Mikähän mua vaivaa..? (jatkuvasta oman olon ajattelemisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no name
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no name

Vieras
Eli tilanne on siis se, että ajatukseni ovat koko ajan oman olon ja mielen miettimisessä. Jos katson hetken aikaa esim. telkkaria, niin ei mene kauaa kun päähän tulee taas se ajatus, että "täytyy miettiä millainen olo on" tai "millaisia ajatukseni ovat nyt". Hyvin vaikea selittää, mutta tää on todella raskasta.. Öisinkin herättyä, ensimmäinen ajatus on, että millainen olo nyt on. Viime yönä olin mennä lähes paniikkiin asian kanssa, ja mietin jopa itseni hävittämistä yön pimeinä tunteina (muuten en ole lainkaan itsetuhoinen). On vaan hirveää kun ajatus ei ole lainkaan tässä hetkessä vaan jatkuvassa oman olon miettimisessä.. jotenkin se takertuu siihen, eikä sitä saa siirrettyä muualle. Lisäksi olo on levoton, keskittymiskyvytön ja ajoittain tuskainen. Masentuneeksi (ainakaan kovin pahasti) en itseäni tunne, toimintakyky on ihan entisellään, liikun, kuljen ja teen paljon asioita. Lisäksi olen aivan toivottoman väsynyt, nukkuisin niin paljon kuin vain voisin..
Ikävää tässä vaan on se, että pelkään kohta nukkumistakin, sillä tunnen yöllä hereillä käydessäni tulevani lähes hulluksi sen "ajatustenkierron" kans.
Ja itkeskelen paljon, lähinnä tätä toivotonta ajatuksenkulkua. Välillä maailma tuntuu näitten ajatusten kanssa epärealistiselta ja mietinkin usein mitä järkeä tässä kaikessa on?
Mitä ihmettä tämä on? Kuulostaako kenestäkään tutulta? Masennustako sittenkin...?

En jaksa lukea tekstiäni uudelleen, joten anteeksi kirjoitusvirheet. Ja isot kiitos jos joku viitsi kommentoimaan kirjoitustani..

Stressiä kyllä on ollut ja kovastikin. Sekä paljon mieltä painavia, selvittämättömiä asioita usealta vuodelta.

Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itse vahvasti epäillyt, marraskuussa ne arvot on mitattu. Tsh oli 2.6 ja t4v 15. Koska ovat viitearvoissa, eivät tk lääkärit anna koelääkitystä. Nyt myöhemmin kun olen nettiä selaillut, voi tuolla tsh:lla jollain ihmisellä ollan hurjastikin oireita. Ehkäpä käyn varalta myös yksityisellä..

Fyysisiä oireita on myös näiden psyykkisten lisäksi. Erittäin hidas aineenvaihdunta, kipeät ja kuivat silmät, selittämätöntä pahoinvointia ja vatsavaivoja, nivelkipuja. Mutta nämä eivät läheskään niin paljoa häiritse kuin tuo jatkuva ajatuksenkierto, levottomuus ja itkuisuus. Alan olla oikeasti aivan puhki tämän asian kanssa.. :,(

Yhteistyössä