Eihän tässä tohinassa ole ehtinyt kirjoittelemaan--tai olisi ehkä ehtinyt, mutta kun on ehtinyt nettiin, on vaan jaksanut lukaista kaiken läpi ja siihen on jäänyt
Meilläkin on välissä noita itkukohtauksia ja olen edelleen sitä mieltä, että suurilta osin meillä ne johtuvat mahavaivoista. Nykyään kyllä huomaa pojan kiukkuavan myös väsymyksestä. Meillä myös monesti niin, että vain äiti kelpaa lohduttajaksi. Tosin masukipuitku on niin kovaa, että siinä on ihan se ja sama kumpi vauvaa lohduttelee--kun ei se auta kovinkaan. Täällä on myös tarkkaa, että itkuun auttaa vain seisoen hyssyttely, joskus on vielä huoneellakin väliä

Ja jos yrittää istuen hyssytellä, se onnistuu vain sohvalla--ei meidän sängyssä!
Jotkut illat ovat hyviä ja poika nukkuu hyvin omassa sängyssään välissä syömään heräten. Toisinaan on sellaisia kausia, että millään ei voi nukkua muualla, kun sylissä tai vieressä. Tällä hetkellä mennään pojan mukaan, jos on läheisyyden kaipuuta niin nukkuu meidän kanssa ja jos nukkuu levollisesti omassa sängyssään niin sitten siellä.
Minulla myös on univajetta, kun herään herkästi yöllä vauvan ääniin. Meillä ei vielä ole mahdollista laittaa vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan. Olen kyllä miettinytkin, että saisinkohan silloinkaan nukuttua, ko olisin koko ajan tarkistamassa, toimiiko itkuhälytin
Meillä ollaan vielä täysimetyksellä. Kokeiltiin Nania, että sais äippäkin käydä kunnon shoppailureissuilla tms. mutta eipähän poitsulle kelvannut korvike--ei edes maistanut! Istui vain pullon tutti suussa ja katsoi kulmat kurtussa isiä, että meinaatkos ihan tosissaan, että tätä pitäis syödä!? En tiedä, täytyy varmaan kokeilla uudestaan, jos vaikka oli vaan huono hetki..
Onko teidän vauvat hyväksyneet tutin? Meillä sitä edelleen opetellaan. Vauva vain mäljää sitä suussaan ja pullauttaa ulos. Ei joko halua tai ei osaa imeä sitä kunnolla. Olen miettinyt, että onkohan tutit liian isoja meidän vauvan suuhun, kun kunnon imuilla pojalle tulee oksennusrefleksi.
Ja joo-o, meilläkin vaatteita menee pieneksi _tiheään_ tahtiin. Käytiin tänään 2kk:n neuvolassa ja poika painoi 6,5kg ja oli 60cm pitkä! Hienosti kasvanut pikku-ukko
Tuulen Poikanen ja Poikanen himppasen reilu 2kk