Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että se koira on sinun vastuullasi, plaaplaa
Ymmärrä nyt hyvä ihminen että se lapsi on sinun vastuullasi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että se koira on sinun vastuullasi, plaaplaa
Vaikka kyltissä lukisi mitä, koiran omistaja on vastuussa koirastaan ja tämän aiheuttamista vahingoista. Niin se vaan on.
No voi hellan lettas onko äiti pikku hani mussuggaa oikein koira puLLLut? Opettakaa niille kakaroille etteivät mene lääppimään vieraisiin pöytiin. Kyllä saa koira minun puolesta näykkästäkin tuossa tilanteessa. Itse en tosin koiraa jätä kaupan pihalle, ei sitä tiedä kuka sen varastaa. Et kai antanut yhteystietojasi sille jota koira näykkäsi? Itse en ainakaan ole antanut.
Arvaappa mitä? Minua ei kiinnosta.
ei ollut minkäänlaista tarvetta antaa. Johan siinä ihmiset näki mikä tilanne oli.
eli yksi rakki varaa itselleen koko parkin, koska eihän kukaan muu voi mennä sitten sinne enää viemään koiraansa. kun se yksi rakki puree jos näkee ihmisen niinlähellä että voi purra. tuostahan pitäisi tehdä maksullinen jos noin vaan yksi mahtuu siihen.
kytkemätön koira ja kytketty koira on eriasia. Jos esim meitä vastaan tulee irti oleva koira ja minun koira sattuu tappamaan tämän koiran niin vika ei ole minun. Jos puolestaan minun koira on irti ja tappaa jonkun niin silloin olen minä joka vastaan.
No hyvä ettet antanut, odottele viikko ja jos poliiseja ei oven taakse tule niin sitten kukaan ei ole sinua tunnistanut, tai niillä on parempaakin tekemistä...
Lyödäänkö sökö pöytään vai käytätkö jokeria? Eise aivan noin taida mennä. Laissa ei itseasiassa ole mitään mainintaa koiran kiinnipidosta, on vain termi että koiran tulee olla hallittavissa.
Kyllä kaukaasian paimenkoiraa lähestyvän luulisi olevan itsesuojelun tynkästä edes vähän.
No niin, tulihan se selville, pelkkä provo.
KUKAAN EI JÄTÄ KAUKKARIA KAUPAN ULKOPUOLELLE. Kaukkari ei ole kauppareissukoira.
---
Mutta vaikka oliskin ollut totta... aloituksessa ei kerrotu koiran kokoa, lapsen ikää eikä sitä, että puriko oikeasti pahasti, vai jäikö edes jälki. Ihan tosissaanko ensimäisten vastaajien mielestä, koira menee piikille jos se puree, kun ei edes kerrottu miten puri? Näykkäsi? Aloituksessa ei tätä sanottu ja jo ootte piikille laittamassa. Jäikö edes jälkeä? Koiria olen kuullut syytettävän jopa raatelusta, vaikka ihmisessä ei ole naarmun naarmua.
Mistä omistajaa syytettäisiin, jos ei mitään todistusainestoa jää? Ja miksi koiran pitäisi silloin mennä piikille?
Ketä syytätte jos lapsi kaatuu pyörällä koska ajoi liian lujaa? Jäi auton alle kun ajoi pyörällään päin punaisia? Väitättekö että esim kouluikäisellä ei olisi mitään vastuuta tekemisistään?
Hysteria ei anna teistä kovin fiksua kuvaa. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja koiriin tulee jokaikinen ihminen törmäämään elämänsä aikana - kannattaisi opettaa jokaiselle lapselle, ettei niihin saa koskea ILMAN LUPAA. Vain yksi opetus mutta ihan yhtä tärkeä, kuin katso molempiin suuntiin ennenkuin menet tien yli.
Yleensä mikään taho ei kyllä pakota laittamaan purevaakaan koiraa piikille. Ei tuollaisen takia kukaan määrää koiraa piikille.
Onneksi ei lainsäätäjä - tai poliisit- ole yhtä vieraantunut luonnosta kuin lajinomainen palstamamma. Polliisit tekevät töitäkin isojen koirien kanssa, joten se hysteria tai piikin vaatiminen kun "koira puri" mutta jälkeä ei ole - ei tavalliseen konstaapeliin ihan noin vaan uppoa.