Mies ei halunnut käyttää ehkäisyä, ei halunnut myöskään isäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Mulla siis alle vuoden ikäinen lapsi. Itselleni lapsi oli tosi ihana asia, rakastanhan lapseni isää ja meillä oli pitkähkö seksisuhde. Hän halusi vaan seksiä ilman ehkäisyä, muttei isäksi. Nyt ollaan sitten vain lapsi ja minä, mitä mieltä?

Aika lapsellinen (tai todellisuuspakoinen) mies!

Jos ei halua lapsia, pitää ehkäistä.
Jos ei halua ehkäistä, pitää joko hyväksyä raskautumisen mahdollisuus tai elää selibaatissa.

Jos et olisi halunnut lasta, olisit käyttänyt itsekin ehkäisyä. Tai tehnyt abortin huomatessasi, että olet raskaana. Mies halusi seksiä ilman ehkäisyä, mutta ei lasta. Lapsen hän kuitenkin sai, mutta hän varmaan selviää halutessaan lapsestaan pelkästään maksamalla elatusmaksut? Sinä taas sait lapsen, jonka halusit. Ja lapsi sai elämän rakastavan äidin luona :) Joten tilanne kaikkien kannalta kutakuinkin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Aika lapsellinen (tai todellisuuspakoinen) mies!

Jos ei halua lapsia, pitää ehkäistä.
Jos ei halua ehkäistä, pitää joko hyväksyä raskautumisen mahdollisuus tai elää selibaatissa.

jestas mikä toope tommonen mies

Ei maksa isä elareita, minimin saan kunnalta. En ole edes vaatinut, en tiedä pitäisikö sitten. Isä ei edes tapaa lastaan vaikka tietää ilman testejäkin että on isä. Minun kanssa olisi halunnut "suhdetta" jatkaa lapsentulon jälkeenkin.

No että aika ristiriirtaista tuo "...halusi vaan seksiä ilman ehkäisyä, muttei isäksi...." eli tekoihin voi osallistua, muttei enää mahdollisiin seurauksiin.. No mutta kukin tekee mitä tekee, ainut että lapsen kannaltahan toi homma on aika ikävä..siis ettei isä ole häntä halunnut :( toiv. lapsella kuitenkin mahdollisuus tavata isäänsä viimeistään kun ja jos sitä joskus itse haluaa..

Typerä mies! Mun esikoiseni isä aikoinaan ei halunnut itse käyttää ehkäisyä, mutta kun tulin raskaaksi niin syytti että olen tahallaan hankkiutunut raskaaksi hänen tietämättään :0 Ja siis oli kyllä todella tietoinen siitä ettei minullakaan ole ehkäisyä... Hän siis oli luullut että nainen voi tulla raskaaksi vain tiettynä aikana kuusta, ja mä olin kuulemma valehdellut tämän ajankohda. Todellisuudessa tulin raskaaksi heti menkkojen loputtua, milloin itsekkin kuvittelin olevan varmat päivät, mutta ei hän koskaan kysellytkään milloin mulla ns. "varmat päivät" on.

Anteeksi vain, mutta mistä noita idiootteja oikein sikiää! Tuttavapiirissä sattui vastaava tapaus enkä voi edelleenkään kuin ihmetellä, mikä saa miehen käyttäytymään noin tunteettomasti omaa lastaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
jos harrastaa seksiä ilman ehkäsyä ja oikein kieltäytyy käyttämästä mitään niin pitäs kyllä sitten olla tarpeeksi MIES ja kantaa vastuu lapsesta!!
Minusta myös naisella pitäisi olla vastuuntuntoa sen verran, että ei anna moisen ketkun paljaalla panna vaan käyttää sitten ainakin itse ehkäisyä, jos ketku ei suostu. Tai ei anna ketkulle ollenkaan.

Kyllä mietin jo mitä kerron lapselleni kun alkaa kyselemään isästään. Ja todella haluaisin että he tapaisivat. En tajua miten sokea rakkaus voi olla että antaa itsensä sotkeutua tällaiseen...toisaalta, muuten minulla ei olisi ihanaa lastani.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
jos harrastaa seksiä ilman ehkäsyä ja oikein kieltäytyy käyttämästä mitään niin pitäs kyllä sitten olla tarpeeksi MIES ja kantaa vastuu lapsesta!!
Minusta myös naisella pitäisi olla vastuuntuntoa sen verran, että ei anna moisen ketkun paljaalla panna vaan käyttää sitten ainakin itse ehkäisyä, jos ketku ei suostu. Tai ei anna ketkulle ollenkaan.

Niin...minä rakkauden huumassani ajattelin että jos raskaaksi tulen, se on ihanaa koska lapsi on saanut alkunsa rakkaudesta, joskin yksipuolisesta. Ja kai kuvittelin että lapsi saa hänet rakastamaan minua, mitä ei tietenkään tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Niin...minä rakkauden huumassani ajattelin että jos raskaaksi tulen, se on ihanaa koska lapsi on saanut alkunsa rakkaudesta, joskin yksipuolisesta. Ja kai kuvittelin että lapsi saa hänet rakastamaan minua, mitä ei tietenkään tapahtunut.
Luultavasti et ole ensimmäinen etkä viimeinenkään nainen, joka kuvittelee noin :hug:

Mulla oli paljon paljon nykyistä nuorempana poikaystävä, joka halusi vedellä "ihan vaan pari kertaa paljaaltaan - ei siinä mitään käy", mutta en suostunut edes yhteen vetoon ennen kuin olin hankkinut kortsujen tilalle pillerit. :(

Ja noin muuten ihan älykäs tyyppi oli - nykyään toivottavasti myös aikuistunut; ei pidetä enää yhteyttä, joten ei ole asiasta mustaa valkoisella.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Tässä tapauksessa mies on mua melkein puolta vanhempi, lapseton...
Kaikki ihmiset eivät halua lapsia, vaikka seksiä haluavatkin. Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, siinä on aina oma riskinsä. Mutta ei se riskikään sitä muuksi muuta, haluaako lapsia vai ei. Eiköhän tuo sunkin mies tiennyt, että koska teistä kumpikaan ei käytä ehkäisyä, niin todennäköisyys hänen tilinsä kuukausittaiselle pienenemiselle on aika todennäköistä? Hän otti tietoisen riskin ja nyt sitten makselee. Sinä myös otit tietoisen riskin siitä, että jäät yh:ksi.

Yhteistyössä