Mikä on sinulle pitkä lenkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pinni"

Vieras
Tuli vaan mieleen tuolta toisesta ketjusta. Minulle pitkä lenkki on 10 km ja yli, normilenkki on n. 7 km ja lyhyt lenkki 4 km. Alle 4 km lenkit ei ole edes lenkkejä. :D

No ei noita alle 5 km juttuja ees lasketa; se on arkista paikasta toiseen siirtymistä vaan. Yli 10 km kohdalla voidaan jo puhua pitkästä lenkistä. Autottomana oon tottunut talsimaan.

Ikävä kyllä 4km on pitkä. Ensinnäkään kunto ei vielä riitä ehkä pitemmälle, ei aina tuotakaan ja toiseksi, käveleminen on tylsää pitemmän päälle (en omista ipodia tms) ja juosten en todellakaan jaksa noinkaan pitkälle.

Meillä menee koiran kanssa helposti parikin tuntia lenkillä, eikä olla edetty viittä kilometriä enempää. :D Me jäädään vaan nuuskimaan ja tutkimaan kaikkea, istahdetaan puron varteen ja nautitaan ulkoilmasta. Ties miten kauan meillä menis teidän 10+ pitkissä lenkeissä!

[QUOTE="mä";24626188]Matka ei tapa, vaan nopeus. Moni on hengästynyt sadalla metrilläkin, kun sen pistelee alle 13 sekunnin.[/QUOTE]

Mutta eihän hengästyminen tapa ainakaan tervettä ihmistä, sehän tekee vain hyvää ja nostaa kuntoa.

Lenkki= matja joka taitetaan juosten/hölkäten
liikunta voi olla kävelyä mutta ei se kyllä lenkkeilyä ole, vertaa "jogging" eli hölkkä/lenkkeily suomeksi.
Jokainen terve ihminen pystyy juoksemaan 10 km/h. Jos et pysty niin kunto on huono kuten suurimmalla osalla länsimaalaisista.

Mä kavelen lähes joka päivä 26 km ja se on minun mielesta sellainen keskivertolenkki. Pitkä lenkki on n 30 km. En kävele tuota 26 km lyhyempiä lenkkejä.

Yhteistyössä