MARRASKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oltiin pari yötä viettämässä pääsiäistä mun äitin luona. se tuntuu kyllä ihan lomalta kun oma äitini on niin innoissaan tytöstä ja haluu syöttää ja vaihtaa vaippoi sun muuta. lauantaina ollaan lähössä viihteelle miehen kanssa ja sillon typy menee hoitoon. sitä jo hermoilen vaikka ei eka kerta hälle olekaan.jotenkin sitä on NIIN kiintynyt tohon pieneen elämänalkuun et ei oo tosikaan.mut kai se tekee ihan hyvää mennä välil rentoutuus..

täällä jo kovasti heilutellaan itseään lattialla ollessaan puolelta toiselle mut ei ihan vielä käännytä mahalleen.ne ketkä on jo antanut soseita niin mitäs ootte maistellut? täällä on syöty perunaa,peruna-porkkanaa,peruna-kukkakaalia sekä välipaloista persikkaa,aprikoosia ja luumua.persikka on ihan lempparia.

pikkuHerra: misäs tein poju on syntynyt? kun mein tyttö syntyi myös 10 päivä =)

meilläkin on muuten hyppykiikku,saatiin kaverilta.mut ei olla sitä vielä testattu.onks siin joku ikäsuositus? pitääkö oottaa et tyttö osaa ite istua?

nyt tuli taas höpistyä kaikenlaista..hyvää alkuviikkoa kaikille!! =)

Hellou!

Nyt on hyvä kirjotella, kun Miki nukuu. Nala- koira vain nyt vuorostaan tässä sylkyssä ;) Taitaa tulla ihan nätti päivä tänään. Pitäis käydä kaupassa jossain vaiheessa. Taidetaan Mikin kanssa urheilla kauppaan tänään.

Me tultiin lauantaina kotiin meidän porukoilta. Oli kyl ihanaa ;) Meillä kans kaikki halus hoitaa ja leikii Mikin kanssa. Saa itse välillä levähtää. Pääsin käymään leffassa. Oli eka kerta, kun Miki oli hoidetavana. Oltiin mun miehen ja isäni kanssa 5h pois. Äiti ja siskoni hoiti Mikiä. Miki oli ollut hienosti. Pumppasin sille maitoa valmiksi pulloon. No ei se suostunu syömään. Odotti kiltisti äitiä ja sai sitten tissiä. Ainakin ne niin sano. Tiedä sit mitä todelisudessa... Hih! No on se kyl ollu helppo vauva!

Me ostettiin Emman hyppykiikku. Siinä lukee 4kk saa laittaa, jos kannattelee itse päätään. Hyvin Miki siinä pomppii jo. On niin touhukas. Miki astuu melkein aina koko jalkapohjalla. Ei kuulema ole hyväks, jos astuu varpaliltaan. Istumisesta ei ollu puhetta siinä. Sen Emman kiikun saa oven karmeihin kiinni. Ei tartte porailla :)

Mikillä aukes koko maailma, kun käänty mahalleen. Seurailee paljon ja haluaa kaiken minkä vain saa käsiinsä. Sitten suuhun! Hassu poju. Saa välillä nauru puuskia. Kikattaa niin ihanasti. Liikkuukin jo mahallaan ollessa.

Mä en vieläkään ole antanut Mikille soseita. Odotan siihen 6kk. Nyt ainakin näillä näkymin, kun kasvaa hyvin tissimaidolla. Mieli kyl välillä tekis. Banaania saa välilä maistaa.

Kuinkas teidän vauvat ottaa lusikalla suuhun sosetta? Miki työntää kaiken kielellä ulos suusta. Kait se joskus oppii sen.

Hauskaa viikon alkua myös meiltä ;)

Moips!

Meillä on nyt syöty soseita vähän reilu kaks viikkoo, eli ollaan ehditty antaa perunaa, peruna-porkkanaa ja nyt sit kasviksia. Aattelin ensin hoitaa pois noi pahemmat maistelut, aletaan sit ens viikolla kokeileen jollakin hedelmäjälkkärillä. siinä varmaan kuola lentää ku saa ruoan päälle hiukka jotain makeaa jälkkäriä =)

Yhä odotellaan sitä kääntymistä, saas vaan nähdä et lähteekö poju ryömimään ennen kääntymistä.

Mä en oo vieläkään raaskinu jättää toista hoitoon. Isä sitä on välillä kotona kattellu, mut muuten liikkuu mukana =)

meillä soseita syödään ihan hyvin lusikasta, sillä oon antanu d-vitamiinitipat aina lusikalla maitoon sekoitettuna.

Hyvää viikonalkua meiltäki!

moro kaikki!
Siinähän ne pyhät meni, meilläkin sukulaisissa jotka aivan innoissaan pikkupojasta.. Kävi vaan paris kohtaa niin että poika meinas vierastaa oudompia kasvoja! alkoi itkemään ihan suorilta parin ihmisen sylissä, onkos teillä jo käynyt näin??

Meillä kans soseiden testailu jatkuu, Luca myös pyörittelee tuota tavaraa suussaan ja yrittää työntää ulos kielellään kunnes tajuaa nielaista:) Kaikki ruuat tuntuvat maistuvan johon on paljon sekoitettu tisumaitoa...

Hyvä vinkki Hansu tuon hyppykiikun suhteen et saa oven karmeihin! Me mentiin jo ostamaan nuo saparokoukut et saadaan kattoon :(

Kivaa viikonalkua kaikille!

Heippa!
On palattu mummolasta ja vaikka kivaa oli niin omat rutiinit on taas kivasti rauhoittanu meininkiä. Siis isomman kohdalla. Mummolassa ei olisi malttanut millään mennä päikille eikä iltaunille. No, mummi ja vaari oli onnessaan kun saivat olla näiden pienten kanssa. Ne kun ei pääse tänne meille päin kun mun isä on niin sairas, että äitini on sen omaishoitajana. Harmillista, oon vähän kade niille kenen mummit ja vaarit tosiaan pystyy olemaan arjessa apuna. Itellä kun on enempi olo, että mun pitäisi olla apuna siellä...Anoppi on taas sellanen citymummi, että sillä on aina kamala kiire vaikka poikkeaakin pari kertaa kuussa. Asuu 200 km päästä meistä. Katrina, meilläkin esikoinen (1 v 10 kk) on ihan innoissaan pissailemassa pottaan ja kaatelee ne sitten pönttöön...jotenkin liikkistä. Kakat tulee vielä useemmin vaippaan ja osa pissaakin tietty mutta toisaalta jaksoin alkaa aktiivi pottailut vasta kuukausi -pari sitten. Pottailtiin kun tyttö oli vuoden mutta sitten se alko vastustaa ja itkeä potalle menoa niin homma jäi. Sitten tuli muutto ja vauva syntyi joten homma venyi. No, kivasti on alkanut kuitenkin nyt sujua.
Te keillä on esikoinen niin nauttikaa ihmeessä nyt kun voitte helposti liikuskella pikkuistenne kanssa. Mä kaipailen kerhoja ja shoppailua, kahvila- & kaveri reissuja joita tuli tehtyä paljon ykkösen aikaan. Nyt on kyllä aika jumissa kotona kahden pienen kanssa...No, aika aikansa kutakin tietty. Nyt on ihanaa kun kesä koittaa ja pääsee pihalle ja kakkonenkin istuu jo siinä vaiheessa niin rattailla kulkeminen on helpompaa. Meillä ainakin poika viihtyy siellä vaan sillon kun nukkuu.. Ja on tosiaan niin jätti, ettei sitä kauaa jaksa kantaa ja pökkiä samalla tuplavaunuja :) Haba on varmaan kasvanut tässä huomaamatta....Mutta ihania nuo lapset on kaikesta huolimatta!!!!

Jaksamista ja iloa teille kaikille!

Moi,

ehdinpäs minäkin taas kirjoittelemaan, esikoinen meni juuri yöunilleen ja typy on iskän kanssa iltatoimilla. Olen aina ehtinyt istahtaa tähän koneelle ja ehtinyt pikapikaa lukaista jutut mut sit äitiä onkin jo kaivattu =) Samaa mieltä Onnimannin kanssa, kyllä yhden muksun kanssa ehtikin tehdä vaikka mitä...ja oli sitä omaa aikaakin ihan eri tavalla, esim. päikkäreiden aikaan tai kun oli saanut tytön yöunille. Samoin liikkuminen oli helpompaa (tai sanoisinko tuskattomampaa) vaunujen kanssa niin kaupoissa kuin lenkilläkin. Mutta ihanaahan tämä on, vaikka on välillä kiirettä ja hössötystä, kaaoksesta puhumattakaan =) Saa olla onnellinen että on kaksi tervettä lasta.

Meillä ollaan flunssassa. Tytöillä on yskää ja räkä valuu solkenaan. Viime yö oli kenkku, vauva heräsi siinä klo 23.30 ja valvoi pari tuntia itkien. Rauhoittui sitten maitoon mutta heräsi taas 01.30 itkemään. Pulautti maidotkin pois kun oli niin paljon limaa kurkussa. Laitoin sitten supon ja sivelin selkää kunnes nukahti ja nukkuin aamu-seitsemään. Esikoinen heräsi tosin jo kuudelta iskän kanssa, minä kömmin yläkerran makkariin jatkamaan uniani vielä pari tuntia. Toivottavasti ensi yö olisi parempi, jo yksi valvottu yö tuntuu raskaalta...

Typy on oppinut jo hyvin syömään lusikalla, avaa jopa suun kun huomaa lusikan =) Tämäkin on vaatinut opettelua sen kuukauden mitä olen soseita antanut. Ennen muljautti ruoan valumaan leukaan, nyt sitä menee suuhun asti. Olen nyt tähän mennessä antanut bataattia, peruna-porkkanaa, omena-porkkanaa, kasvissosetta ja päärynäsosetta. Ajattelin kokeilla seuraavaksi puuroa.

Heipat taas ensi kertaan!

Katrina ja tyttö (huomenna) 5kk

Ktrina, noista puuroista mulle sanottiin neuvolassa että kannat alkaa kokeileen niitä vasta siinä puolen vuoden aikaan/jälkeen. Ennemmin antaa kuulemma vaikka lihaa. Mä oon itekki miettiny noita puuroja, mut aattelin nyt sit siirtää niiden kokeilua eteenpäin. =)

Kiitos vinkistä Mari =)
Niin taisi ollakin että aloin antamaan esikoiselle 5kk iässä ensin lihaa, vasta myöhemmin puuroa (tarkistin vauvakirjasta mitä olin kirjoittanut). Ja muutenkin, eihän näillä nyt kiirettä ole, mielummin kokeilee hissukseen että huomaa jos on jollekin ruoka-aineelle allerginen.

Viime yö meni vähän paremmin, neiti edelleen tosi tukkoinen mutta saatiin nukuttua muutaman tunnin pätkiä. Vaikeaa oli yösyötöt kun ei voinut kunnolla imeä nenän tukkoisuuden takia =( Onneksi on nyt nukkunut päikkäreillä jo pari tuntia.

Palataan taas, esikko kiipeilee pöydillä niin on pakko lopettaa!

Heippa pitkästä aikaa!

Mizzuli: Poitsu syntyi Kätilöopistolla.. Missäs teitin tytteli? :)

olen antanut soseita pari viikkoa, ensin perunaa ja sitten sekoitin siihen porkkanaa. Oma tekemä ei mene millään alas mutta kaupan pe-po on SUURTA herkkua! höh.. :) sai itsetunto melko kolauksen! ;) Nyt maistettiin myös persikkasosetta ja hyvin uppoaa!

Meillekin neuvolassa neuvottiin että puurot kannattaa aloittaa vasta puolen vuoden iässä. Olisin niiiiin halunnut jo antaa aamu- ja iltapuurot! vähänkö malttamaton...:)

Poitsu heräs.. kirjoittelemisiin!

sunnuntai iltaa!
eilen oltiin sitten miehen kans vähän hillumassa.ihan kivaa oli mut kyl oli hirvee ikävä tyttöä. itkuhan siinä mulle tuli kun haettiin tyttö kotiin miehen äitin luota.onnesta itkin! =) enkä aijo kyllä hetkeen mennä mihkään ilman tyttöä!

pikkuHerra: mein typy syntyi tyksissä.

puuroista oli juttua.meillä 5kk neuvolassa sanottiin et voi aloittaa puurot jo.mut ei olla vielä annettu.

meillä on ollut tota vierastamista jo jonkun aikaa. siis kun joku ketä ei ole hetkeen käynyt meillä niin kyllä rupee tytön alahuuli väpättämään tai alkaa täys huuto kurkkusuorana.aika kurjaa.

hansu,mä sit perehdyin vähän paremmin kans siihen meitin hyppykiikkuun. se on kans emman.tosi kätevä joo kun ei tarvii porailla seiniin.me ollaan nyt koitettu sitä muutama kerta ja tyttö viihtyy siinä oikeen hyvin! kuola vaan lentää kun toinen pomppii siinä=)

kyllä meillä sujuu aika hyvin tuo ruokailu. suu aukee kun lusikka tulee kohti.mut kyl sitä ruokaa on kyl pitkin naamaa.ihanan sottasta touhua!

täällä ootellaan vielä kääntymistä.kai se siitä pikkuhiljaa.

G:minkä merkkisiä turvakaukaloita teillä on? ja milloin olette aatellut hankkia turvaistuimen?

hyvät yöt! =)

Ei huolta mizzuli, ei meilläkään olla vielä käännytty. Kova on kyllä yritys mut ympäri ei oo vielä menty.

G:Meillä on Meggy niminen turvakaukalo, pieni tuntuu olevan, eli varmaan viimestään kesän jälkeen joutuu jo katteleen sit turvaistuinta, missään nimessä ei tuohon mahdu enää sit ens syksynä ku on hiukka enemmän vaatetta päällä. =) Ollaan kateltu niitä istuimia jo jonkin aikaa, ku löytys vaan sopiva, turvallinen, meitä miellyttävä ja sit siinä sais olla pika-asennonmuutos mahdollisuus.

Öitä
Mari ja Niclas

Lueskelin tässä ketjuanne ja uskaltauduin kyselemään vieläkö on tilaa yhdelle, joka hoivaa pikkuista marrastyttöä... Asun ulkomailla ja sen vuoksi on kiva lueskella näitä palstoja ja erityisesti samanikäisten vaavien touhuja. Meidän neiti syntyi marraskuun alussa keskosvauvana 2 kk etuajassa. Piskuinen neiti hän vielä on kun vertaa teidän palleroihin, nyt n. 6 kiloa ja 60cm. Mutta meidän mielestä niin iso tyttö jo :) Kertoilempa lisää meistä jos palstalla on vielä tilaa...

Heippa!

Minun ja Mikin puolesta tervetuloa mukaan Emmy ja pikkuinen tyttö ;) Mistäs kaukaa kirjottelet? Kerro vain lisää teidän touhuista!

Meillä on Britaxin Römer kaukalo. Menee viel varmaan pitkään. Me ollaan jo kans mietitty turvaistuinta. Ei viel tiedetä minkälainen. Varmaan Britaxin.

Vierastamisesta: Miki joskus on alkanut itkemään vieraan sylissä. Huuli menee mutruun myös :) Hassu poju! Ei se aina sitä tee. Ehkä ei sit vielä niin kovin.

Meillä oli eilen Mikin mummo kylässä. Mieheni äiti. Oli vasta kolmas kerta, kun hän Mikin näki. Vaikka asuu n.10km päässä. On ollut vähän harmillista. Hänellä on ollut vähän huolia. Alkoholi kuuluu yksiin niistä. ollaan saatu pettyä niin monet kerrat häneen. Ollaan vain sitä mieltä, että meillä on aina ovi avoin hänelle. Oli kyl kiva kun kävi Mikiä katsomassa. Välillä kyl suututtaa hänen käytös suuresti. Eipäs me sille mitään mahdeta. Kaikkee ollaan yritetty :(

On taas tulossa ihana ilma. Tarvii mennä vaan ulos :) Lupailtu +19c JEE! Onko muilla vaunuilun kanssa ongelmia? Miki herää vaunuista päikkäreiltä. Huuto alkaa ja siitä ei tule loppua, ennen kuin otan hänet sylii. Haluaa kovasti katsella ympärilleen. Eilen oltiin ranta lenkki tekemässä. Jouduin sitten kantamaan Mikiä välillä. Katseltiin siinä samalla sorsia... Teen varmaan virheen, kun otan vaunuista pois, kun huuto alkaa. Siitä ei vain meinaa tulla loppua. Viime viikolla vaunuilin lähikauppaan. Miki huusi koko kotimatkan. Heti kun taas otin pois, niin rauhottu. Odotan vain, että voin ottaa kantokopan vaunuista pois, niin Miki saa katsella ympärillee, kun ei nukuta ;)

Miki tykkää valtavasti sitä hyppykiikusta. Osaa jo hienosti pomppa. Mellä nyt iha uutta tullut: Kun Miki on mahallaan. Alkaa nostamaan peppua ylös. Jalat on koukussa... APUVA! kohta se vamaan jo lähtee liikkeelle!

Onnimanni: On todela hienoo, että teidän äiti on teidän isän omaishoitaja. On varmasti raskasta. Voimia sinne suuntaan ;)

Terrkuja kaikille ;)

aurinkoista päivää kaikille!
Meillä pikku jampesteri ottaa nokosia, ja sit lähdetään kyl ulos nauttimaan!!
Tervetuloa tosiaan Emmy mukaan, innolla kuulisin tuolta "ulkomailta" juttuja neuvolarutiineista, vauvanhoidosta ja muusta :)

Meillä on kans nyt muutama päivä pyörähdetty mahalleen ja poika on siitä aivan innoissaan! Muuta liikkumista ei ole muuten kuin tuo istumaan nouseminen, "vauvamakuulla" ei tykkää olla enää ollenkaan! Meillä, HAnsu on nyt ihan päinvastoin; poika on ruvennut tykkäämään vaunuissa kulkemisesta ja jos on hereillä kohotan hieman päätyä jotta saa sieltä tiirailla maailman menoa..

Eilen laitoin pojan tuohon takapihalle pressun ja kahden viltin päälle leikkimään (oli varjossa ja pipa päässä!), tuli vaan mieleen kysyä et minkälaista vaatetta pidätte päällä. Vaunuissa oli niin kuuma et pojalla oli vaan pitkähihainen body ja housut ja sukat. Hyvin tuntui pärjäävän..

Meillä on turvaistuin jo hommattuna käytettynä, Britaxin myös. Ei tarvinne kuitenkaan varmaan ainakaan pariin kuukauteen ottaa käyttöön...

Terkkuja täältäkin,
Minni Ja Luca

Terveisiä 5kk neuvolasta. Hyvin oltiin kasvettu vielä vaikka ollaan pelkällä maidolla. 69,2cm pitkiä ja 7700g painavia. Parin viikon päästä ajattelin kokeilla soseita ja 6kk ikäisenä sit perunaa.

Romeo tuntee lusikan hyvin ja aukasee hienosti sille suun. Oon antanut D-vitkun aina lusikalla.

Meijän turvakaukalo on Graco ja ollut kyl tosi hyvä. Jätkä vaan rupee olemaan liian pitkä siihen. Ollaan käyty jo seuraavaa turvaistuinta katsomassa. Niissä suositus aloitusikä 6kk, joten joudutaan vielä kk olla tässä vanhassa.

Romeo ei tykkää oikein olla vaunuissa, jos se ei nää sieltä mitään, joten otin kopan pois sieltä. Säädin sen selkänojan matalimmalle, joten se on samaa luokkaa, kun sittereissä. Nyt Romeo viihtyy sielä tosi hyvin. Kokeilin eilen mennä rullaluistimilla vaunujen kans. Onnistui tosi hyvi ja Romeo tykkäs kovaa, ku mentiin lujaa=)

Tervetuloa vain mukaan Emmy. Olisi tosi kiva kuulla miten ulkomailla nämä hommat toimii!

Tänään on kyllä niin hieno ilma. Ihanaa, kun tulee kesä!=)

Ollaan asuttu Norjassa jo vuosi ja 2kk. Avopuolisoni sai töitä täältä niin pakattiin sitten kimpsut ja kampsut laukkuun ja muutettiin tänne. Tarkoitus on asua täällä tän vuoden loppuun luultavasti. Neidin syntymän jälkeen ois mukavampi olla lähellä sukulaisia ja ystäviä.

Kävimme tänään neuvolassa ja neidin strategiset mitat oli 5,5 kiloa ja 57,5cm. Vähän alakanttiin mitä luulin. Mut siis iso tyttö jo kuitenkin ;)

Täällä neuvolasysteemi on varmaan aika samanlainen kuin siellä suomessa luulen mä, mut joitakin eri "suosituksia" kuitenkin on. Eli täällä vauva saa d-vitamiinin kalanmaksaöljystä mikä ei todellakaan ole suurinta herkkua, mutta terveellistähän se toki on. Vielä neiti sitä kiltisti nielaisee, mutta saa nähdä miten tulevaisuudessa. Kiinteiden aloitus on meillä nyt ajankohtainen ja aloitettiinkin tänään perunalla. Sain sitä menemään 1/3 tl *tuulettaa* :) Täällä toisena vaihtoehtona ois ollu puuro, erityisesti maissipuuro. Päädyin kuitenkin tähän perunaan.

Meidän rokotus siirtyikin perjantaille kun neiti on niin nuhainen, että räkä vain lentää kun aivastaa. Kolmas päivä menossa niin toivotaan, että pian nuha laantuu. On niin kurjaa kattoo kun toisella on nenä täynnä klönttejä jotka seilaavat edestakaisin hengityksen tahdissa.

Nyt täytyy alkaa iltatoimille neidin kanssa

Kivasti Mindimandi Romeo kasvaa rintamaidolla! Meillä vasta ensviikolla neuvola.Saas nähdä meneekö 7kg rikki. Tuntuu kyl jo aika painavalta. Hyvin se Emmyn tyttönenkin omaa vauhtia kasvaa ;)

Onnee Lucalle mahalleen menosta! Meillä on noi Hartanin Skater vaunut. Siitä tarvii ottaa kantokoppa pois, että saan selkänojaa nostettua. Täytyypä kokeilla varmaan
miten onnstuu meillä. Vois vaikka Miki tykätä, kun pääsee katselemaan ympärilleen.

oltiin eilen monta tuntia kans ulkona. Yhden kaverin ja hänen pikkuisen tyttövauvelin kanssa. Otin rintarepun mukaan Mikille. Laitoin sen siihen katselemaan, kun heräs ja sai sen kiukun... Toimi ihan hyvin. Sitten myöhemmin laitoin takas nukkumaan vaunuihin.

Voitais kans kokeilla Mikin kanssa tota rullaluistelua. kuulosti Mindimandi tosi kivalle :)

Miki ottaa myös tipat hienosti lusikalla, mutta kun siihen lusikkaan laittaa jotain muuta, niin mossää suussa ja kielellä työntää pihalle. No sitten aletaan reena, kun aloitetaan ne kiinteet. Vielä jaksan odottaa siihen 6kk. Sen verran hyvin vielä tota maitoa tulee ja poika on tyytyväinen.

Hauskaa päivää kaikille!

Moikka moi!

Tervetuloa Emmy marraskuisten joukkoon =)

Sain juuri esikon päikkäreille ja nuorempikin nukkuu vielä vaikka otin jo ulkoa vaunuista tuohon sängylle. Oli jo hetken hereillä mutta vahingossa taisi nukahtaa uudelleen. Onkin vetänyt sikeitä jo ruhtinaaliset 4 tuntia =) Monetko päikyt teidän muksut nukkuu? Typy nukkuu vain kahdet, nämä aamupäivän unet ja sit vielä pikatorkut (1h) siinä klo 17-18 maissa. Ulkona nukkuu kummatkin unet. Esikoinen tosin nukkui tämän ikäisenä kolmet päiväunet joista ne pitkät ainoastaan ulkona, otin tavaksi nukuttaa sitterissä kahdet lyhemmät. Nythän se ei oikein ole mahdollista kun tuota hälinää on ympärillä niin paljon ettei typy malta nukkua sisällä ollenkaan.

Sit galluppiin...kummallakin on ollut turvakaukalona Graco, esikolla vanha malli ja vauvalle ostettiin ihan uusi jossa on autoon asennettava alusta johon kaukalo vain "napsautetaan" kiinni. Nythän esikoinen istuu istuimessa (Gracon Two way Elite), siihen taidettiin siirtyä joskus 8kk iässä...silloin kun osasi jo istua tukevasti omillaan. Eli jospa tuo kaukalo menisi vielä pari kolme kuukautta...

Mitä d-vitamiinia annatte? Olen antanut koko ajan Devitolia kun se on ns. mautonta (maistuu miedosti öljyltä) ja isosiskokin on ottanut sitä mielellään. Nyt kuitenkin ostin Jekovitia kun myyjä vakuutti sen olevan samanlaista kuin Devitolin. Ihmettelin alkuun miksi esikko sitä yökkäilee kunnes tajusin itse maistaa: järkyttävän pahan makuista! Ei ihme että vauvaakin on puistattanut se joka kerta vaikka olen sekoittanut tipat maitoon. Epäilin jopa että pullon sisus olisi jotenkin pilaantunut. Seuraavalla kerralla ostan kyllä taas Devitolia =)

Nyt neitikin heräsi, ei kun lounaan tekoon...

Katrina

Moi täältäkin - aurinko meni pilveen niin tulin pihalta sisään pitkästä aikaa koneelle. Lapsoset siis nukkuu :) Vastaan eka galluppiin jotta muistan eli meillä on kaukalona Britaxin Baby Safe Plus. Sama mikä esikoisella. Turvaistuin kun Izi Kid (Onkohan Römerin?). Kohta pitää hankkia sitten toinen istuin...Alkaa poju olla jo aika tiukilla kaukalossa.

Meillä on sitten jo lähdetty liikkeelle!!! Lähinnä peruuttaen ja kierien. Leikkimattonsakin poju sai raahattua metrin paikoiltaan kun käsillään työnsi lattiasta. Kierii myös aika vinhasti suuntaan jos toiseen. Joo ja kattella täytyy maalimaa :) Puistossa monesti herää kun sisko haluaa vielä siellä leikkiä niin olen nostanut syliin ja kyllä tykkää katella kun muut ipanat siellä pörrää : ei taida vielä vierastaa kun hymyilee aurinkoisesti kaikille äiskille. Esikoinenkaan ei ollut kova vierastamaan koskaan. Raikulityttö :)

Muuten meillä menee ihan kivasti yösyöpöttelyä lukuunottamatta. Viime yönä poju heräsi taas kahden tunnin välein syömään alkaen kello 10. Yleensä meillä on 2-3- "hyvää" yötä eli sinne mahtuu 4-5 h syöttöväli ja sitten näitä "äidintappajaöitä"...Aamulla ajattelin etten yksinkertaisesti jaksa nousta kun isosisko oli virtaa täynnä kello 7. No, ylös päästiin ja jotenkin sitä sitten aina vaan jaksaa :)

Mäkin ootan että saa alkaa enempi istuttamaan tota pikkukaveria. ELi voipi nostaa vaununselkämystä ylemmäs...Poju kyllä kiskoo ittensä jo sitterissä istumaan mutten viiti paljoa antaa olla....Ettei sitten mikää paikka vaurioidu...Joku varotteli mua hyppykiikusta ettei kannata paljoa antaa pienenä olla, ettei selkä mee tai jotain. En sitten tiedä pitääkö edes paikkaansa se neuvo. No, meillä ei oo hyppykiikkua kyllä ollut. Vaikka uskon, että vauvat tykkää.

Hansu:kurja juttu anoppisi käytös. No, te ette sille mitään voi ja hienoa että jaksatte pitää ovenne aina auki. Kyllä se vaan niin on, että kun oma lapsi syntyy sille haluaisi suoda kaiken mahdollisen rakkauden ja ihastelun jolloin "laiminlyövä" käyttäytyminen loukkaa. Mua ainakin surettaa kun omien vanhempien energia menee pitkälte isän sairastamiseen. Vaikka äitini kyllä soittelee sitten lähes joka päivä ja innoissaan kyselee lasten kaikki asiat ja juttelee esikoisen kanssa puhelimessa.

Emmy: tervetuloa vaan - kiva kuulla teidän elämää siellä Norjassa. Mun mies aina välillä vilauttelee ulkomaille muuttoa (se saisi siltä varmana suht helposti töitä) mutta mä en tiedä olisinko valmis. Ne kohteet on olleet aina jotain väliamerikkaa tms. niin epäilyttää mitenkä siellä pärjäisin kahden pienen kanssa....Jotenkin on nyt asettunuttänne ja itelle ja lapselle on muodostunut nämä omat arjen kuviot tärkeiksi. Vaikka sitten miettii, että kerranhan sitä - tai toisenkin. Mä olin opiskelijavaihdossa aikoinani Pohjois-Englannissa...

Me ostettiin muuten uudet fillarit miehen kanssa ja niihin turvaistuimet. Loppukesästä päästään kaikki neljä pyöräilemään! Silloin pojukin istuu jo kypärä päässä istuimessa! vaikka olihan se huvittava sille joku aika sitten pyöräilykypärää koetella mutta niin ne nopeaan kasvaa.

Nyt lähden vihdoin ite syömään - ei meinaa malttaa sitäkään tehdä kun on pitkästä aikaa "omaa aikaa". Toivotaan, että kelit säilyisi vaikka räntäähän se jo loppuviikoksi kai lupasi...

Onnea Onnimannille pojun liikkelle lähdöstä. Meillä ollaan niin sylivauvaa et se laittialla olo on aika rajallista, oon jopa huudattanu miekkosta siinä jonku tovin, ku on muka heti kinunnu takas syliin. Vaikka meillä ollaan kyllä köllötelty lattialla jo hyvinki nuorena, no kaippa se siitä joskus hoksaa lattialla olon salat =)

Tervetulo Emmy tänne marraskuisiin, on kiva saada uusia "kasvoja" tänne, kuulee kuulumisia maailmalta =)

Meillä ois lastenlääkärille meno nyt torstaina, saas nähdä et mitä siellä selviää, en ota turhia paineita asiasta.

Meilläpäin oli eilen 18 ja tänään ollaan just ja just päästy 6:n asteeseen, aika tympeetä. Käytiin eilen ostaan pikkuselle semmonen vuoreton kevät/kesähaalari, ku meinaa tukehtua vaunuissa siinä äippäpakkauksen kevyttoppiksessa, aina on ihan hiestä märkä ja unet meinaa sen tähden jäädä heikon laisiksi.

Meillä nukutaan 2 pidemmät(n 2h) päikkärit ja sit yhdet lyhemmät siinä klo 18 aikaan( jos nukutaan) yöunille mennään sit niinä 19.30-22.00, riippuu ihan et onko illalla nukuttu vielä pitkät päikkärit.

Meilläki on nyt ollu semmosia äidintappoöitä, ainaki pari viimestä yötä on ollu aika kauheita, en sit tiedä et onko se se kolmas hammas, mikä on ihan tuloillaan, et sekö siellä kiusaa, vai onko joku muu kausi.

Päivänjatkoja kaikille
Mari_

Olisikohan ihan mahdoton ajatus, että laittaisitte pientä infoo itestänne tänne niin pääsis vähän paremmin sisälle tähän ketjuun, esim. montako lasta, oma ikä, mistä päin suomee olette? Itse muuten asustelin keskipohjanmaalla silloin aikoinani ja sinne olis tarkoitus muuttaa takaisin ehkä vuoden vaihteessa.

Meillä päivärytmi heittelee vielä jonkin verran, mutta suurinpiirtein kolmilla päikkäreillä mennään, joista aamulla ja illalla n. puolesta tunnista tuntiin ja sit päivällä pidemmät, n. 3 tuntia. Yöunille mennään klo 21-22 ja nukutaan aamuun asti, noin 8-10 tuntia. Neiti on jo parin kuukauden iästä lähtien jättänyt yösyönnit pois, joka sopii mulle mainiosti. Alussa oli hieman vaikeuksia nukahtaa, ja meillä saatettiin kukkua yö kahteen asti.

Onnimanni33: Mullakin tänne ulkomaille muutto oli pieni "shokki" kun tiesi, et joutuu jättämään paljon rakkaita ihmisiä Suomeen ja kun kielikään ei oikein ollu hallussa. Mut alkuvaikeuksien jälkeen elämä alkoi hymyilemään ja viihdyn täällä paremmin kuin osasin odottaa. Toki ikävä kotisuomeen on välillä kova, mutta juuri viime viikolla olimme siellä käymässä kuukauden pituisella reissulla. Ja onhan muutto ulkomaille paljon "raskaampaa" lapsien kanssa kun pitää ottaa selvää päiväkodeista, tuista ym.... Kokemuksena tämä on kuitenkin ollut aivan mahtava, et jos joskus ulkomaille ajattelette lähtevänne niin pärjäätte varmasti.

Ulkomaista vielä sen verran, että toukokuun alussa olisi tarkoitus lähteä Puolaan työkavereiden kanssa. Matka varattiin jo kesällä ja silloinhan minä olin innolla lähdössä mukaan enkä ajatellut yhtään, että ero lapsesta voi ottaa koville. Ruokapuolesta ei tule ongelmaa, koska neiti on aloittanut jo kiinteät ja maitoa olen pumpannut varastoon. Hyvässä hoidossa neiti iskän kanssa on, mutta MITEN IHMEESSÄ MINÄ SELVIÄN?? Tulee melkein itku jo pelkästä ajatuksesta. Reissu on "vain" 3 päivää. Kuinka pitkiä aikoja te olette olleet erossa lapsosistanne? Miten meni? Toisaalta matka on varmaan hyvä keino ladata omia akkuja ja hemmotella itseä, koska viimeaikoina se puoli on taas jääny vähemmälle.

Avokki tulee pian töistä niin tarttis alkaa vääntämään jotain ruokaa hänelle. Kieltämättä itelläkin jo nälkä kurnii.

Oikein aurinkoista ja hymyn täyttämää päivää teille!

Hansu: Toi rullaluistelu vaunujen kans on kyl kivaa. On varmaan hyvän näköstä, kun menen tuolla vaunujen, 2 koiran kans ja yritän vielä itse pysyä pystys=) Tänään joku rullaluistelija mies sanoi mulle: et onpa erikoinen yhdistelmä!

Katrina: Meillä nukutaan 2 pienet ja 2 pitkät päikkärit. Yöllä nukutaan noin 10h 1-2 syötöllä. Me ollaan käytetty noita Jekovit-tippoja. Devitolin-tipoista kuulemma tulee aluksi paljon kipeämmäksi maha.

Emmy: Meillä on 1 vauveli, Romeo. Syntyi 14.11.2006. Oon 26 vuotta, mies 30 vee. Asustellaan Vaasassa. Perheeseemme kuuluu myös 2 puudelia.

Täälä on ollut vielä tänään hyvä ilma. Käytiin 2 pitkällä vaunulenkillä.

Romeo on ruvennut hieman liikkumaan. Se pääsee pinnasängyssä poikittain, kun aikansa yrittää. Saas nähdä, koska lähtee liikkeelle. Sitte kyllä saa koirat kyytiä!

Mindimandi & Romeo

Minä olen 24-vuotias ja avopuolisoni 29-vuotias. Poikamme on esikoisemmme, joten olemme vielä opettelu asteella tässä lasten hoidossa. =) Asustelemme Oulussa, rivitalokolmiossa ja kodissamme pyörii myös vajaa neljä vuotias kultainennoutaja.

Meilläkin on poika pyörähtänyt pinniksessä jo pitemmänkin aikaa poikittain, toisinaan on mennyt meilkein ympäri, siis vaakatasossa selällään pyörien, tekee samaa myös lattialla. =) Ja lattiallahan se on nostellu sitä pyllyäki jo jonkin aikaa. =)

Mari_

Ai niin, Emmy kyseli et kuinka kauan ollaan oltu erossa lapsukaisista. Mä en oo ollu ku pari tuntia, sillonki on ollu isänsä kanssa, joko kotona, tai sit anoppilassa. Koko ajan pyydetään antamaan hoitoon, mut en oo vaan vielä siihen valmis, enkä näe mitään erityistä syytä et miksi vielä pitäisi anataa. Meillä ollaan totuttu siihen ettei yhteistä aikaa kauheena ole, sillä ennen olimme molemmat vuorotöissä ja saatoi mennä päivikin jolloin näimme tyyliin ovella. Olen ehkä vanhanaikainen, enkä missään tapauksessa arvostele muita, älkää ottako tätä pahalla, mutta minusta poikani kuuluu vielä meidän hoidettavaksi. Anteeksi jos joku tästä nyt suuttui, en siis missään tapauksessa halunnut arvostella, sillä toisethan teistä ovat jo jättäneet hoitoon pikkuisia. Meilläkin on ollut puhe mennä ulos syömään, mut saa nyt nähdä et milloin sekin sit tapahtuu, lukekaa mikkoin äiti raaskii lähteä =) Ja silloinkin ajattelin että pyydän jonkun tänne meille kotiin katsomaan poikaa.

Mari_

Yhteistyössä