Mies ja suhtautuminen tyttölapseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tytön äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tunne sellaisia miehiä, joille pojan saaminen olisi joku "juttu".
Pari sellaista naista kyllä tunnen, jotka "vihaavat" omaa sukupuoltaan ja toivovat vain ja ainoastaan poikia.

Minä toivoin tyttöä, mutta mies ei ole ollut hänen kanssaan tekemisissä.
Joskus käynyt mielessä, että onko sukupuoli vaikuttanut tytön isättömyyteen...ja joskus joku tuosta minulle sanoikin.

Mies rakastaa kaikkia meitä "omia tyttöjään". Olisi alunperin toivonut poikaa saadakseen metsästys- ja moottoriurheilukaverin. Mutta tytöt ovat vieneet heti hänen sydämensä ja varsinkin esikoinen on varsinainen poikatyttö joka valitsee rekan nuken sijaan :)
Ei ole valittanut, kerran sanoi että voiko mies olla onnellisempi kun 3 naista rakastaa täysillä :) <3

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Meillä mies toivoi poikaa, mutta tyttö tuli. Toisen lapsen kanssa hän olikin muuttanut mielensä ja toivoi toista tyttöä, ja saikin sellaisen :) Tietty poikakin olisi ollut tervetullut, mutta jostain syystä mies muutti mielensä ekan lapsen jälkeen...

[QUOTE="tytön äiti";28891287]M32, olen lukenut myös varmaan samasta tutkimuksesta. Sen mukaan todennäköisemmin eroon päätyvät perheet, joissa on vain tyttöjä. Sekin varmaan viittaa tuohon, että miehet kaipaavat poikaa.[/QUOTE]

Erot eivät johdu siitä, että mies kaipaisi poikaa. Tutkimuksen mukaan erot tehtiin naisten aloitteesta. Tutkimuksen mukaan poikien äidit eivät uskalla erota, koska pelkäävät, että heillä ei sen jälkeen ole enää ketään läheisiä ihmisiä. Tyttöjen äidillä on aina läheisiä ihmisiä, koska tytöt ovat läheisiä äidilleen. Poikien äidit kituvat ja kärsivät huonoissa suhteissa.

Mä taas muistelen, että jonkun tutkimuksen mukaan perheet, joissa on ainakin yksi tyttö, ovat onnellisempia kuin poikaperheet, mutta en muista lähdettä.

Sitten myös olen lukenut, että kun esim. jenkeissä on näitä klinikoita, joissa rahalla saa valita sukupuolen, niin n. 70% niillä käyvistä pariskunnista haluaa tytön. Eli ei vaikuta siltä, että kaikki miehet ehdottomasti aina haliavat pojan.

Meillä on 1 poika ja mies toivoo kovasti seuraavasta tyttöä, mutta se on tietty eri asia kuin ap:n kysymys. Mutta normaali ihminen ymmärtää, että ainakaan vielä tavallinen ihminen ei lapsen sukupuolta voi valita, ja jos vanhemmaksi haluaa niin on otettava vastaan se mikä tulee.

Meillä on kaksi tyttöä ja mies sanoi juuri, että jos kolmas saadaan, niin olis mukavaa, jos sekin olis tyttö. On kuulemma mukavaa, kun saa esikoisen kanssa humpsahtaa sinne prinsessa/röyhelö/kimalle-maailmaan ja seuraavassa hetkessä ollaankin ojassa tonkimassa sammakonraatoa. Ei muista, että itse olisi pienenä leikkinyt yhtä monipuolisia leikkejä.

Meillä ei vielä ole lapsia, mutta mies on sanonut että toivoisi tyttöjä, ja niin minäkin. Poikien kasvattaminen jotenkin pelottaa :D Tuntuu että niistä pojista tulee väkisinkin sellasia "paholaisia" jotka rääkkää eläimiä ja rikkoo paikkoja. Vaikka näin ei varmasti ole, mutta en ole tainnut yhtäkään aikuista miestä tavata joka myöntäisi että ei olisi harrastanut tihutöitä pienenä.

Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan niin monelle miehelle taitaa olla tärkeää saada poika, mutta ei kaikille. Me olemme halunneet poikia ja niitä saaneet. Itse olen miettinyt kolmen pojan jälkeen että oisiko minulle tärkeää saada tyttö. Ehkä ei ja en jaksa välttämättä enää sitä rueta yrittämäänkään.

Siis vakavalla naamalla selität, että mies tahtoo poikalapsen SIKSI että hän voi jutella tekniikasta ja olla kiinnostunut samoista asioista? Eiköhän isä-poika -suhteen taustalla ole nyt PIKKUISEN suurempia asioita ja tunteita, kuin se että saa jutella jonkun kanssa tekniikasta. Toivoitko sinäkin tyttöä siksi, että sunnuntai-iltana ei ole ollut kaveria varpaiden kynsien lakkaamiseen?!

Myö saatiin exän kanssa tyttö, mutta yhtä tyytymätön tuo olisi poikaan ollut.
Toki nyt, kun on katsellut veljenpoikiensa kohellusta, niin on ääneenkin sanonut olevansa onnellinen rauhallisista tyttäristään, joillla on järki päässä.
Hermot hällä on huonot, ja vilkkaiden poikien kanssa ei kestä ollenkaan. Toki voi olla poikakin rauhallinen, mutta ei noiden suvussa.

Yhteistyössä