Miksi duunari on huonompi?

Ammatti kun ei maarita ihmisyytta! Oli koulutus taso sitten mika tahansa, niin silla ei ole paljon merkitysta siina millainen ihminen on. Osaako tuntea vastuuta itsestaan, perheestaan, kylastaan, kunnastaan jne. Ei toinen toistaan paremmaksi tee. Ystavia on laidasta laitaan - professoreista duunareihin - ja yhteista meilla on se etta perusarvomme ja ajattelumme menevat samoilla uomilla. Minua ei liikuta hivenen vertaa se mika koulutus ihmisella on, vaan se, millainen ihminen han on!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Se on vain niiden, jotka ovat nähneet liikaa vaivaa (ja ottaneet liikaa opintolainaa) harhakuva. Luotu jotta oma vaivannäkö ja uhraukset eivät tuntuisi niin suurilta ja siitä saavutettu "etu" ei tuntuisi niin vähäpätöiseltä... :xmas:

En minä ainakaan minkään edun takia opiskellut. Minulle se vain on ollut tärkeää ja mieleistä. Ja toivon että kukaan ei sitä vähäpätöiseksi haukkuisi. En ole koskaan 'duunareita' halveksinut, toki monenlaisia ammatteja tarvitaan, ja tyhmempikin tajuaa että moni ammatillisen koulutuksen saanut ihminen on tosi tärkeä yhteiskunnassamme.

Minulla on varsin paljon maisteri- ja tohtoritasoisia ystäviä ja sukulaisia, ja emme kyllä koskaan muista ihmisistä halveksuvasti puhu, enemmän näilläkin palstoilla haukutaan juuri meitä akateemisia.

Tuosta pukeutumisesta muuten, monet teoreettisesti lahjakkaat ihmiset ovat sellaisia taivaanrannan maalareita, että kyllä varmasti kaikki pankkineidit ja myyjät paremmin pukeutuvat kuin tohtorit keskimäärin.

Niin, minustakin tuo kuulostaa kyllä aika vieraalle ja lietsoo vain puolestaan duunareiden antipatiaa lukeneita ihmisiä kohtaan. Se on kyllä taivaan tosi, että ei kyllä todellakaan akateemisten kavereideni kanssa duunareista keskustella saati heidän tyhmyydestään. Sen verran kai akateemisuus vaikuttaa, että on aika paljon fiksummat puheenaiheet. :D

Minä luin yliopistoissa siksi, että halusin oppia kriittistä ajattelua ja halusin pohdiskelevaa otetta opintoihin. Koen saaneeni sen ja hyvät eväät nykyiseen ammattiini.

Minä en väheksy duunareita, se on surullista jos duunarit tai vähän lukeneet halveksivat meitä akateemisten tutkintojen suorittaneita.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minä en väheksy duunareita, se on surullista jos duunarit tai vähän lukeneet halveksivat meitä akateemisten tutkintojen suorittaneita.

En mä ainakaan ole koskaan halveksunut akateemisia. Sitä kuitenkin halveksun, että katsotaan ihmisiä pitkit nenän vartta koulutuksen ja/tai työpaikan perusteella. Tähän syyllistyy niin jotkut duunarit kuin akateemiset.

Hetkinen, mä en tosiaan tarkoittanut, etteikö opiskelu kannattaisi, tai että kaikki opiskelleet noin ajattelisivat.

Pointti oli siinä, että jos tuntee itse uhranneensa jotain, eikä saakaan tarpeeksi vastineeksi, tulee helposti vähätelleeksi toisin toimineita.

Yhteistyössä