Mies haluaa erota, koska en kuulemma ole enää sama nainen lapsien saannin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Meillä on ollut paljon erimielisyyksiä lasten kasvatuksesta ja hoidosta. Minä olen itsepäisesti pitänyt kantani, joten olen saanut jäädä kotiin lasten kanssa ja tehdä niin kuin haluan. Meillä ei oikeastaan ole ollut moneen vuoteen parisuhdetta - olen omistautunut lapsille, koska lapset ovat niin vähän aikaa pieniä. En oikeasti tiennyt että mies tästä kärsii, luulin että hän ymmärtää miksi haluan keskittyä vain lapsiin. Ja nyt se sitten haluaa erota... Hän sanoi eilen, että se nainen johon rakastuin, on vain muisto enää. Eniten mietityttää miten tästä eteenpäin.

Harmi. Kyllä se vaan on niin, että vanhempien parisuhde on lasten koti. Eli parisuhdetta kannattaa vaalia. Ei ole kyllä tarkoitus mitenkään kääntää puukkoa haavassa. Oliskiko teillä mahdollisuus vielä yrittää löytää sitä keskinäistä suhdettanne jostain?

• Tykkää
Reactions: bud ja Tapiontytär
Ihanko todella sulle tuli yllätyksenä, että jos et kunnioita ollenkaan toisen näkemyksiä, ole valmis joustamaan tai neuvottelemaan yhtään ja kaiken lisäksi vielä hylkäät käytännössä vielä parisuhteesi ja alat vain kasvattajaksi, niin mies haluaa erota?

MIetis tätä asetelmaa toisin päin, jos miehesi käyttäytyisi noin, niin saatat ehkä ymmärtää.

Ei se kasvattaminen tarkoita vain yhden ihmisen osallistumista/uhrautumista. Jos on kaksi vanhempaa, niin niitä on kaksi. Asioista neuvotellaan, jutellaan, väännetään ja käännetään. Erilaiset mielipiteet käännetään voimavaraksi ja yritetään miettiä kaikkien kannalta paras ratkaisu.

Ei vain yksi voi päättää kaikesta.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Koska mies olisi halunnut viedä 1v iässä lapset hoitoon, sillä hänen työpaikallaan oli "huono hetki", ja mies pelkäsi että hänet irtisanotaan. Joten siksi hän olisi halunnut että minäkin käyn töissä että on taloudellista turvaa enemmän.

Hän olisi halunnut lähteä yhteiselle viikonloppulomalle, vaikka kuopus oli vasta 1,5v. Hän ei ymmärtänyt etten minä halua olla lapsestani erossa. Ja hänen mielestään 1,5v imettämisessä ei ole järkeä.

Tässä nyt pari esimerkkiä. Enemmänkin niitä on.

No toki ymmärrän, mutta olen vain ajatellut, että mieheni ei osaa ajatella täysin lasten kannalta asioita..

Minusta kuulostaa siltä, että _sinä_ et osaa ajatella muiden kuin itsesi kannalta asioita. Olet nyt luonut illuusion siitä mikä on parasta lapsillesi, tehnyt roolijaot muilta kysymättä ja ohjannut näytelmää nimeltä täydellinen lapsuus huomaamatta mitä ympärilläsi tapahtuu.

Lapsille omistautuminen tuolla tavalla ei ole mitään muuta kuin marttyyriksi heittäytymistä. "Katos, minä olen uhrannut kaiken tälle alttarille." Ja sitten ihmetellään kun se ei toimi.

Miehesi voi olla lapsilleen omistautunut isä olematta kanssasi. Olet onnistunut tekemään elämästänne sellaisen, ettei lasten isä halua enää elää kanssasi.

Nyt voit keskittyä vain ja ainoastaan lapsiisi. Mikä siis ongelma?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Koska mies olisi halunnut viedä 1v iässä lapset hoitoon, sillä hänen työpaikallaan oli "huono hetki", ja mies pelkäsi että hänet irtisanotaan. Joten siksi hän olisi halunnut että minäkin käyn töissä että on taloudellista turvaa enemmän.

Hän olisi halunnut lähteä yhteiselle viikonloppulomalle, vaikka kuopus oli vasta 1,5v. Hän ei ymmärtänyt etten minä halua olla lapsestani erossa. Ja hänen mielestään 1,5v imettämisessä ei ole järkeä.

tässä esimerkit jotka olisi pitänyt keskustella jo alussa selviksi. Onhan se todellakin ymmärrettävää, että jos talous jää yhden ihmisen varaan niin se on kriisi, varsinkin jos on uhkaava tilanne työpaikalla? Ajattelitko sinä miehen kannalta asiaa?

Mies on ehkä yrittänyt tuolla matkalla korjata teidän parisuhdetta ja sitäkään et halunnut? Yksi viikonloppu? 1,5v olisi sen kestänyt, teidän poarisuhde ei. tai olisitte ottaneet sen pienimmän mukaan!

• Tykkää
Reactions: petite

Juu kyllä se on perheen yhteinen päätös, jos toinen vanhempi jää lapsia kotiin hoitamaan, ei toisen vanhemman. Viikonloppuloman olisin ymmärtänyt olevan ongelman, jos lapsen ikä oli ollut kk eikä v. Puolitoistavuotias pärjää varmasti ilman tissimaitoa.

2259424-futurama-fry-not-sure-if-trolling.jpg

koska en tunne teidän tilannetta niin voi olla myös niin että miehesi on epäkypsä, kun luulee että puoliso pysyy muuttumattomana vuodesta toiseen ja asettaa hänet etusijalle kaiken muun edelle, ja lapset eivät muuta asetelmaa millään tavalla. vaikka parisuhde on hyvin tärkeä, niin pienten lasten kanssa parisuhde ei kuitenkaan ole joka hetki se ykkösjuttu. aikuisten aikaa on hyvä ottaa mutta arki on yleensä sitä perheen pyöritystä.. Jos mies haluaa erota, niin sillä voi olla jo uus nainenkin katottuna aika usein. Joten älä syytä itteäs, luulen enemmän et jos mies ei halua neuvotella ja yrittää yhdessä tehdä asioita hyväks, niin se on just sellainen, jota ei edes kannata yrittää pitää siinä. Mut jos ero tulee, niin älä katkeroidu ja älä kaada lasten niskaan riitoja ja repivää tuskaa, lue hyvästä erosta väestöliiton sivuilta!

Kuulostaa siltä, että olet tehnyt miehen tarpeettomaksi, joten eikö ole ihan sama, vaikka hän lähtisi kävelemään? Ai niin, pitäähän jonkun huolehtia teidän taloudesta. Kyllä minäkin haluaisin miehenä olla muutakin kuin rahahana, haluaisin olla myös isä ja aviomies.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Minä ainakin uppouduin täysin lapsiin (ehkä luonto on myös näin järjestänyt).Lapset kasvoivat ja mies totesi, että vihdoin sai minut taas takaisin. Etsikää yhteistä aikaa! Halatkaa, puhukaa!!

ei ihme että haluaa erota.ajatteletko koskaan ees miestäsi

Ei voida tietää oikeesti onko ap pirttihirmu sittenkään. jospa mies ei ole tuonut asioita esille ja vääntänyt ja kääntänyt omalta osaltaan ja sitten heti haluaa erota kun neuvottelut on ollut yksipuolisia. Voiko yksipuolisista neuvotteluista ja lasten etujen ajattelemisesta syyttää vain toista osapuolta? Mun mielestä mieskään ei ole osannut olla kumppani ja tässä vielä vetää maton alta perheeltä ehdottamalla eroa.

Mä oon ihan täysin ap:n puolella, että on ihan luonnollista imettää ja olla kiinni noin pienessä, ettei halua pidemmälle matkalle..Mun mieskin on sitoutunut lapsiin ja tukee sitä että äiti on lasten lähellä, ja ei olisi halunnut vielä 2v. päiväkotiin kuopusta. On sellaisiakin miehiä jotka tukee äitiyttä ja jakaa vanhemmuutta ennemmin kun vaatii isona vauvana itse huomiota.

totta helvetissä parisuhde kärsii, jos äiti elää vaan lapsilleen. ja kuvittelee, että mies on sitä varten, että se elättää perheen. parisuhdetta pitää hoitaa, vaikka olis kuinka pieniä lapsia. mullekin oli vähällä käydä niin että perhehajoaa, ja syy oli kyllä se, että elin vain lapsille. enkä ymmärtänyt, että parisuhde ei toimi näin kovin pitkälle. no kohta joku tulee väittämään, että tää ei pidä paikkaansa. mutta valitettavasti kyllä se vaan pitää

Yhteistyössä