mielipiteitä pliis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos kaikille vastanneille!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos kaikille vastanneille!

Vieras
tahtoisin kysellä teidän ajatuksia ja mielipiteitä mun ja mieheni tulevaisuudesta.
Itse en juo juuri koskaan alkoholia,kotona sain pienenä tarpeeksi kestää isäni alkoholi ongelmaa.
Mieheni ottaa joka viikko pienet sievät(näin hän sitä kutsuu),lomalla saattaa juoda päivittäin esim.pari kaljaa tai pari paukkua/ilta.

Onko mulla oikeus pyytää häntä lopettamaan täysin? Mä inhoan sitä että hän on humalassa,se on mulle ihan kamalaa:(
Välillä tuntuu että voisin käydä kimppuun niin paljon se mua inhottaa...
Tuntuu että vuosi vuodelta hän ns.alkoholisoituu enemmän ja enemmän.
Ennen otti pelkästään olutta mutta nykyään ostaa mielummin pienen pullon viinaa ja juo sen sitten illassa...

Voiko tuosta lopettaa? ja jos ei niin luuletteko että se vaan pahentuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Onko se miehellesi vähääkään ongelma, huomaako hän itse että on tapahtunut muutos pahempaan suuntaan? Tietääkö hän että vihaat sitä tapaa?

kyllä hän tietää muttei ilmeisesti halua tiedostaa sitä.
Hän on myös useaan otteeseen yrittänyt lopettaa/vähentää käyttöä,mutta nyt näyttää siltä ettei hän enää juuri välitä:(
Osittain hän juo myös salaa minulta!

Vaikea tilanne varmasti, ongelmalta tuo jo kuulostaa jos salaa pitää juoda. Yrittäkää jutella, aika moni ihminen on pystynyt raitistumaankin niin halutessaan. Mutta se halu pitäisi löytyä, miehesi pitäisi ymmärtää että perhe on tärkeämpi kuin viina ja lopettaa vaikka vuodeksi kokonaan. Riippuvuus saattaa olla vain tottumustakin, uskon että tuollainen määrä vaikuttaa jo miehesi persoonaankin ja hän voi olla ihan eri ihminen täysin raittiina.

Ikävä tosiasia on se, että sinä et voi tehdä mitään tilanteelle.
Ainoana vain, että miehes pitää itse tajuta sen olevan ongelma, muuten ei asioihin tule muutosta.
Itsellä oli aikoinaan sama ongelma, ja sen takia sitten yhteiselo kaatu siihen, kun alkoi jutut mennä ja menikin pahempaan suuntaan. Kuningas alkoholi kun alkaa ottaa liikaa valtaa niin et kohta tunnekaan koko ihmistä kenen kanssa elät. Kannattaa nyt vaan kertoa miehelles miten asiat on ja yrittää herätellä sitä, jos ei tajua niin ...
Nyt on silti hyvä aika toimia ja varsinkin miehes, tosin vain jos hän itse haluaa.

Jos juo pari olutta/paukkua per ilta, niin ei tuo nyt vielä ole paljon. Pyydä känninvetoiltoina menemään baariin dokaamaan, niin sinun ei tarvitse katsella sitä kotona.

Yhteistyössä