mies juo mielestäni liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ongelma on siis miehen juominen, ei juo usein (ei siis tosiaan läheskään joka viikko). Välillä voi olla yli kuukausikin väliä ettei juo ja välillä taas jokusen kerran kuukaudessa, mutta ongelma on se, että AINA kun juo niin juo todella paljon (joku sixpäkki kaljaa ei riitä mihinkään, kaljaa, lonkeroa, viinaa). Kyllähän se sänkyyn asti pääsee mutta sinne sitten sammuu, on todella sekaisin ja tuntuu ettei tunnista loppuyöstä edes minua, tosin eipä saa edes katsetta kohdistettua minuun. Lupaa joskus että ottaa vähemmän ja tulee ajoissa kotiin, mutta aina lopulta on vetänyt kaksin käsin ja tullut kotiin viiden aikaan aamuyöstä. Aamuisin jos sattuu heräämään niin saattaa olla vielä sekanen ja usein hermostuu ihan turhasta ja räyhää. Mun mielestä asia on ongelma, miehen mielestä ei, hän on sitä mieltä että on ok ja ettei ole niin kännissä, että se vaan näyttää siltä.

Meillä on myös lapsia, mutta olen pitänyt huolen ettei lapset nää isäänsä tuossa kunnossa ja mies lähteekin ryyppäämään jonnekin muualle, koska tietää, että kotona en sitä hyväksy (toki pari saunakaljaa sillon tällön on ok, mutta känniin asti meillä ei lasten nähden juoda ja siitä en edes keskustele). Könyää kotiin taksilla joskus viiden aikaan aamusta ja menee nukkumaan yläkertaan missä voi olla rauhassa (tämä on siis minusta lähtöisin, en halua herätä siihen kun tulee kännissä aamuyöstä enkä halua että lapset herää, eikä heidän sitten tarvitse edes aamusta nähdä isiä siinä kunnossa).

Miehen mielestä oon huolissani ja valitan turhasta, että hänen alkoholinkäyttö on normaalia ja minusta se vaan tuntuu siltä koska en halua juoda niin. En ole absolutisti, mutta ne harvat kerrat (ehkä kerran - kaksi vuodeessa) kun otan alkoholia otan kohtuudella enkä oikeastaan vuosiin enää känniin asti, siitäkin mies saa ongelman jos ollaan yhdessä liikkeellä ja yrittää tyrkyttää minulle lisää juotavaa (ja ei en ole tiukkis tai istu yksin seinäruusuna vaikken kaatokänniä vedäkään), riitakin tulee lähes aina. Ei käydä tosin yhdessä tälläisissä illanvietoissa (muuten toki elokuvissa, syömässä jne), en halua lähteä katsomaan sitä ryyppäämistä.

Miehen isällä on myös ollut alkoholin kanssa enemmän ja vähemmän ongelmia (nykyään ei enää). Alkaa olla ihan neuvoton olo. Olen myös miettinyt, että onko mies oikeassa ja mitään ongelmaa ei olekaan, olisi kiva kuulla miten ulkopuoliset näkee asian, joten heittäkää ajatuksia.

Siis ongelma ei ole miehen juominen vaan se että sä et tykkää siitä että mis juo kerralla niin paljon.

Tai se, että olette miehen kanssa eri mieltä siitä miten paljon saisi juoda.

Tai se että sä oletat voivasi päättää miten paljon joku toinen saisi juoda.

Ja joo, eihän toi taatusti kivaa ole. Mutta itsepähän olet miehesi valinnut. Turha miehelle siitä on kiukutella ettei enää olekaan mieleen. Vai onko tilanne jotenkin muuttunut ja juominen uutta?

pikaisella googlauksella tuo kirja kertoo alkoholismista, mutta eikö alkoholismi ole kuitenkin sellaista, että juo usein ja paljon, kun mun mies juo harvakseltaan mutta paljon. En itse ajattele, että olisi alkoholisti, lähinnä pelkään, että kuinka helposti tuo tuosta luisuu siihen alkoholismiin varsinkin kun sitä miehen lapsuudessakin ollut ja väitetään sen olevan jollain tasolla periytyvää tai ainakin lisäävän alttiutta

---Tai se että sä oletat voivasi päättää miten paljon joku toinen saisi juoda.

Ja joo, eihän toi taatusti kivaa ole. Mutta itsepähän olet miehesi valinnut. Turha miehelle siitä on kiukutella ettei enää olekaan mieleen. Vai onko tilanne jotenkin muuttunut ja juominen uutta?
Noi oli hyviä kysymyksiä. Mun soitonopettaja lapsuudessa oli juoppo, enkä voinut käsittää, mitä se tarkoittaa, kun kukaan ympäristössä ei koskaan juonut kotikaljaa vahvempaa juomaa. Äiti passitti hänet saunan kautta sisälle (varmaan pesi haisevat vaatteetkin:whistle:). Hän sävelsi kappaleen vaimolleen, joka oli niin kaunis "Hetken lepo" - no, eipä mennyt kuin pari viikkoa, loppui soittotunnitkin: oli kuollut:(

Kyllä se tuollaiseen määrään kuolee, sun on hyväksyttävä nyt. Ehkä vasta seuraavalla kerralla:sleep:

Noi oli hyviä kysymyksiä. Mun soitonopettaja lapsuudessa oli juoppo, enkä voinut käsittää, mitä se tarkoittaa, kun kukaan ympäristössä ei koskaan juonut kotikaljaa vahvempaa juomaa. Äiti passitti hänet saunan kautta sisälle (varmaan pesi haisevat vaatteetkin:whistle:). Hän sävelsi kappaleen vaimolleen, joka oli niin kaunis "Hetken lepo" - no, eipä mennyt kuin pari viikkoa, loppui soittotunnitkin: oli kuollut:(

Kyllä se tuollaiseen määrään kuolee, sun on hyväksyttävä nyt. Ehkä vasta seuraavalla kerralla:sleep:

Niii-i.

Mutt kun ei kukaan silti voi toisen puolesta päättää. Miehen on tajuttava vaara ihan itse. Toki aapee voi erota miehestään tai uhata erolla tai ihan mitä vaan mutta ongelma ei silti muutu miehen ongelmaksi ennen kuin mies itse näkee sen ongelmana.

Sitä lähinnä haen tällä että onko mun oma ajattelutapa jotenkin "kieroutunut" ja teen ongelman jostain mikä ei kenenkään muun mielestä ole ongelma. Muuten meillä ei ongelmia ole ja suhde on hyvä enkä erota halua

Sitä lähinnä haen tällä että onko mun oma ajattelutapa jotenkin "kieroutunut" ja teen ongelman jostain mikä ei kenenkään muun mielestä ole ongelma. Muuten meillä ei ongelmia ole ja suhde on hyvä enkä erota halua

Siis eihän sillä ole väliä, mitä muut ajattelevat.

Ei sun miehen päätä käännä vaikka sata plussalaista olisi kanssasi samaa mieltä.

Niii-i.

Mutt kun ei kukaan silti voi toisen puolesta päättää. Miehen on tajuttava vaara ihan itse. Toki aapee voi erota miehestään tai uhata erolla tai ihan mitä vaan mutta ongelma ei silti muutu miehen ongelmaksi ennen kuin mies itse näkee sen ongelmana.
Niin just! Mut sellaistakin on olemassassa, et ihminen vaan päättää olla juomatta enää. Itse se sen päättää ja omasta aloitteesta:-)

En mää tällä haekaan mitään millä kääntäisin miehen pään vaan selvittäisin "oman pään" että teenkö kärpäsestä härkäsen.
Ja aika vähän nalkutan,mies saa mennä ja tehdä niinkun tekee,juomisesta puhuttu ja pariin kertaan kinattu. Yleensä nielen sen mut huolettaa tulevaisuus ja että paheneeko tai joutuuko lapset näkemään tätä tulevaisuudessa kun kasvavat

Paljonko siihen lystiin menee rahaa? Osta aina itsellesi ennen sitä sessiota jotakin ihanaa, samalla hinnalla(y)
Linnottaudut sitten vinttiin lasten kans nauttimaan siitä kaikesta, lasten kanssa yhdessä:cool:

Mites se mahtoikaan mennä.

Jotenkin silleen, että 90 prosenttia huolenaiheista ei ikinä tule toteutumaan.

Eli älä pilaa elämääsi huolehtimalla asiasta mille sä et mitään voi.

Tai sit nostat kissan pöydälle ja olet valmis negatiivisiinkin seurauksiin.

Tuo kuulostaa tutulta.
Mistä tiedät ettei mies juo arkena? Itsekin tuskailin exän ryyppäämistä harvakseltaan kaatokänniin asti. En nähnyt, että mies joi salaa muulloinkin. Se tuli julki kun aloin kiinnittää huomiota asioihin. Tajusin ettei hänen sanaan voinut luottaa ja piilojuominen oli jatkunut jo pitkään.

Valitettavasti alkoholismia et voi parantaa kun se prosessi lähtee juojasta itsestään.

En usko kyllä hetkeekään että mies juo arkena tai salaa multa. Haistaisin kyllä. On hyvä mies kyllä. Mutta selittelyt siitä et ei oo juonu paljon ja vaan näyttää siltä ym kuulostaa oudoilta että miksi selittää jos omasta mielestä ongelmaa ei ole. Viime viikonloppuna oli oksentanu matolle ja sammunu sängylle nii et roikku siitä,tähänkään ei ollu syy juomisessa vasn kuulemma tarkoituksella nukku niin että koko alavartalo roikku sängystä ja oksennuskaan ei johtunu viinasta vaan illalla syödyistä sipseistä.

Yhteistyössä