mies mekkoilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""Lola""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta kai ymmärrän sen oikein hyvin ettet halua tiittiä mieheksesi ja arvostan rehellistä mielipidettäsi. Olet kuitenkin suvaitsevainen toisin monet muut tuolla ketjun alkupäässä. Siellä ihan yhtä jeesustelevan järkyttyneitä kommentteja kuinka kamalaa transvestismi on vaikka ei asiasta edes oikeasti tiedetä mitään vaan ollaan täynnä ahdasmielistä ennakkoluuloisuutta.

Ei tiittikään välttämättä halua olla ensimmäisen naisen kanssa joka hyväksyy tyttöilyn. Kyse on myös ihan samalla tavalla niistä muistakin asioista, jotka taviksillakin on suhteen edellytyksenä. Pelkkä tyttöilyn ymmärrys ei pitkälle kanna jos muuten ei synkkaa kovin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja "Minna-Maaria":
Juu, vesimies, et ottaisi tyttöilijää mieheksesi...

Aika ovelaa ja surullista, itselläni tuo juttu toimi aivan samoin, vain toisesta näkövinkkelistä. Ennen lasten syntymää tyttöily oli vaimoni kanssa kevyesti esillä, muutama viesti asiasta silloin tällöin ja muutama kerta vuodessa viinintarjoilua korkokengissä. Se oli minulle riittävää, sängyssäkin sujui hyvin (ilman niitä hepeniä...)

Mutta lasten saannin jälkeen tyttöilykuviot laitettiin syrjään. Mitä tapahtui.... minä menetin kiinnostukseni vaimooni!! Kun hällä ei ollutkaan partnerinaan enää koko minä vaan osa minusta. Jossain vaiheessa tuo johti siihen, etten itsekään enää kiinnostanut vaimoani.

Jälkiviisas on helvetin helppo olla, mutta tuo kumppanin ajatusmaailma on todellakin se tärkeä parisuhdelenkki, eikä siinä ole eroa, olipa sitten nainen tai tiitti tai "normaali" mies tai mikä vaan.

Juuri näin. Ajatusmaailma tuon kaliberin kysymyksissä pitää olla sama. Sä kuiteskin muistaakseni sanoit jo seurusteluaikana, että tyttöilet. Niin pitääkin. Vaikka näköjään sun avioliittoas se ei sitte kumminkaa pelastanu. Mutta se että ei kerro ja sitte vaikka 6 vuoden jälkeen paljastuu/paljastetaan, on kyllä väärin. Jos sä tulisit kadulla vastaan, niin kyllä mua varmaan vähä hymyilyttäis, mikäli tunnistaisin sut mieheksi. Mutta ihan muuten samanlaisena ihmisenä pitäisin, vaikka et mun aviomiestyyppiä oliskaa. Toki näin pienellä paikkakunnalla sitä kyllä varmaan vahingos tuijottais melkein suu auki (enkä olisi ainoa) kun ei täälä oikein jokapäiväistä oo.

Annetaas sulle vesimies sitten illan hupi, melkein ilmainen sellainen. Saat hymyillä, mutta odotan kommenttia vesi kielellä....

eli linkki sivulleni:

galleria.suomi24.fi/Minna-Maaria

Pieneltä paikkakunnalta minäkin, en näytä tuolta lähikaupassani :)

"En välitä, vaikka asuis naapuris, tai veli olis transu tai kaverin mies. Mutta mun mieleiseni aviomies transu ei olis."

Lainaan tuossa itseäni. Totuuden nimissä, jos veli nyt yhtäkkiä rupeais transuilemaan, niin kyllä se aika vaikeasti nieltävä paukku olis, syystä että "mitähän muut ihmiset nyt ajattelee". Ei niinkään, että se veli nyt muuttuis jotenki kamalaksi. Mutta jos mä olisin lapsesta asti kasvanu siihen, että se on transu, niin se olis vähä eri asia. Siihen olis tottunu. Mutta jos kaverin mies tai naapuri olis transu, niin so what.

Alkuperäinen kirjoittaja "Minna-Maaria":
Annetaas sulle vesimies sitten illan hupi, melkein ilmainen sellainen. Saat hymyillä, mutta odotan kommenttia vesi kielellä....

eli linkki sivulleni:

galleria.suomi24.fi/Minna-Maaria

Pieneltä paikkakunnalta minäkin, en näytä tuolta lähikaupassani :)

Ei sua äkkikatsomalta kovin helposti mieheksi tunnistais. Varmaan pitäis kauemmin olla siinä lähettyvillä ja tietty kun alkaisit puhumaan. Oon yhden kerran elämässä nähny transun, viime kesänä Tampereella. En heti hoksannu, mutta ku systeri sipisi korvaan, jotta tuo ei kyllä ollu nainen vaan mies naisen vaatteis. :) Näin kyllä sitten lähempää, ja silloin huomas heti. Oot sä tyylikkäämpi.

"mitähän muut ihmiset nyt ajattelee":

Tuossapa ongelmamme yksi ydin. Itsekin pelkäsin tuota, kun eka askelet tyttönä kadulla otin. Ja nyt harmittaa, kun kukaan ei kiinnitä huomiota :)

Tämä on yksi piirre monien joukossa, mutta miksi se on niin tabu? Varmaan siksi, ettei miehen sovi olla heikko ja hame miehellä edustaa juuri sitä. Vaikka toisaalta asiaa voisi ajatella, että kellä on "munaa" pukeutua hameeseen.

Mitä ihmeen väliä sillä on mitä muut ihmiset ajattelee? Elätkö tätä elämää oikeasti vain toisia ihmisiä ja niiden mielipiteitä varten? On kai jokaisella oikeus rakastaa omia läheisiä ihmisiään just niin outoina ja hölmöinä kuin ne on ilman et se kenellekään muulle kuuluu.

Ennen minäkin häpesin muutamia sukulaisiani ja heidän toilailujaan, kunnes jossain vaiheessa tajusin, et ei ole mun tehtäväni heitä hävetä - varsinkin kun ovat mulle kaikesta huolimatta rakkaita. Ajatelkoot muut mitä lystää. Ja se olikin aika vapauttavaa tajuta se, etten todellakaan elä tätä elämääni miellyttääkseni ventovieraiden tai tuttujen kapea-alaista mieltä.

Kiitos!

Kuva on kuva, ääni paljastaa totta kai. Mutta monet meistä tekevät parhansa, jotteivat olisi kadulla kulkevia huutomerkkejä. Solahdamme usein huomaamatta ohi, ja nämä huutomerkit saavat kunnian olla sitten niitä tyypillisiä "transuja"! Niitä, joiden perusteella mielipiteet muodostetaan.

"Mutta jos mä olisin lapsesta asti kasvanu siihen, että se on transu, niin se olis vähä eri asia. Siihen olis tottunu. Mutta jos kaverin mies tai naapuri olis transu, niin so what."

Tämän kun tajuaisi muutkin, mutta ehkäpä muutaminen sukupolvien kuluttua asia saatetaan noin ottaa yleisemminkin, eikä kauhistella miten kamala asia. kaikki transvestiiti eivät ole mitään menninkäisiä vaan hyvinkin tyylikkäitä ja kuten itsekin koit niin aina ei voi edes heti huomata sitä kuka on tiitti siellä kadulla.

Transvestiitti ei sille voi todellakaan mitään miltä näyttää eli onko kovin miehekkään näköinen vai onko ihan naisenoloinen. Tarve tähän juttuun ei ole riippuvainen ulkomuodosta, mutta taviksilla on taipumus hyväksyä kauniit tiitit helposti ja sitten vähemmän kauniita pitää täysinä pervoina. Aika pinnallista ajattelua sekin.

"Mitä ihmeen väliä sillä on mitä muut ihmiset ajattelee? Elätkö tätä elämää oikeasti vain toisia ihmisiä ja niiden mielipiteitä varten? On kai jokaisella oikeus rakastaa omia läheisiä ihmisiään just niin outoina ja hölmöinä kuin ne on ilman et se kenellekään muulle kuuluu"

No jos ny ei taas yleistettäisi niin rankimman päälle. En jokaisesta asiasta elämässäni ajattele "mitä ihmisetki ny sanoo?" Jotkut HARVAT asiat on, joissa tuo kysymys nousee/nousisi.

"taviksilla on taipumus hyväksyä kauniit tiitit helposti ja sitten vähemmän kauniita pitää täysinä pervoina. Aika pinnallista ajattelua sekin."

Mähän en sitten tietenkään tarkoittanu, kun sanoin, että Minna-Maaria oli tyylikkäämpi kuin tuo minkä näin livenä, että olisin pitäny sitä jonka näin livenä täytenä pervona kun se ei ollut niin "kaunis". Vaikka ei kai nimimerkki J nimenomaan mun niin ajatellutkaan ajattelevan. Ajattelin kuiteski selventää, kun koskaan ei tiedä mitä joku on lukevinaan sun rivien välistä. Itteäki ihan joskus ihmetyttää mikä mielikuvitus joillakin on.

Arvoisa vesimies-70 tarkoitus ei ole tällä kaikella kommentoida niinkään sinun sanomisiasi vaan kertoa vaan mitä mielessäni liikkuu ja siitä mitä monet ihmiset yleisesti ajattelee. Sitä ehkä sortuu itsekin liiaksi yleistämiseen, mutta se on pientä verrattuna siihen paskaan mitä transväki saa koko ajan päälleen. Ei kannata vetää hernettä nenään vaikka saakin palautetta ja joskus täysin asiatontakin, mutta kyllä jokaisella on oikeus itseään puolustaa oli sitten täysi tavis tai erilainen.

Mielikuvituksesta puheen ollen niin tuolla ketjun alkupäässä monilla se mielikuvitus liikkuu turhankin vilkkaasti ja kuvitellaan kaikista tiiteistä asioita, jotka ei alkuukaan pidä paikkaansa.

Aika hassua toisaalta, mikä tästä tyttöilystä tekee niin ihmeellisen ja oudon asian vielä nykypäivänäkin. Ehkä syynä on se, että vaikka meitä tyttöileviä miehiä lienee Suomessa noin 50000, ulkona käyviä on vain muutama sata, jos niinkään paljon.

Kun ei ole kokemuksia eikä tietoa, mielikuva on se asia, jolle asia rakennetaan.

Huono vertaus mutta vertaus kumminkin, on se miten sodan aikaan Länsi-Suomessa suhtauduttiin karjalaisiin evakoihin kuin muukalaisiin. Silloinkaan ei ollut tietoa, ihmiset tunnistivat vain karjalaisten oudon puheenparren ja vetivät siitä mitä ihmeellisimpiä johtopäätöksiä.

Heitänkin ajatuksen, että jos me kaikki 50000 "tyttöä" tultaisiin ulos, se muuttaisi ihmisten maailmankuvaa kummasti. Siellä joukossa jokaiselle olisi ainakin joku tuttu - ilmiölle olisi saatu kasvot.

Ja ehkä elämänkumppaniksikin saattaisi entistä useampi hyväksyä tällaisen tyttöilijän!

Ketju on vanha mutta teen silti pienen yhteenvedon ja oikaisun. Joku puoliso kertoi aluksi hyväksyneensä miehensä pukeutumisen mutta muuttaneensa mieltään käytyään "asiantuntijalla", eli psykiatrilla jolla termit olivat hukassa. Transvestiitti ei pukeudu naiseksi kiihottuakseen seksuaalisesti, fetisisti sen sijaan pukeutuu mutta heillä on harvoin täydellistä naiseksi laittautumista. Fetisisti saattaa esim. pukea naisten alusvaatteet, tyydyttää itsensä ja riisua ne samantien.
Transvestismi liittyy sukupuoli-identiteettiin, ei seksuaali-identiteettiin. Ne ovat kaksi eri asiaa. Transvestiitti voi olla hetero, homo tai biseksuaali aivan samoin kuin kuka tahansa ihminen.
Joku kirjoitti homouden ja lesbouden olevan taipumuksia ja rinnasti transvestismin niihin. Homous ja lesbous eivät ole taipumuksia sen enempää kuin heterouskaan vaan seksuaalisen suuntautumisen/seksuaali-identiteetin muotoja.
Miespuolinen transvestiitti ilmentää identiteettinsä naisellista puolta pukeutumalla ja laittautumalla naisen näköiseksi niin tarkoin kuin mahdollista. Ulkoasu vastaa tiitin omaa sisäistä tunnetta ja käsitystä siitä mikä on naisellista. Vaatteet eivät useinkaan ole viimeisimmäm muodin mukaisia; tätä monet naiset näyttävät arvostelevan. Mies itse kuitenkin kokee olevansa naisellinen oman käsityksensä mukaan.
Miksi sitten vaatteet ja ulkoasu ovat niin tärkeitä?
Voin vastata kysymykseen siten, kuinka itse sen koen. Olen henkisesti kokonainen ihminen kun voin ilmaista sekä naista että miestä persoonassani. Minut on kasvatettu mieheksi, viihdyn miehenä ja miehen roolissa. Olen naimisissa naisen kanssa. Usein minulle kuitenkin tulee tarve pukeutua naisten vaatteisiin( ihan tavallisiin), meikata ja käyttää koruja. Tunne jonka koen pukeutuneena on syvä rauha, tyyneys ja ilo. Näkökulma asioihin on erilainen kuin miehen roolissa; koen empatiaa ja yhteys omiin tunteisiin on jotenkin enemmän pinnassa. Ulkoasu on kuin avain tähän olotilaan; sitä on hyvin vaikea saavuttaa muuten, peilissä näkyvä miehen ulkoasu jotenkin estää sen.
Voin sanoa rehellisesti, ettei tämä ainakaan minulla ole tippaakaan seksuaalinen kokemus. En kiihotu pukeutuessani,enkä edes tavoittele sitä. Vaatteeni eivät ole mitään pitsihörhelöitä vaan tavallisia kauniita naisten vaatteita alusvaatteita myöten.
Kun huolehdin siitä, että voin toteuttaa myös tätä naisellista puolta itsessäni, olen tasapainossa ja voin hyvin. Tämä heijastuu suoraan myös parisuhteeseen positiivisesti. Toivoisin, että ammatti-ihmiset, psykologit ja psykiatrit päivittäisivät tietonsa mitä pikimmin oikeiksi. Tavallinen ihminen harvemmin tajuaa kyseenalaistaa heidän tietojaan vaikka ne olisivat vääriä kuten em. tapauksessa.
Muille ns. tavallisille ihmisille sanoisin, ottakaa selvää asioista ennen kuin muodostatte mielipiteenne tai tuomitsette ketään. "Transuja" ei ole olemassakaan, erilaisia transihmisiä kylläkin, mutta myös he ovat yksilöitä eikä oikeastaan kukaan mahdu sellaisenaan valmiisiin kategorioihin. Hyvää kevättä kaikille !

Tänne palstalle on pesiytynyt näköjään jos jonkunlaista trollia viime aikoina! Ei ole tämä ketju ainoa, jossa aloittajan nimimerkillä yksi tai useampi tehtailee ihan päättömiä juttuja. Ei viitsi kohta enää edes lukea täältä mitään, saati sitten kirjoitella!

Tuhottoman vanha ketju, mutta koska tähän törmäsin niin vastaan.

Itse kuulun naisiin, jotka hyväksyvät täysin naiseksi pukeutumisen ja monella tapaa ihailen miehiä jotka tekevät niin. Minulla ei ole mitään seksuaalista taipumusta tykätä transvestiiteistä, mutta koen että mies joka haluaa olla läheisempi sisäisen naisensa kanssa on kaunis ja mielenkiintoinen. En ymmärrä miten jollekin naiselle voi olla ongelma jos mies pukeutuu naiseksi, mutta haluasin vain kertoa, kaikki ihmiset eivät pidä tätä outona eikä sairautena tms. miksi tässäkin ketjussa pukeutumista tuomittiin. Olkaa oma itsenne ja onnellisia:)

Yhteistyössä