Miehen käytös...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wierailija

Vieras
Olen siivonnut ja pyykännyt koko päivän ja hoitanut välillä itkuistakin vauvaa. Mies tulee kotiin ja jonkin ajan päästä sanoo menevänsä päikkäreille. Menen minuutti miehen perässä makkariin viemään puhtaita vaatteita kaappiin ja sanon, että laitoin sunkin vaatteet kuivaustelineestä kaappiin et saan tilaa uudelle koneelliselle kohta. Samalla kömmin miehen viereen pussaamaan häntä. Mies tokaisee anna mun nukkuu, oon jo hei unessa. Minä siihen et ai etkö rakasta. Me hoetaan tota aina puoliksi vitsinä toisillemme. No mies on siihen ,et en jos oot tommoinen. Mä siihen, et aijaa, oon siivonnut koko päivän yksin ja oot tommoinen. Mies siihen , et älä haasta riitaa. Minä siihen, et ei miehellä pitäis olla varaa olla tommoinen, kun oon siivonnut yksin koko päivän.

Kumpi tässä nyt on kohtuuton?

Siis ja tuosta piti aloitus tehdä. Tuliko mies töistä ja raskas päivä takana. Onko kipeä esim. päänsärkyä. Jospa keität sille miehelle kahvit ja kysyt onko jotain huolta. Eihän me täällä voida kuin arvailla.

Mun miehen tuntien em. käytös oli vain pelkästään sitä, että mies halusi nukkua rauhassa, koska oli väsynyt, eikä jaksanut sitä pussailua edes siinä hetkessä. Mut, onko miehen töykeä käytös oikeutettua sen jälkeen, kun olen siivonnut ja pyykännyt koko päivän ja hoitanut itkevää vauvaa yksin? Olisiko mies voinut vain olla hiljaa ja pussata ilman herättelykommentteja??? Jotenkin tuli olo, että mun töitä pidetään itsestäänselvänä, kun ei viitsitä pussata töykeilemättä.

Sun täytyy ymmärtää, että mies oli oikeasti väsynyt. Töissä on voinut olla vaikka mitä. Se, että olet siivonnut koko päivän, ei auta miehesi väymykseen.

Sinä.

Tänään hoidin kaksi alle 3v lasta, imuroin, leikin lasten kanssa, tein ruoan siksi kun mies tuli kotiin, ja nyt nukkuu tuolla päiväunia. Laitoin oven kiinni ettei lapset mene herättämään.

Ei tulisi mieleenkään häirtä.

Mies antaa minun nukkua viikonloppu aamuisin tai aina kun hauan. Näin meillä toimitaan.

Sun täytyy ymmärtää, että mies oli oikeasti väsynyt. Töissä on voinut olla vaikka mitä. Se, että olet siivonnut koko päivän, ei auta miehesi väymykseen.

Ei mies ollut mitenkään erityisen töykeä. Ei vaan väsyneenä jaksa mitään ristikuulusteluja: nyyh nyyh etkö rakasta enää..

Olisit kysynyt sitten kun herää ja on saanut vähän torkkua.

Tasa-arvoa kannatan, puolin ja toisin. En siis sitä että nainen tekee kaiken. Mutta mies teki päivän työt töissä, sinä kotona. 50-50 siis mennyt teilläkin. Ei miehesi ole sinulle mitään velkaa että olet siivonnut.

Sanonta 'ai etkö rakasta?' on ollut meillä puolin ja toisin lähinnä vitsi. Käytämme sitä lausahdusta esim. seuraavissa tilanteissa: mies: avaatko parvekkeen oven, mulla on kuuma? Minä: mä oon ihan poikki ja paleltaa, onks pakko, en jaksa nousta? Mies: Ai, etkö rakasta? Minä rakastan tietenkin. Siis näin koomisistta tilanteissa käytetään tuota lähinnä vitsinä. Toki tiedämme molemmat, että kummatkin rakastaa.... Mieskin puhui äsken kuulustelusta ja riidan haastamisesta. Tämä hämmensi mua suuresti. Herää ajatus, että eikö mies ajattelekaan lausahdusta hyvähtahtoisena vitsinä, kuten minä. Herättämään en miestä mennyt. Käytännössä kävelin sängylle juuri asettuneen miehen perässä makkariin viemään pari t-paitaa ja sukat kaappiin ja ajattelin samalla mennä pussaamaan ihan rakkaudella omaa rakasta miestäni.

Olen samaa mieltä. Olisi ollut tosiaan korkeintaan minuutin homma mieheltä se ja olisi jäänyt hyvä mieli.
jaksatteko muka aina väsyneenä/kiukkuisena/tms olla ystävällisiä ettekä koskaan tiuskahtele? Mun mielestä välillä voi hiukan ärähtääkin, jos toinen ei muuten tajua, että nyt ei jaksa. Ap:n mieskin sanoi ensin ihan nätisti, että hän on jo unessa. Siitä olisi pitänyt tajuta antaa toisen olla rauhassa tai ainakin ymmärtää mahdolliset jälkiseuraukset: sen, että toinen voi ärsyyntyä, jos ei anna olla rauhassa. Mikään hätätilanne, johon miestä olisi tarvittu, ei kuitenkaan ollut kyseessä.

No, mä oon viimesilläni raskaana. Ihan törkeen väsynyt ja en pysty enää kyykistelemään leluja lattialta. Mies pääsi kolmelta töistä ja nukkuu vieläkin, ei suostu heräämään edes sen vertaa että keräis lelut lattialta ja mä saisin imuroitua ja luututtua :( kyllä mua ainaki tympäsis jos mulle auottas päätä vielä lisäksi, mut ei se sitä tee ignooraa vaa kokonaan.

Miks se saa nukkuu ja levähtää, kun mä yritän hoitaa tuota meidän 2 vuotiasta ja kantaa tätä mahaa, jalat turvoksissa. Mun pitää vaa jaksaa ja jaksaa, kun sillä on nii rankkaa.

No, mä oon viimesilläni raskaana. Ihan törkeen väsynyt ja en pysty enää kyykistelemään leluja lattialta. Mies pääsi kolmelta töistä ja nukkuu vieläkin, ei suostu heräämään edes sen vertaa että keräis lelut lattialta ja mä saisin imuroitua ja luututtua :( kyllä mua ainaki tympäsis jos mulle auottas päätä vielä lisäksi, mut ei se sitä tee ignooraa vaa kokonaan.

Miks se saa nukkuu ja levähtää, kun mä yritän hoitaa tuota meidän 2 vuotiasta ja kantaa tätä mahaa, jalat turvoksissa. Mun pitää vaa jaksaa ja jaksaa, kun sillä on nii rankkaa.

No just. Ja sinulla on kotona myös terminaalivaiheen potilas hoidettavana. Koiria on 7, joiden ulkoilutus 3x päivässä on jäänyt sinulle. Lehmiä teillä on 40, kaikki lypsylehmiä, eikä teillä ole lypsykonetta.

Huh näitä aloituksia.

jaksatteko muka aina väsyneenä/kiukkuisena/tms olla ystävällisiä ettekä koskaan tiuskahtele? Mun mielestä välillä voi hiukan ärähtääkin, jos toinen ei muuten tajua, että nyt ei jaksa. Ap:n mieskin sanoi ensin ihan nätisti, että hän on jo unessa. Siitä olisi pitänyt tajuta antaa toisen olla rauhassa tai ainakin ymmärtää mahdolliset jälkiseuraukset: sen, että toinen voi ärsyyntyä, jos ei anna olla rauhassa. Mikään hätätilanne, johon miestä olisi tarvittu, ei kuitenkaan ollut kyseessä.
No vaikka olisin kuinka väsynyt kotiin tullessa, olen kiinnostunut tietämään, miten vauvallani ja muilla lapsillani on mennyt. Ja vaikka olisin kuinka väsynyt, hoitaisin sitä vauvaa, vaikka kuinka tekisi mieli kaatua sänkyyn.

En tiedä kumpaa puoltaisin, mutta meillä jos menen väsynyttä miestä kiusaamaan söpöstelyllä, niin hän hymyilee ja tokaisee; "nukutaanko jookos" tai "katotaan kun olen ottanut päikkärit". Joten en osaa sanoa muuta kuin, että miestäsi oikeasti ketuttaa joku pahasti vaikkapa nyt töiden suhteen, emme tiedä. En kyllä itse kieltäisi rakkautta vaikka oma mieheni olisikin "tuollainen" ja tuskin nyt miehesikään sitä tosissaan sanoi. Aivoissa vaan nakertaa, ei sydämessä.

Ap oli kohtuuton, en tiedä mitään ärsyttävämpää kuin kesken unien herättely ja vinkuminen etkö muka rakasta enää... martyyrius on syvältä. Onneksi olen nainen ja miehet eivät moista harrasta :)

Ap on kohtuuton. Pitää olla tilannetajua ja antaa joskus toiselle tilaa, jos on esim ollut huono päivä ja väsynyt. Kun mies olisi sen hetken saanut purkaa oloaan, olisi kaikki ollut varmasti toisin. Vaikka kuinka olet siivonnut, ei miehesi tarvi tulla töistä virkeänä. Etköhän olisi kerennyt hetken odottaa, että miehesi olisi kehunut sua. Ei pidä mennä sörkkimään muurahaispesään.

Yhteistyössä