Miettikääs mun kanssa "kostotoimenpiteitä"miehelle :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ny loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä käsitän kostolla toisen ihmisen tietoista vahingoittamista en esimerkiksi sitä että jätän jonkun asian tekemättä. Kosto ei kuulu parisuhteeseen sen sijaan siihen voi kuulua "palvelut" joita toisella haluaa tehdä osoittaakseen esim. rakkautta. Jos käsitys siisteydestä tai mistä tahansa muusta asiasta on erilainen siitä tulee keskustella. Toisen ihmisen käsitystä asiasta ei voi oikein toinen ihminen muuttaa, sen tai niiden muuttaminen on lähdettävä ihmisestä itsestä.

Parempi tapa kuin kosto tai näpäytys voisi olla kertoa että siivon tai teen sitä tai tuota ilahduttaakseni sinua ja minä ilahtuisin kovasti jos voisit laittaa roskat roskakoriin siitä huolimatta että ne on jonkun muun jäljiltä.

"Ehkä puolisosi toivoo, että osoitat hänelle rakkauttasi käytännön teoin. Esim. ruoan laitto, siivous, lasten hoitaminen, lumen luonti tms. voivat osoittaa puolisollesi mitä suurinta rakkauttasi häntä kohtaan. Jos ensisijainen rakkauden kielesi on lempeiden palvelusten kieli, älä kuitenkaan vaadi niitä puolisoltasi. Muista, että pyynnöt näyttävät rakkaudelle suuntaa, mutta vaatimukset katkaisevat rakkaudelta siivet." Rakkauden kieli

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24776822:
molemmathan te jätätte roskii lojuu pöydille että... :whistle: vie ihan vaan omat roskat roskikseen ei siinä tarvii sen enempää kostaa. jokainen huolikoon omista.

eikös tällä systeemillä miehen pitäis laittaa sitte ne omat tiskinsä sinne koneeseen edes??? Aina laittaa ne altaaseen josta mä saan ne sitte laittaa sinne koneeseen ja tyhjentääkkin vielä. Jos siivoskelee, niin kyllä mun mielestä voi ihan ne kaikki roskat viedä roskiin ja kaikki sohvilla lojuvat vaatteet korjata, eikä pelkästään niitä omiaan

[QUOTE="a.p";24776869]eikös tällä systeemillä miehen pitäis laittaa sitte ne omat tiskinsä sinne koneeseen edes??? Aina laittaa ne altaaseen josta mä saan ne sitte laittaa sinne koneeseen ja tyhjentääkkin vielä. Jos siivoskelee, niin kyllä mun mielestä voi ihan ne kaikki roskat viedä roskiin ja kaikki sohvilla lojuvat vaatteet korjata, eikä pelkästään niitä omiaan[/QUOTE]

niin..ei sun oo pakko korjaa miehen astioita ellet sitten ite haluut. jossain vaiheessa sitä vaan oppii että siitä on pienempi vaiva korjata astioita kuin tapella niistä.