Miksi duunari on huonompi?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
En tajua joidenkin ajatusmaailman, että duunari on jotenkin huonompi ihminen kuin akateemisesti koulutettu. Eikö jokainen saa kouluttautua sille alalle kuin haluaa ja työskennellä sillä alalla kuin haluaa? Miksi pitäisi akateemisten haukkua duunareita tai duunareitten haukkua akateemisia? :xmas:

Kaikkia meitä täällä tarvitaan :D

Se on vain niiden, jotka ovat nähneet liikaa vaivaa (ja ottaneet liikaa opintolainaa) harhakuva. Luotu jotta oma vaivannäkö ja uhraukset eivät tuntuisi niin suurilta ja siitä saavutettu "etu" ei tuntuisi niin vähäpätöiseltä... :xmas:

Siksi kun duunarit on kaljaa kittaavia ja sivistymättömiä keskivartalon kasvattajia. :xmas:
Eikös tuosta ketjusta näkynyt että monella on tuollainen käsitys. :/ Aika tympeää.

Sansse. Kaikista huvittavin kommentti oli tuossa duunari-ketjussa epäilys siitä ettei duunari osaisi keskustella tarpeeksi hienoista asioista kuten kirjallisuudesta tai museoista. Ei yhtään ylimielisen mustavalkoisen yleistävä käsitys. Eipä...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Se on vain niiden, jotka ovat nähneet liikaa vaivaa (ja ottaneet liikaa opintolainaa) harhakuva. Luotu jotta oma vaivannäkö ja uhraukset eivät tuntuisi niin suurilta ja siitä saavutettu "etu" ei tuntuisi niin vähäpätöiseltä... :xmas:

Mun kaveri on valmistunut yliopistosta monen vuoden puurtamisen jälkeen eikä hänellä ole lainkaan ylimielinen asenne duunareita kohtaan. Käydään mesen välityksellä välillä hyvinkin pitkiä keskusteluja eikä niiden aina tarvitse olla järkevää pohdintaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Siksi kun duunarit on kaljaa kittaavia ja sivistymättömiä keskivartalon kasvattajia. :xmas:
Eikös tuosta ketjusta näkynyt että monella on tuollainen käsitys. :/ Aika tympeää.

mun mies on duunari, ei juo kaljaa eikä muutakaan alkoholia, ei myöskään makaa sohvalla tekemättä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:

mun mies on duunari, ei juo kaljaa eikä muutakaan alkoholia, ei myöskään makaa sohvalla tekemättä mitään.

Näin myös meillä. Ja hoitaa asiansa hyvin, hoitaa lasta, siivoo, tekee ruoka jne

Opiskelu ei ole koskaan turhaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Ei kukaan ole sellaista väittänytkään...

ai, en taas tiä missä joku on ja mitä väittänyt, mutta minusta jokainen ihminen on arvokas. jokaisen työpanosta tarvitaan. en minä voisi mennä officeen tekemään naputteluhommia, jos joku duunari ei olisi rakennusta rakentanut, toinen duunari tehny hyvät ajotiet ja joku duunari tekee mulle vielä ruokaakin ruokalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Jos tuonut ylimielisen asenteen muita kohtaan on mennyt hukkaan opiskelu.
Opiskelu ei ihmisestä fiksua ja viisasta tee.Se on ihmisessä itsessään.

Kaikkia meitä tarvitaan täällä ja tekeehän ne duunaritkin tärkeää työtä! Sitä mä en tajua, että jonkun rakkaus katsoo ammattia, että ei siis voisi seurustella duunarin kanssa. Mulle on sama, vaikka mun mies ois päästä varpaisiin pas*assa töissään...mun rakas se on silti :heart:

En minä ainakaan minkään edun takia opiskellut. Minulle se vain on ollut tärkeää ja mieleistä. Ja toivon että kukaan ei sitä vähäpätöiseksi haukkuisi. En ole koskaan 'duunareita' halveksinut, toki monenlaisia ammatteja tarvitaan, ja tyhmempikin tajuaa että moni ammatillisen koulutuksen saanut ihminen on tosi tärkeä yhteiskunnassamme.

Minulla on varsin paljon maisteri- ja tohtoritasoisia ystäviä ja sukulaisia, ja emme kyllä koskaan muista ihmisistä halveksuvasti puhu, enemmän näilläkin palstoilla haukutaan juuri meitä akateemisia.

Tuosta pukeutumisesta muuten, monet teoreettisesti lahjakkaat ihmiset ovat sellaisia taivaanrannan maalareita, että kyllä varmasti kaikki pankkineidit ja myyjät paremmin pukeutuvat kuin tohtorit keskimäärin.

Mun mielestä koko nimitys on turha. Minkälainen ihminen luokittelee tuolla tavalla? Kaikkia tarvitaan, oli ammatti mikä tahansa. Jonkun kutsumusammatti voi ihan hyvin olla joku "perusduuni", ei läheskään jokainen unelmoi samoista työpaikoista.

Mä olen duunari, vaikka olin kyllä lukiossa parempi oppilas kuin kukaan akateemisesti kouluttautuneista tuttavistani. Ei ole kukaan pitänyt huonompana tai tyhmänä, mutta ehkä siinä mielessä hölmönä, etten ole hakeutunut isompipalkkaisiin töihin koukutuksen avulla.

mun pidempiaikaiset miessuhteet rajoittuu 3 akateemiseen heppuun. viimosen kanssa yhteisiä lapsia. mun on sanottava, että en voi moittia. en voi sanoa et duunari olisi parempi kuin tää mun nykyinen ukkoni. ja kokemuksen puutteessa en voi sanoa et duunari olisi huonompi kuin tää mun nyk ukkoni.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En tajua joidenkin ajatusmaailman, että duunari on jotenkin huonompi ihminen kuin akateemisesti koulutettu. Eikö jokainen saa kouluttautua sille alalle kuin haluaa ja työskennellä sillä alalla kuin haluaa? Miksi pitäisi akateemisten haukkua duunareita tai duunareitten haukkua akateemisia? :xmas:

Tarkoitatko aloittamaani keskustelua? En ole sanonut että duunari olisi HUONOMPI ihminen.Silti haluan,että puolisollani on hyvä koulutus ja hän osaa keskustella asiasta kuin asiasta.Mua jotenkin yököttää sellaset juntit,kouluttamattomat miehet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Tarkoitatko aloittamaani keskustelua? En ole sanonut että duunari olisi HUONOMPI ihminen.Silti haluan,että puolisollani on hyvä koulutus ja hän osaa keskustella asiasta kuin asiasta.Mua jotenkin yököttää sellaset juntit,kouluttamattomat miehet.

mun mies on duunari, mutta hyvin koulutettu ja KAUKANA JUNTISTA

Mä olen ihmetelly aivan samaa. Siis monet akaeemiset ystävät aina mollaavat sävyyn, ne duunarit taas siellä sotkee tms. Mutta useesti ns. duunareilla on enemmän tunneälyä kuin akateemisilla. Eli sosiaalinen kanssakäyminen ja ihmistuntemus on rikkaampaa kuin monilla akateemisesti koulutetuilla. Tämä vain mun kenttähavainto =)

Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Mä olen ihmetelly aivan samaa. Siis monet akaeemiset ystävät aina mollaavat sävyyn, ne duunarit taas siellä sotkee tms. Mutta useesti ns. duunareilla on enemmän tunneälyä kuin akateemisilla. Eli sosiaalinen kanssakäyminen ja ihmistuntemus on rikkaampaa kuin monilla akateemisesti koulutetuilla. Tämä vain mun kenttähavainto =)

Niin, ja duunarit saa usein enemmän palkkaakin -toivoisinpa että mieheni olis ennemminkin duunari kuin kituuttaisi valtiosektorin minimipalkalla!

Yhteistyössä