Miehen menot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miima

Vieras
Taas oon ollu koko päivän yksin kotona lapsen kanssa. Mies menee menojaan, ei vastaa puhelimeen ja jos vastaa niin suuttuu kun kyselen sen perään.
Tänään on meidän kihlajaispäivä, mutta eipä ole miestä näkynyt niin en tiiä muistiko koko päivää.
Töissä tms mies ei käy vaan luuhaa aamutpäivätillat pitkät missä lie.
Selvinpäin ei ole koskaan kun suvaitsee kotiin saapua ja sitten vaan valittaa kun mä en jaksa ymmärtää häntä vaan nalkutan ja anon ja rukoilen vähän huomiota itselleni.
Tuntuu, ettei minä ja laspi olla mitään vaan ainoo mikä miehelle merkitsee on kaverit ja erinäiset päihteet, lähinnä viina ja lääkkeet.

Mä teen kotona lähes kaiken ja jos mies sattuu kerran kuussa matot ulos viemään, niin siitä kyllä muistaa kertoa koko seuraavankin kuukauden.
Oon tosi väsynyt, masentunut ja pohjattoman onneton.... Yksinäinenkin olen.

Onko normaalia, että mies vaeltaa retkillään kaikki ajat. Aamuisin lähtee yleensä noin kymmenen aikaan ja iltaisin palaa aikaisintaan kahdeksalta?
Miehen mielestä on normaalia, hänellä on kyllä oltava omia menoja.

Mies on tehnyt mut niin onnettomaks, etten voi kun itkeä iltakaudet, heti kun saan lapsen nukkumaan. Lapsenb takia on jaksettava, mutta en tiedä jaksanko enää kauaa....

Miksi istut kotona odottamassa miestä, joka ei ilmiselvästi välitä susta ja lapsesta? Nosta ukon tavarat ulos ja käske muuttaa asumaan niiden tärkeiden kavereiden luo, tai hanki ittelles asunto ja muuta pois. Jos miehes ei käy edes töissä, niin miksi elätät sitä?

Jätä se mies. Kuulostaa surulliselta mutta kyllä se on ainoa vaihtoehto. Älä loukkaannu, mutta luulen että miehelläs on toinen nainen, ei muuten voi olla kokoaikaa poissa perheensä luota. Ja vaikkei se pettäiskään niin ei tommonen oo perheellisen elämää, vastuuton sika se on. Voimia sulle.

Jos tilanne on todella toi, niin on teidän ehkä aihetta ottaa noi asiat todella vakavasti puheeksi. Miehen olisi syytä kattoa peiliin ja mietttiä mikä tässä elämässä on tärkeetä.Kyllä perheen on tultava ennen kavereita ja etenki ennen päihteitä.Jos ei,niin lapsi ei ole syy jatkaa suhdetta jos muu on pelkkää itkua ja huolta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Miksi istut kotona odottamassa miestä, joka ei ilmiselvästi välitä susta ja lapsesta? Nosta ukon tavarat ulos ja käske muuttaa asumaan niiden tärkeiden kavereiden luo, tai hanki ittelles asunto ja muuta pois. Jos miehes ei käy edes töissä, niin miksi elätät sitä?

Pelkään täysin yksin jäämistä...en usko pärjääväni... Tiedän myös miehen perusluonteen olevan ihana ja huomaavainen, nyt tuntuu kuin joku paholainen olis vallanut miehen ruumiin, se ei todellakaan oo oma itsensä.
Tyhmä syy tässä miehessä roikkumiseen on myös se, että pelkään etten parempaakaan saa.
Minulla on myös sairaus, jonka vuoksi saatan yhtäkkiä joutua huonoon kuntoon ja pelkään, että miten lapsen sitten kävisi, jos yhtäkkiä kotiin tuupertuisin. Ei mua kukaan ainakaan viikkoon kaipais.

sen ymmärtäisin jos miehes kävisi töissä ja töiden jälkeen menisis kavereitten knassa,niinkun omallani on joskus tapana..nytkun miettii niin ihan turhasta oon ite valittanu kun mies menee parikertaa viikossa johonkin..
tehkää jotain lapsen kanssa kahestaan ja rupea pikkuhiljaa asennoitumaan niin että olisitte muksun kanssa ihan kahestaan..ei tommonen peli vetele kauheen kauaa,en ainakaan itse jaksaisi.

Kokemuksesta voin sanoa että parempi kahdestaan lapsen kanssa kuin huonossa parisuhteessa. Tyttöni kanssa oon ollu tosi onnellinen kahdestaan!!
Eikö sulla ole ystäviä? Entä perheesi,sukusi? Siis jos tuupertuisit, eikö tosiaan kukaan kaipaisi?? Jos tilanne on se että tosiaan olet yksin, voisit ilmoitautua sos.hoitajalle ja sopia että soitat joka päivä ja jos et soita, hän osaisi tulla tarkistamaan tilannetta.
Olen kauhean utelias, mikä sairaus sulla on?

Sitä paitsi, kaikkeen edellisiin lisäten , ei kannata pelätä sitä ettei parempaakaan saa.... Välttämättä aina ei tarvitse ketään saada, itse oon huomannut että elämä on miljoonasti helpompaa ilman miestä!
Ja lisäksi, monesti mies on ihana ja huomaavainen mutta loppujen lopuksi voi tuhota naisen koko elämän..

Niin, tiedän, että mulla ja lapsella olis varmasti parempi kahdestaan, nytkin oon ollu kokoajan käytännöllisesti katsoen yksinhuoltaja, jäisin vaan niin totaalisen yksin jos miehen jättäisin. Nyt siitä on kuitenkin seuraa edes kerran tai kaksi viikossa. Tähän liittyy myös niin paljon kaikenlaista, mikä tekee tilanteeni entistä kurjemmaksi, suruja on niin paljon, etten ehkä eroa enää jaksais. Sukulaiset ja ystävät on kaikki niin kaukana, ettei heistä oo tukea.

Toista naista miehellä ei varsinaisesti oo, vaan mun kilpailijaini on viina ja lääkkeet.

Sairaus on sellainen joka ei tällä hetkellä elämääni vaikuta, mutta voi yllättäin pahentua ja saatan tulla todella sairaaksi. Tällöin joutuisin myös alkaa hoitaa sairauttani ja hoito on niin rankka, etten pystyisi olemaan yksinhuoltajana.

Jätä se mies! Kyllä varmasti pärjäät paremmin ilman häntä. Lapsellasi on varmasti turvallisempaa ja onnellisempaa sinun kanssasi. Jos sairautesi todella on noin vakava, täytyyhän sinun jonkinlainen turvasysteemi kehittää sen tuupertumisen varalta kuten tuossa aiemmin jo mainittiin. Kysy sos.toimistosta tai neuvolasta. Ethän voi luottaa mieheesi, jos hän menee miten lystää. Eikä hänestä varmasti ole lapsenne hoitajaksi, jos sairastut. Eikö kaupungissasi ole jotain perhekahvilaa tms. paikkaa jossa voisit tavata muita äitejä ja saada uusia ystäviä?