Miehen aikuinen lapsi kutsui häihinsä vain miehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi huokaus

Vieras
Eli olemme molemmat toista kertaa naimisissa. Miehellä on aikuiset lapset edellisestä liitosta. Nämä tytöt eivät ole koskaan hyväksyneet minua, ovat menneet oman äitinsä puolelle. Minä olen paha ihminen joka tuli ja pilasi heidän vanhempiensa avioliiton. Samalla tyttäret käänsivät selkänsä isälleen. Ovat väleissä, viileissä, mutta kuitenkin. Olemme antaneet asiaoiden kypsyä, tyttäret ovat kuitenkin aikusia ja jokainen valitsee itse puolensa ja toimii niinkuin haluaa.
Me olemme menneet pari kuukautta sitten naimisiin. Maistraatissa, ei juhlia. Miehen tyttäret tietävät kyllä tämän.

Nyt tämä toinen tytär on menossa naimisiin ja kutsu tuli vain hänen isänsä nimellä, minua ei siis kutsuttu. Miten tässä pitää toimia? Mies ei tiedä miten tehdä. toisaalta haluaa mennä tyttärensä häihin, muta samalla on loukkaantunut koska minua ei ole kutsuttu. Ja toisaalta ei halua mennä juhliin koska ex on siellä ja ovat todella huonoissa väleissä.

Kehuskelet kuinka ette itsekään kutsuneet miehen tyttäriä, eli lapsia, eli lihaa ja verta omin häihinne ja nyt itket kun et ole tervetullut tyttären häihin? Voi voi kasvappa kuule aikuiseksi ja lakkaa vinettämästä turhaan.

No ööö, me ei pidetty häitä. Mentiin ihan kahdestaan maistraatin todistajilla naimisiin. Me ei tarvittu eikä haluttu häitä, tällä toisella kierroksella riitti ihan tuollainen.

Kerrot, että mies ja ex ovat huonoissa väleissä. Siksi ymmärrän hyvin, että tytär on kutsunut vain isänsä ilman uutta puolisoa. Luultavasti hän on ajatellut, että siten tilanne menee helpommin ilman ylimääräisiä yhteenottoja. Mun mielestä teidän pitää kunnioittaa tyttären toiveita eikä pilata hänen hääpäiväänsä.

Ihan selvä homma. Tytär haluaa isänsä mukaan juhlapäivään mutta ei sinua. Isä menee, sinä et. Jos te ette muutenkaan ole väleissä niin miksi sinä sinne häihin menisit?

• Tykkää
Reactions: .....
Aina sanotaan että hääpäivä on morsiamen päivä. Ei appien, anopien, vanhempien tai äiti/isäpuolten. Onhan se ilonpäivä kaikille, mutta se päivä ei ole sinun päiväsi ap vaan miehesi tyttären, mitä jos koettaisit miettiä sitä niinpäin ja kunnioitat miehesi tytärtä.

En edes kehtaisi mennä häihin minne en ole toivottu vieras. Kirjoitit itse miten huonot teidän välit ovat, se että tuppaisit sinne puoliväkisin tuskin niitä parantaa.

En ole sinne menossakaan. Pointti tässä oli se, että mies haluaa minut sinne eikä halua mennä ilman minua. Hän ei halua olla exänsä kanssa missään tekemisissä ja lisäksi on loukkaantunut siitä, että meitä molempia ei ole kutsuttu.

Jos miehen tytär ei pysty nielemään aikuisena sitä, että vanhemmat eroaa, niin onko se silloin miehen tai minun ongelma. Kun lähtökohtaisesti tässä on kyse siitä.

En ole sinne menossakaan. Pointti tässä oli se, että mies haluaa minut sinne eikä halua mennä ilman minua. Hän ei halua olla exänsä kanssa missään tekemisissä ja lisäksi on loukkaantunut siitä, että meitä molempia ei ole kutsuttu.
Ole se parempi äitipuoli ja tee miehelle selväksi että tottakai hän menee lapsensa häihin ja vaikka sitten ilman sinua. Sillä tavoin viestität myös tytärpuolellesi ettet yritä hinkata itseäsi hänen ja isänsä väliin.

Jos miehen tytär ei pysty nielemään aikuisena sitä, että vanhemmat eroaa, niin onko se silloin miehen tai minun ongelma. Kun lähtökohtaisesti tässä on kyse siitä.
Kyse tuskin on nielemisistä vaan siitä surusta etteivät hänen vanhempansa ole enää yhdessä. Ihan normaalia olla surullinen asiasta ja kukapa sinä olet sanomaan mitään aikoja kuinka kauan sellaista suree.

Eli olemme molemmat toista kertaa naimisissa. Miehellä on aikuiset lapset edellisestä liitosta. Nämä tytöt eivät ole koskaan hyväksyneet minua, ovat menneet oman äitinsä puolelle. Minä olen paha ihminen joka tuli ja pilasi heidän vanhempiensa avioliiton. Samalla tyttäret käänsivät selkänsä isälleen. Ovat väleissä, viileissä, mutta kuitenkin. Olemme antaneet asiaoiden kypsyä, tyttäret ovat kuitenkin aikusia ja jokainen valitsee itse puolensa ja toimii niinkuin haluaa.
Me olemme menneet pari kuukautta sitten naimisiin. Maistraatissa, ei juhlia. Miehen tyttäret tietävät kyllä tämän.

Nyt tämä toinen tytär on menossa naimisiin ja kutsu tuli vain hänen isänsä nimellä, minua ei siis kutsuttu. Miten tässä pitää toimia? Mies ei tiedä miten tehdä. toisaalta haluaa mennä tyttärensä häihin, muta samalla on loukkaantunut koska minua ei ole kutsuttu. Ja toisaalta ei halua mennä juhliin koska ex on siellä ja ovat todella huonoissa väleissä.

Yhtälailla miehesi pitää osata katsoa asiaa tyttären kannalta, sillä on kyse hänen tyttärensä hääpäivästä. Kuten kerroit, niin teille häät eivät ole mikään juttu, koska olette sen jo kokeneet. Miehen tyttärelle on sen sijaan kyse ainutlaatuisesta ja ainutkertaisesta päivästä.

Huomaatko, että vaadit miehesi tyttärtä hyväksymään vanhempien eron ja isän uuden puolison. Miksi et vaadi samaa mieheltäsi? Miksi tyttäresi pitää hyväksyä läsnäolosi hääpäivänään, mutta miehesi ei tarvitse hyväksyä sitä, että hän joutuu vieraaksi samaan paikkaan eksän kanssa ilman sinua.

Kasvakaa aikuisiksi :).

Mies on saanut kutsun tyttärensä hääjuhlaan. Silloin mies menee ja osallistuu juhlaan ylpeän ja onnellisen isän roolissa, nielee loukkaantumisensa siitä ettei hänen aviopuolisoansa ole kutsuttu ja keskittyy nauttimaan juhlapäivästä - siitäkin huolimatta että paikalla on myös, tietysti, tyttären äiti exänä.

Juhlasta huolimatta sinä pysyt miehesi aviopuolisona:), osaat hänelle tässäkin tilanteessa osoittaa tukesi ja kannustuksesi siihen että mies osallistuu itse juhlaan ja ymmärtää sivuuttaa loukkaantumisen kunnioittaen tyttärensä järjestelytoiveita.

Mun mielestä miehen kuuluisi mennä tyttärensä vuoksi mutta tiedän myös että mun mies ei ikinä menisi ellei mua ole kutsuttu. Mä olen sillen noin kymmenen kertaa tärkeämpi kuin yksikään lapsistaan.

Mies ois ihan hiivain loukkaantunut ja olisi seuraavan kerran yhteyksissä sen puolen sukuunsa ehkä joskus kymmenen vuoden kuluttua. :confused:

(tiedän, äitiään ei ole vastaavanlaisesta syystä suostunut tapaamaan yli viiteen vuoteen)

Kasvakaa aikusiksi. Myös eroneet voi olla ystäviä. Ei tässä iässä enää mitään vihoja pidetä ja miksi pidettäisiinkään. Maailman sivu on pitkä. Tv Myös eronnut ja hyvissä väleissä. Ja mies menee häihin, vaikka yksin.

Menitkö ihan kirjaimellisesti miehen ja tämän puolison väliin? Eli aiheutuiko avioero sinusta? Tarkoitan sitä, että tytär voi syyttää sinua äitinsä ja isänsä erosta.
Tällöin ymmärrän hyvin tyttären kaunan sinua kohtaan. Asia pitää vain hyväksyä, myös isän/miehesi.

Kyllä mä katsoisin että tässä kohtaa mies voi kyllä kertoa olevansa pettynyt kun hänen vaimoaan ei kutsuttu,mutta kyllä hänen on sinne mentävä. Häät ovat kuitenkin melko ainutlaatuinen juhla,varmasti jäisi harmittamaan jos ei mene.

Kerrot, että mies ja ex ovat huonoissa väleissä. Siksi ymmärrän hyvin, että tytär on kutsunut vain isänsä ilman uutta puolisoa. Luultavasti hän on ajatellut, että siten tilanne menee helpommin ilman ylimääräisiä yhteenottoja. Mun mielestä teidän pitää kunnioittaa tyttären toiveita eikä pilata hänen hääpäiväänsä.

Juuri näin.

Nyt isän pitää olla aikuinen ja vanhempi lapsilleen. Ei ole liikaa vaadittu, että käy tyttärensä häissä ja käyttäytyy siellä hetken aikaa. Tytär ei halua pilata häitään ylimääräisellä draamalla, mutta on ansainnut molemmat vanhempansa sinne vieraaksi. Älä puutu asiaan. Kestät varmasti olla puolikkaan päivän ilman miestäsi.

Omat vanhempani eivät eronneet sovussa, mutta ovat kuitenkin mahtuneet samoihin juhliin vuosien saatossa ja siitä olen heille kiitollinen. Uusien kumppaneiden osa on sopeutua vallitseviin olosuhteisiin.

Miten tilanne nyt ratkeekaan...
Niin miten ihmeessä jatkossa selvitään ristiäisistä, papan luona vierailuista, rippijuhlista jne.....?

Mun mielestä isänsä voisi ihan oikeasti ottaa tytön puhutteluun.
Selvittää mistä kenkä puristaa, miksi kehtaa käyttäytyä noin tökerösti??!
Ja todellakin, mitä tytär aikoo jatkossa?

Tässä kohdin isän olisi myös hyvä vaatia tyttäreltä selvitys mitä ehkä valheita ja haukkumisia exä on suoltanut, ja toisaalta myös olla rehellinen omasta puolestaan

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä