Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä taas =)

Myy, tulin just neuvolasta ja mulla on ollut aivan samanlaista kipua samoilla kohdin aina kävellessä. Liittyy kuulemma supistuksiin, joiden vuoks olin saikullakin pari viikkoa. Tädin mukaan kipu ei kuitenkaan ole vaarallista ellei sitä ala ilmaantumaan levossakin...Ja samoilla linjoilla oli lääkärikin sillon pari vkoa sitten, tosin määräs lepoa. Mut kannattaa kuitenkin kysyä, kun nää ohjeet tuppaa vähän vaihtelemaan neuvolan mukaan...Ja sit juuri uuteen kotiin muuttaneena ja remonttiin osallistuneena, muistutan: ota rauhallisesti!! =)) Meikäläinen tosiaan joutui kahden viikon sairaslomalle kun rehkin liikaa. Ei sitä millään malttanu olla tekemättä, kun uuden kodin laittaminen oli niin mukavaa puuhaa =) Eikä oikein meinaa pää tajuta ettei raskaana kroppa kestä ihan samoja juttuja kuin normaalitilassa...

Muuten kaik ok, paitsi lapsi ja kohtu kasvanu pikkasen liian vauhdikkaasti...Joutunen sokerirasitustestiin kuukauden päästä jos tilanne on sama =/ Täytyy nyt vähän katella siis mitä suuhunsa laittaa kun kerta painokin nousee ylimallikkaasti...hmm...Noh, vähän itsekuria ja kyllä se siittä =)) Arvasin kyllä jotain tällaista, kun on ton tupakanpoltonlopetuksen myötä tosiaan tullut koko raskausajan muputettua kokoajan jotain...Vaikka kuin yrittäis syödä terveellisesti, niin kummasti sitä tekee herkkuja mieli =/

Ihanaa oli palata töihin, kun meinas pää hajota kotona möllöttäessä kun kaikki tekeminen oli kiellettyä. Iski jo viimeisenä saikkupäivänä kunnon masennuskohtaus, itkua riitti tuntitolkulla...Heti seuraavana päivänä kun pääsi töihin, niin olo helpotti. Neuvolatätikin oli sitä mieltä, että parempi mun siis olla nyt töissä jos vaikuttaa noinkin radikaalisti mielialaan ja kun kerta ei nyt ole mitään akuuttia hätää fysiikan suhteen.

Eipä tässä muuta.

Rauhaisaa odotusta ja nautitaan kesästä =))

Loora rv 22+5

Nyt sut KS on lisätty listaan. Tervetuloa mukaan odottamaan!

Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
03.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 22v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
20.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11 Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Raisa,
Sanoit ett' sulla on tullut sellaista kellertavaa nestetta (sorry mulla ei tassa kotikoneessa olen aan ja oon pilkkuja, Koittakaa kestaa). Mulla on tullut sita jo jonkun aikaa, ainakin kuukauden verran aina silloin talloin. Ei sotke varsinaisesti rintsikoita mutta kovettuu nannien paihin. Kysyin ma laakarilta kun kavin ultrassa. On kuulemma normaalia, mutta kovettumat taytyy suihkussa pesta pois silla muuten kuulemma nannien kanavat saattavat tukkeutua.

Mita te olette tehneet kramppien suhteen jaloissa? Mulla on krampannut pohkeita aika pahasti viimeisen viikon. Laakari sanoi, etta kalsiumin puute (seka mahdollisesti magnesiumin) seka liikaa seisomista ja rasittumista kuumassa.

Tsemppia kaikille.

Heippa,

Hansuli: kiitos tiedosta. En ole uskaltanut paljoa edes rapsutella sitä keltaista juttua pois, mutta täytyy ruveta sitten varmasti huolehtimaan siitä, että tulee suihkussa pestyä. Katsoin muuten tuosta listasta, että asut Aasiassa. Millainen äitiyshuolto siellä on? Käytkö ihan yksityislääkärillä ja millaisia suosituksia äideille annetaan (olen utelias:)?

Mulla jalat on ruvenneet ihan parina viime päivinä kramppaamaan. Mutta teen kyllä istumatyötä ja otan kalsiumlisää suositellun määrän ja taitaa monivitamiinissani olla magnesiumiakin. Joten en sitten tiedä, että mikä auttais. On tosi rasittavaa herätä keskellä yötä hirveään suonenvetoon:( Veikkaan kyllä itse, että vaikuttaa, kun olen joutunut supistusten takia jättämään liikunnan pois. Alkaa varmaan tuo painoki nousta nyt ihan eri tavalla, kun en osaa vähentää syömistä kuitenkaan..

Raisa, suonenvedosta viela sen verran, etta laita tyyny tai pari jalkojen (siis lahinna polvesta alaspain) alle kun menet nukkumaan. Sekin helpottaa suonenvetoon.

Juu, taalla tosiaan ollaan Aasiassa. Terveydenhuolto on ihan ok, itse asiassa aika korkealaatuista. Minulla on onneksi vakuutus joka kattaa myos yksityisen puolen. Ei julkisessa sinansa ole mitaan vikaa, mutta jonot saatavat olla pitkia ja ns. neuvolasssa kaydessa laakari vaihtuu yleensa. Mina menen siis yksityisen kautta. Taalla ei ole Suomen tyyppisia neuvoloita vaan aina mennaan laakariin. Tarkastuksia on noin 1-2 kuukauden valein. Ultralla katsotaan aika usein, mullekkin on jo kertynyt kuvia vino pino. Paikalliset ottavat mieluummin keisarileikkauksen kuin normaalisynnytyksen, ja imetyskin on monelle vieraampi asia. Onneksi oma laakarini on erittain paljon normaalin synnytyksen ja imetyksen kannalla. Aityisloma paikallisilla on vain 10 viikkoa. Siina eivat siis monet aidit imeta eivatka edes hoida lapsiaan vaan joko kotiapulaiset taikka isovanhemmat ottavat sitten vauvan hoidettavakseen kun aiti menee takaisin toihin. Suomessa on kylla aivan mahtavat oltavat tassa mielessa.

Terkkuja sinne koti Suomeen muille marraskuun odottajille.

Maanantaita!

Hiljaista on pitänyt viime päivät! Taitaa olla niin, että kesälomat on vienyt marraskuun odottajat pois koneiden äärestä ja toivottavasti kaikilla on asiat hyvin masussa ja muutenkin!

Eipä täällä meilläkään ole tapahtunut mitään uutta ja mullistavaa. Jätkä potkii välillä kunnon sarjapotkuja masuun ja silloin näkee kuinka masu liikkuu kun vain makaa paikallaan. Masu on kasvanut ja mielestäni on jo ihan selvä vauvamaha. Vaan eipä sitä kaikki vieläkään erota. Eräst tuttava vaan sanoi, että ai syntyy jo niin pian. Ilmeisesti ei siis ole kovin iso... =)

Perjantaina olisi neuvolakäynti, mielenkiintoista nähdä paljonko painoa on tullut nyt sitten lisää. Ainakin itsestä tuntuu siltä että on tullut lihottua viimeisen parin viikon aikana huimasti. Ja mukavaa kun pääsee taas kuuntelemaan sydämen sykettä!

Mutta maanantaita ja alkavaa uutta viikkoa kaikille!
Myy (23+2)

Olen palannut töihin, saikulla oltiin viime viikko -> suppareiden, väsymyksen yms. vuoksi. Tänään ei vielä ole kovin pahalta tuntunut, toivottavasti ilta menee hyvin ettei suppareita ala tulla.

Huomenna sitten olisi mullakin neuvola ja kauhulla odotan paljon paino taas noussut, varmaan tulee aika huimia lukemia. Inhottaa jos saa kuulla painon noususta jonkun saarnan :( eikös tätin pitäisi huomioida se että myös tupakoinnin lopettamisella voi olla osuutta painon nousuun.

Pitää varmaan rueta jatkamaan töitä, joten tulen sitten kertomaan neuvola kuulumiset.

nitta rv 24+5

Nostellaanpa ja samlla neuvola kuulumisia

Vauva voi sydänäänien ja liikkeiden perusteella oikein hyvin :)
muutoinkin kaikki oli ok ja painon muutoskaan (sitä eniten pelkäsin) ei ollut kuin 175g/vko. Hemppari on kyllä myös noussut noilla rautatableteilla hyvin 105-> ja nyt oli 122. Supistuksista sanoi että kannattaa seurata ja jos tuntuu ettei jaksa niin sitten s-lomalle.

Osaako kukaan päätellä ""vanhankansan menetelmin"" kumpi mulle olisi sykkeen perusteella tulossa: syke vauvalla ollut joka kerta n. 141-150 eli olisiko sitten tyttö?

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ;)

nitta rv 24+6

Oisko ne sun kivut kiinnike kipuja. Mulla niitä on ollu kans ja neuvolassa sanottiin et ne johtuu siitä et kohdun kiinnikkeet venyy. Mut ei kuulemma mitenkään vaarallista. Mäkin oon todennu et pitää vaan rauhottua niin se menee ohi...

Onko kenelläkään ollu viel supistuksia? Mulla on ollu vähän turhankin kanssa... Viime viikolla heräsin yks yö noin tunnin ajan vähän väliä siihen kun mahassa oli niin kova puristava tunne, varsinkin tuossa mahan sivuilla. Niitä tuli varmaan kymmenen. Mut sit aamulla vasta tajusin et ne vissiin oli supistuksia. Ja sen jälkeen kolme päivää oli mahan pohja, eli vissiin lantionpohjan lihakset tosi kipeet. Soitin neuvolaan ja ne kehotti hakee sairaslomaa ja ottaa ihan rennosti jonkun aikaa. Olin sit kuitenkin yhden päivän töissä kun vauva liikku taas normaalisti ja supistuksia ei tullu enään.

Vauvalin isä oli taas viikonloppuna armeijasta lomilla ja sai tuntea ensimmäiset potkut kädellään! Ihana hetki. Ja tuntui et vauva potkas sillon lujempaa kun yleensä.

Kyllä tää perheenlisäys asia alkaa vaan uhkaavasti lähenemään. Ostin jo turvakaukalon ja vaunut haen perjantaina. Kummatkin käytettyjä, mut sen takia edullisia ja silti tosi hyvä kuntoisia!

Pitää tästä lähtee taas mummolaan, tuohon naapuripitäjään... Kesät menee tiiviisti siellä. Kun meillä on niin mahdollisimman rasittavat rivitalonaapurit tässä. Mustalaisia. Viimeyönä sai taas valvoa niitten takia kaks tuntia kun isännällä oli meno päällä.

Kirjotelkaahan varsinkin noista supistuksista.
T.Kuuhullu rv23+2

Heippa tytöt!

Hansuli: olen mä nukkunut tyyny jalkojen välissä, tosin lantion puutumisen takia. Ei se tunnu auttavan tuohon suonenvetoon:( Olen nyt laittanut viltin jalkojen päälle yöksi(vaikka tuleekin tosi kuuma), se auttaa vähäsen.
Varmaan aika jännää olla ihan eri kulttuurissa raskausaikana:) Hyvä, että terveydenhuolto toimii ja sinulla kuulostaa olevan järkevä lääkäri.

Nitta: mullakin on aina olleet sykkeet 140-150 väliä, jos vauva vaan on hereillä. Ja yleensä se heti herää kun mahaa aletaan tökkiä ja rupeaa jumppaamaan oikein olan takaa. Nauratti, kun äitiyspolin lääkäri ei millään saanut mitattua vauvaa, ja totesi että kyllä on sitten vilkasliikkeinen vauva:) Jaa, vai että olisko tyttösykkeet sitten. Mulla kun on ollut niin poikafiilis tässä viime viikot. Mutta olis se pieni tyttökin kyllä ihana:)

Mulla on taas supistukset palanneet. Eilen kävin taas lääkärissä, joka olisi laittanut taas sairaslomalle, mutta en halunnut, kun paikat olivat kiinni ja kaikki ok. Mitä enemmän olen töistä poissa, sitä enemmän kertyy töitä ja sitä enemmän stressaa. Ja tulee niitä suppareita näköjään levossakin eli olisi turhaa kanssa maata kotona ihan tyhjän panttina. Jos tuntuu etten jaksa, niin sitten varmaan täytyy soitella neuvolaan.

Onko kukaan saanut vielä äitiyspakkausta? Mä lähetin hakemuksen kaksi viikkoa sitten, eikä ole vielä kuulunut päätöstä saati sitten itse pakkausta. Olis kiva päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita:)

Aurinkoa,
Raisa 24+5

Heippa!

Kiva etta kaikilla menee hyvin. Suppareita ei mulla ole viela ollut enka oikein edes tieda mita odottaa..kaippa sen sitten tietaa kun ne tulevat. Pieni mies on kylla alkanut niin kovasti touhuamaan etta tanaankin kesken palaverin meinasin pudota tuolilta kun han pamautti munuaisiin (tai siis silta se ainakin tuntu). Lounastauolla meinaskin sitten tulla pissat housuihin kun pikkumies paatti potkaista virtsarakkoa. Huh, minkalaistahan tama potkujen kohteena oleminen mahtaa olla sitten 8 ja9 kuukaudella...??!!

Mulla on nyt vatsa kasvanut yht akkia ihan hirveasti ja suoraan eteenpain. Painoa on tullut 7 kg sitten alun. Mulla on yks tyttokaveri taalla jolla kavi masun kanssa oman poikansa kohdalla ihan samalla lailla elikka masu kasvoi kirjaimellisesti suoraan eteen. On jo kumartuessa tiella...hassua. Muuten se ei kylla tunnu elamaa haittavaa mutta mun mies nauraa etta painovoima on ottanut jo osansa ja kavelen kuulemma takakenossa....onpas seksikasta, he heh.

Hyvaa viikonjatkoa ja jaksakaahan tytot toissa nain kesakuumalla.
Hansuli

Äippäpakkaus tuli ihan ennätysvauhtia ja on se aika ihana!
Jätin hakemuksen 14.7., päätös tuli viikko sen jälkeen ja seuraavana päivänä paketti oli jo postissa valmis noudettavaksi!! Viikon siis vain jouduin odottamaan. ihan kivoja vaatteita ja muutenkin hyödyllinen. Väreistähän voi aina kiistellä, mutta kun ilmaiseksi sen saa niin ei oo kyllä kenelläkään syytä valittaa. Sen verran oon ulkomailla asunut, että tiedän, miten suomalaista sosiaaliturvaa kadehditaan. Ja jos värit ei miellytä, niin ainahan sen voi ottaa rahana. Kyllä silläkin rahalla ihan kivasti saa vaatteita.

Vauva on ihan ylivilkas ja potkuja saan vastaanottaa aika lailla. Joskus tuntuu, että koko maha heiluu kun itu jumppailee!!

Tervehdys kaikille!

Kirjoitin pitkän sepustuksen ja sitten netti pätkikin. Kaikki meni hukkaan.

Nyt vain lyhyesti:)

Neuvola käyty ja kaikki ok.Syke 150, hemoglobiini 119 (ennen 115). Yllätyin noususta. Paino oli tippunut 600 g edellisestä käynnistä. En yhtään yllättynyt. Kesälomalla on tullut käveltyä aivan mahottomasti. Reissussa rähjääntyy. Kaveri liikkui kovasti eikä sykettä meinannut saada kiinni. Hyvä niin, että vilkkautta riittää. Nyt liikkeetkin alkavat jo tuntua ihan erilaisemmilta, kovemmilta.

Sukupuolesta oli täällä puhetta. Me ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että vaavi on poika. On sellainen tyttö-fiilis. Tiedän, että mies salaa toivoo poikaa, mutta loppumetreillä, vauvan terveys on se kaikkein tärkein asia. Mutta saahan sitä arvailla ja toivoakkin, vaikka kumpikin sukupuoli on yhtä mahtava.

Kyllä voi sanoa, että Suomen neuvolasysteemi on todellakin hyvin kehittynyttä. Että jossakin 10 viikkoa äitiysloma... Hui kauhia. Tänään sain paprut Kelaa varten ja ei muuta kuin täyttelemään.

Heinäkuu on ollut aika epäonnen kuukausi. Tämän tästä jokin juttu mennyt kotona rikki ja kaikki maksanut ainakin 60 ekeä. Olemmekin todenneet sen olevan meidän epäonnen luku. Äidin kuolema tietenkin vielä taka-alalla, mutta elämänhän on jatkuttava ja se jatkuu.

Viimeistä lomaviikkoa viedään ja pätkääkään ei tee mieli töihin. Voi kun saisi olla jo kotona. 2 kuukautta pitäisi vielä olla hikisessä toimistossa. Yäk! Ensi viikolla menen Oysiin kontrolliin. Jees, näkee vauvelin taas luonnossa.
En tiedä, pitää puhuskella, jospa lääkäri päästäisi minut kotiin tuon verenpaineen takia. Se on ollut kyllä hyvä, mutta voisin vaikkapa ehdottaa, että voitaisiinko kokeilla kotioloa ja vähentää lääkkeen määrää:)Onnistaisikohan... Työmotivaatio on täysin nolla!

Missäs se Sirenia luuraa? Joko olet töissä kertonut vauvelista?

Torstai päivää kaikille!

Täällä on ainakin tällä hetkellä niin odottava olo kaiken suhteen, ettei ole oikeastaan ollut edes viittseliäisyyttä kirjoitella. Ja toisaalta kun mitään ei tapahdu niin ei myöskään mitään varsinaista asiaa.

Huomista neuvolaa olen odottanut jo viimeisen viikon, saa nähdä miten on paino noussut. Varsinkin iltaisin tuntuu nykyään siltä, että on pikuhiljaa muuttumassa norsuksi. =) Potkuja tuntuu päivittäin, toisinaan kovempaa ja toisinaan tuntuu pikkuinen vaan melskaavan edestakaisin sen suuremmin potkimatta.

Maanantaina päästään vihdoin uuteen kotiin, pääsee siivoamaan ja sitte pikku hiljaa muuttamaan. On koko elokuu aikaa muuttaa, mutta taitaa taas käydä niin, että kun innostuu niin on pakko saadakkin muuttaa kerralla ja äkkiä.

Taitaa olla meikäläisellä nyt vaan varsinaista odotusta tämä viikko... Joten taidan lähteä käymään kaupungilla, jos löytäisin jotkut trikoo housut h&m:ltä, että mahtuis jotkut muutkin kuin farkut jalkaa lenkille ja salille mentäessä.

Viikonloppuja kaikille, huomenna neuvolan jälkeen maalle miehen kotiin käymään!
Myy (rv 23+5)

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Olen lomaillut mieheni kanssa ja en ole ollut netin äärellä pitkään aikaan. Huomasin että supistukset ovat puhuttaneet täällä paljon ja itseänikin ne ovat vähän mietityttäneet. Kivuttomia, mutta tosi tiheitä supistuksia minulla on ollut 20 viikolta alkaen. Ne tulevat lähinnä levossa öisin, ja tämän vuoksi ovat kuulemma yleensä vaarattomia. Koko ajan on kuitenkin mielessä häilynyt, että jos vauva pian syntyisi, jäisikö se eloon. Viikko 27 kai on sellainen maaginen raja, jonka jälkeen sikiön elinmahdollisuudet ovat jo jonkinlaiset. Pian se onneksi tulee täyteen=).....Vaikka olisihan se paljon parempi että vauva pysyisi sisällä vielä piiitkän aikaa.

Kävin tänään neuvolassa (+lääkärillä) ja paino oli noussut tasaisesti, eikä kohdunkaulassakaan ollut tapahtunut muutoksia supistusten takia. Ainut asia jota seurataan oli virtsassa oleva sokeri. Sitä oli nyt eka kertaa yhden plussan verran. Joudun glukoosirasituskokeeseen sen takia, vaikka itse epäilen aamun ""sokeripommijäätelön"" ja tuoremehun aiheuttaneen tuon sokerin liiallisen määrän. No, tiedä häntä. Sittenpähän sen näkee.

Seitsemän viikkoa vielä töitä ja sen jälkeen alkaa ensin viikon loma ja siitä suoraan äitiysloma. Äitiyspakkausta vaan kovasti odottelen, kun hakemuksen lähetin jo kolme viikkoa sitten.

Hyvää kesän jatkoa vaan kaikille!

Pitkästä aikaa taas minäkin täällä, wapin kautta tosin... Neuvolassa olin tiistaina, painoa tullut 3kg. Rautakuurille jouduin kun hB 116. Syke oli 140-150, eli eipä tuosta kai sukupuoltakaan paljon voi veikata kun on niin keskiarvo kai... Sf-mitta oli 23 eli yli käyrien mennään kuulemma. Vaavi ainakin rak.ultrassa oli ihan normaalin kokoinen joten eiköhän se siitä tasaannu. Paljonko teillä muilla on ollut? Suppareita oli kans paljon kun oli ne kuumat ilmat, nyt on ollu n. 5/pvä. Melkein kaikki omat housut menee viel jalkaan mutta ajattelin tilata h&m:stä parit äitiyshousut valmiiks... Hyviä vointeja kaikille, palailen kun saan netin toimimaan:)

Olen käynyt välillä lueskelemassa mutta en pahemmin kirjoitellut.. Täällä menyt muuten hyvin, mutta eilen kävi ikävä juttu, kaaduin monen sattuman summana ja tärähdin suoraan lantio edellä maahan, en saanut juurikaan kädellä vastaan tai polvea edes väliin. (En muuten ikinä ole aikuiselämässäni kaatunut, siis selvin päin. Ja tietenkn sitten just nyt kun ei missään nimessä saisi!)

Pelästyin tietenkin ihan hirveästi. Käivn työpaikkalääkärillä, joka ei osannut sanoa oikein mitään, ilta meni hermoillessa, onneksi potkut tuntuivat suht normaalisti (ainahan niitä tuntuu tulevan vähemmän jos asiaa jää oikein miettimään).

Tänään olin saikkarilla, toinen puoli kroppaa jotenkin kipeä ja jäykkä. Soitin päivällä neuvolaan ja sieltä sanottiin että voin tulla käymään kuuntelemaan sydänääniä, lähdin viivana. Onneksi kuuluivat ihan normaalisti ja potkuja tuli myös.. Täti kertoi että pari viikkoa sitten oli ollut joku odottava äiti joka oli ollut moottoripyöräkolarissa, eikä vauvalle ollut käynyt mitään. Joten että tuskin tämä meidänkään lapsonen muuta kuin hieman hämmästeli että mitäs sielä melskataan.

Hyvin kai ne vauvelit on sinne vatsaan pakattu. On jo rauhallisempi olo, vaikka jotenkin vieläkin sitä mietin. No, täytyy toivoa ettei vauvaa sattunut.

Muttajotta olkaahan varovaisia muut, ettei käy kellekään samaa. Sitä alkaa olla tosiaan normaalia kömpelömpi nyt...

Hyvä kesän jatkoa,
S

Huomenia!

Kiva että lomalaisetkin kirjoittelevat ja Sirenia jopa Wapin kautta:)

Mitäs tänne.. taitaa taas olla valituksen paikka. Lääkäriltä kysyin viime käynnillä, että voiko liikuntaa harrastaa kun on näitä supistuksia niin hän lupasi että voi, jos lopettaa, jos alkaa supistaa. No sitten pitkästä aikaa eilen kuntopyöräilin ja tein selkälihasliikkeita kotona, oli tosi jees olo, kun sai liikkua taas. Siitä tunnin päästä alkoi ""kestosupistus"" eli maha oli pinkeenä koko illan eikä meinannut millään laueta se pinkeys. Eli kyllä nyt taitaa olla tuo liikunta pahasta, voi kurja.. ensi viikolla olis neuvolalääkäri, ehkä sinnittelen sinne saakka ja pyydän sitten vähän saikkua taas:((

Leenu oli jo saanut äitiyspakkauksen. Nopeaa toimintaa! Ei taida nämä pk-seudun kelat olla yhtä nopeita.. joudun käymään vaatekaupoissa hypistelemässä pieniä vaatteita kun ei niitä ole kotona. Mutta en viitsi ostaa niitä ihan pieniä, kun yritetään pärjätä ä-pakkauksen sisällöllä ja kaverilta saamilla. Jos edes tietäisi, että kumpi tulossa, niin voisi ostaa jotain ihania vähän isompia vaatteita (70-80cm).

Miten sulle Sirenia voi enää mennä omat housut? Mulla ei ole mennyt jonkun vk 17 jälkeen, nyt menee omista vaatteista enää yhdet löysät hellecaprit, pari lantiohametta (jos nostaa sen lantiokohdan ylemmäs:) ja muutama t-paita. En yhtään ihmettele, kun sanotaan että ei niitä äitiysvaatteita kukaan käytä enää synnytyksen jälkeen kun on niihin kyllästynyt. Mua alkaa jo nyt kyllästyttää vaikka onkin onneksi enemmän kun yhdet housut ja yksi paita (vaikka ei paljoa enempää..)

Sue, mäkin kaaduin tossa pari viikkoa sitten. Sain itselle kamalat mustelmat ja haavat, joista jää varmaan arvet. Kaaduin ihan eteenpäin, mutta jotenkin käsi kerkisi ottaa vastaan tai sitten rinnat (päätellen siitä, miten mustelmilla ne on..:I) että maha ei kärsinyt suurempia vaurioita. Mutta olin ihan hysteerinen ja itkin varmaan tunnin, kun ajattelin, miten olisi voinut käydä:( Mäkään en ole koskaan aikuisiällä kaatunut (mitä nyt joskus liukkaalla kelillä vähän liukastunut), joten kai sitä alkaa olla jo tosi kömpelö. Ja suojeluvaistokin on jostain näköjään tullut, vaikka ajattelin, että musta tulee varmaan sellainen huono äiti joka jättää lapsen autoon taikka uunin pellin auki (täytyy koputtaa silti puuta, kun olen niin hajamielinen..)

Jaksamista työhön palaaville ja myös Myylle muuttoon:)
Viikonloppuja!

Tervehdys kaikille!

Olkaamme todellakin varovaisia ettei kovin kaatuiltas. Olen aikaisemminkin kuullut näistä kokemuksista kaatuiluista ja eräskin oli portailla ryskännyt, mutta kyllä se niin vaan on, että se vauveli on aika hyvässä suojassa siellä kohdussa ja ei aivan vähästä säikähdä. Minäkin olen huomannut kuinka kömpelöksi sitä on tullut ja sitten se hien pukkaaminen... Eilen kun hiukan siivoskelin ja ulkokelit ei olleet mitkään helteiset, niin kyllä vain oli kuuma, aivan älytön. Kyllä siinä siivotessa ajattelin, että olipa hyvä kun tein vähän tuollaisen suuremman siivouksen jo nyt kesällä kun alunperin olin sitä kaavaillut tuonne ihan syksyyn. Huh,huh, ei olisi onnistanut.

Suppareista voisi sanoa, että kyllä vaan ne tännekin on tulleet. Etenkin jos rasittuu jotenkin, niin kyllä vatsa menee kovaksi ja toisaalta on myös noita leposuppareita. Supparit ei onneksi ole niin voimakkaita että huolestuisin. Liitoskipuja on silloin tällöin.

Vaatteista voi kyllä minäkin sanoa, että enää ei kyllä entiset vaatteet mahdu. Eilen löysin Tua-Rintamäeltä vähän paksummat syyshousut. 10 kipale. Huom! oululaiset, käykääpä katsomassa. Siellä oli tosi ale. Ihan siistit farkkua muistuttavat housut löysin.

Ihanaa seurata noita liikkeitä. Sen vaan olen huomannut, että tämä asukas kai huomaa milloin sitä seurataan ja lopettaa tykkänään kaiken liikehdinnän silloin. Olen kiusotellutkin,että isäänsä on tullut... ei pitä ""kyttäämisestä""
Tänään sain eka kertaa huomata liikehdinnät myös vatsan päältä. Olipa se upean näköistä. Nyt kun vain mieskin sattuisi oikeaan aikaan paikalle, että näkisi.

Nyt odottelemaan lasten tuloa isältään ja serkkujen saapumista viikonloppuvierailulle. Siinä sitä sähäkkyyttä taas piisaakin! Mikäpäs se siinä, ihan mukavaa.

Hyvää viikonloppua teille ja voikaamme kaikki oikein
ihanan paksusti :)

terkuin Vipe 22 ja risat

Kiva kuulla muittenkin kuulumisia :)

Täällä ei niin hyvin, olen taas sairaslomalla, ainakin 7.8. saakka. Eli suppareita rupesi taas tulemaan (ja ihan kovia sellaisia) johon lääkäri määräsi lepoa. Vähän kerrallaan voi liikkua, mutta ylimääräinen stressi, nostelu yms. pois.

Nyt sitten lueskelen ja nautiskelen kotona olosta.

Raisa: Kyllä mulla oikeesti vielä menee joitakin omia housuja päälle. Luonnollisestikaan ne ei ole kaikkein piukeimpia, eihän kireät vaatteet tunnu edes kivalta tässä vaiheessa:) Mun maha on kuitenki varmaan niin alhaalla että vyötärö ei oo vielä kadonnu.Tosin olen alkanu huomaamaan että maha on jonkunverran kasvanu rintojen altakin...

Uppista kun olimme tipahtaneet alas.

Eipä tässä mitään ihmeempiä, hyvä niin. Eka päivää töissä
ja ei kyllä tunnu hyvältä. Alkaa jo nyt tuntumaan, että istumatyö ei enää oikein sovi. Torstaina ä-polille kontrolliin v-paineen takia ja täytyypä tämäkin asia ottaa puheeksi.
Mukavaa: saapi nähdä vauvelin ultrassa ja polilla on hyvä laite. Mies tulee mukaan. Ei aikonut mistään hinnasta jäädä pois.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Yhteistyössä