Jos nimittäin haluat pitää avioliittonne ehjänä.
Joku tuolla löpisi, että tämä on niin tärkeä osa ihmistä, että puolison on oltava siitä tietoinen tms. Minusta taas tämä on just sitä osa-aluetta ihmisessä, josta puolison EI tarvitse tietää. Se tuottaa vain ahdistusta.
Ja joku nimimerkki Tiipetti siellä kirjoitti, että ikävää, jos vaimo on niin tiukkis, ettei ymmärrä...
Voi pemalauta ja jurkele!
Ymmärtämiselläkin on rajat. Kaikkea ihmisen ei kuulukaan ""ymmärtää"" siinä mielessä, että se pitäisi sitten myös hyväksyä omassa parisuhteessa ja avioliitossa.
Tottakai ymmärrämme transseksuaalisuutta. Sellaista on ja sillä siisti. Minäkin ymmärrän, että on miehiä, jotka haluavat kulkea peruukki päässä ja korkokengissä huulipunat ja maskarat naamassa. Mutta minä en halua olla sellaisen miehen kanssa naimisissa. Eikä minun todellakaan tarvitse, ellen halua.
Tämä Tiipetti ei ole kokenut asiaa, joten olisi parempi olla kommentoimatta noin vahvasti. Minä olen kokenut.
Olen itse hyvin naisellinen nainen, ja vastakappaleeksi tahdoin miehen, joka olisi miehekäs. Luulin sellaisen saaneeni. Mutta erehdyin.
Minun mieheni ei kyennyt salaamaan asiaa täydellisesti, joten tulihan se ilmi viimein. Ja minäkin yritin sitten olla niin ymmärtäväinen.
Siitä ei vain tullut mitään. Jokin aivan olennainen asia sammui, en vain pystynyt katsomaan miestäni enää niin kuin miestä katsotaan.
Eikä kyllä olisi tullut mieleenkään, että ""nythän meillä on entistä enemmän yhteistä, kun voimme yhdessä tehdä kaikenlaisia naisten juttuja...""
Minusta olisi ollut parempi, jos mies ei sitten olisi ""tullut esiin kaapista."" Tarkoitan, että hänen olisi pitänyt siis pystyä pitämään juttu niin ""pienellään"", ettei se olisi paljastunut ulkopuolisille koskaan. Tällaisia pieniä perversioita meillä varmaan on aika monilla. Ne ovat asioita, joista ei kerrota kenellekään.
Mutta olen huomannut, että nuo transuilujutut meneekin sillä tavalla, että heidän on pakko näyttää itsensä myös ulkopuolisille. Eli yksinäinen transuilu ei riitä.
Ap:lle. Jos pystyt pitämään asian salassa, pidä. Vaimolle ei kannata kertoa, ellet sitten välttämättä halua lyödä liittoonne kiilaa. Vaimoa ei saa missään nimessä vaatia ""ymmärtämään ja hyväksymään"" asiaa. Jos hän sen tekee ihan itsestään, asia on ok. Mutta kenenkään naisen ei kuulu vasten tahtoaan elää transumiehen kanssa.
Ja miksikään tiukkikseksi ei ketään pidä leimata sen vuoksi, että hän ei pysty elämään tällaisen asian kanssa.
On kauhean helppoa olla ymmärtäväinen ja vapaamielinen silloin, kun asia ei kosketa omaa elämää.