Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja itse jaksan hoitaa lapseni:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sitä minäkin ihmettelen. Mutta ollaan me tyytyväisiä itseemme, kun jaksamme itse hoitaa lapsemme.
Tähän mä voin yhtyä hyvällä omallatunnolla!
Mä
jaksan hoitaa itse lapseni, mutta en
halua, ja onneksi ei ole pakko :saint: .
Moni "itse" lapsensa hoitavista tekee käytännössä sitä, että lapset on isän hoidettavina kello 16 jälkeen ja viikonloppuisin mummolassa. Tätä vaihtoehtoa ei mun tietämillä virikelasten äideillä ole.
Herranjumala! Etkö sinä jaksa hoitaa itse omia lapsiasi? Ja niin kun sinäkin jaksat tällä palstalla vouhkata paremmuudestasi... Ilmankos sinulla onkin aikaa kirjoitella täällä koko ajan.
Minähän kirjoitin että jaksan kyllä hoitaa itse lapseni, mutta en halua eikä ole pakko.
Kouluun on hieman hankalaa lapsia ottaa mukaan....tosin poika oli siellä eilen mun mukana vajaan tunnin ajan =) .
Mulla on aikaa kirjoitella, juu. Mutta on aikaa tehdä paljon muutakin. Onneksi lapseni eivät ole sitä sorttia nyt 2- ja 4-vuotiaina, joiden vieressä pitäisi olla koko ajan kyyläämässä. Nytkin leikkivät nätisti keskenään legoilla, ruoka on uunissa, ja mamma palstailee :saint: .
Miksi ihmeessä olet niitä lapsia tehnyt jos et halua niitä itse hoitaa? Jos opiskelet niin silloinhan sinulla on hyvä syy viedä lapset hoitoon!
Lässyn lässyn...
Haluan toki hoitaa lapsiani, mutta en halua viettää joka ikistä vuorokauden sekuntia heidän kanssaan, päivästä toiseen, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Joskus sitä omaa aikaakin on ihan kiva saada. Tiedän sen kokemuksesta: yli kolme ja puoli vuotta olin vain ja ainoastaan lapseni/lasteni seurassa (ensin esikoisen, sitten syntyi kuopus). Ja kun ekan kerran pääsin jonnekin ilman lapsia, niin jessus se tuntui hyvältä!
Normaalitilanteessa äidit pääsee esim. joskus iltaisin ruokakauppaan yksin, lenkille, jumppaan, tms. Minä en ole päässyt, koska mies tekee sitä surullisen kuuluisaa 80 tunnin työviikkoa. Joten jos haluan vähänkin vapaa-aikaa, haen lapset hoidosta vasta neljältä vaikka itse pääsisinkin kurssilta jo kahdelta. Joskus (kuten viime perjantaina) teen jopa niin, että vien lapset hoitoon ja olen itse ihan vaan kotona tekemättä mitään, ehkä menen keskustaan tapaamaan jotain ystävääni, tms. Enkä suostu tuntemaan siitä huonoa omaatuntoa, koska hoidan kyllä omat lapseni pääasiassa aivan yksin.
Eli ihan aina en halua hoitaa lapsiani itse. =)