M
minä
Vieras
esikoinen esikoulussa poika päiväkodissa puheen viivästyksen takia 8-12.00 minä nuorimman kanssa kotona
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Jos haluaa töihin,täytyy olla hoitopaikka. Ois tosi noloa sanoa, voin aloittaa kun saan hoitopaikan lapsille, ehkä kahden kuukauden kuluttua. Etenkin jos työnantaja haluasi sinun aloittavan mahd. pian.
Työtön= työnhakija
Mä olen kanssa kokenut lähinnä vain hankalammaksi ne päivät, kun esikoinen on päiväkodissa. Meillä on klo. 8.15-12. Juurikaan mitään siinä ei kerkiä tehdä ja lisäksi on aikataulu vielä rasitteena ja taapero kotona vaatimassa seuraa. Joten ihmettelen hieman näitä väitteitä, että äiti pääsee helpommalla.Alkuperäinen kirjoittaja kukka:Meillä esikoinen puolipäivässä ja ryhmässä joka on tarkoitettu lähinnä lapsille joilla toinen vanhempi kotona. Tyttö on nyt viisi ja halusin laittaa vuodeksi tarhaan sen takia että oppii olemaan ryhmässä ennenkuin eskari alkaa. Nyt on kolmas syntymässä ja meinasin keskimmäisen myös hakea syksyllä samaan ryhmään jos vain pääsee. Ei tässä hommassa itse "helpommalla pääse vaikka on muksu tarhassa kun hoitoaika on 9-13, kerkeää juuri kotiin siivoamaan ja sitten taas hakemaan lasta tarhasta. Enemmän on hommaa kuin siinä että olisi kotona. Yhtälailla pitää nuorempien kanssa sitten käydä ulkona ja leikkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja kukka:Meillä esikoinen puolipäivässä ja ryhmässä joka on tarkoitettu lähinnä lapsille joilla toinen vanhempi kotona. Tyttö on nyt viisi ja halusin laittaa vuodeksi tarhaan sen takia että oppii olemaan ryhmässä ennenkuin eskari alkaa. Nyt on kolmas syntymässä ja meinasin keskimmäisen myös hakea syksyllä samaan ryhmään jos vain pääsee. Ei tässä hommassa itse "helpommalla pääse vaikka on muksu tarhassa kun hoitoaika on 9-13, kerkeää juuri kotiin siivoamaan ja sitten taas hakemaan lasta tarhasta. Enemmän on hommaa kuin siinä että olisi kotona. Yhtälailla pitää nuorempien kanssa sitten käydä ulkona ja leikkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:Sinä puhut nyt ihan eri asiasta kun mistä tässä oli alunperin kyse! Tässähän oli kyse siitä että lapset viedään hoitoon vaikka ÄITI ON KOTONA. Jos opiskelet niin se on taas aivan eri juttu. Siihen en ota kantaa jos vapaapäivänäsi viet lapsen hoitoon. Itsekkin olen sitä yksinhuoltajan muutaman kerran tein. Joka tapauksessa se on kiellettyä koska päivähoitoon saa viedä lapsen vain siksi ajaksi kun itse on töissä tai koulussa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa hyvä tulee:Sitä en ymmärrä,että jos lapsi viedään hoitoon jos äiti on vauvan kanssa kotona.Poikkeustapaukset tietenkin erikseen eli jos lapsella on jokin "sairaus" tai tarvii puhe /muuta terapiaa,mutta jos kummallakaan lapsella(tarkoitan toisella lapsella vauvaa ja toisella isosiskoa/veljeä)ei ole mitään "syytä" niin silloin minusta lapsien paikka on kotona äidin kanssa.En yhtään ihmettele jos isompi on mustasukkainen jos se aina viedään hoitoon "pois tieltä"periaatteella.
Alkuperäinen kirjoittaja meijuska:yhä samaa mieltä. kotiäiti pysykööt kotona ja pitäkööt lapsensa siellä myös. Äidin tehtävä on keksiä niitä virikkeitä. ja herranjestas, tekemistä kyllä löytyy, JOPA täällä maalla!
Alkuperäinen kirjoittaja meijuska:yhä samaa mieltä. kotiäiti pysykööt kotona ja pitäkööt lapsensa siellä myös. Äidin tehtävä on keksiä niitä virikkeitä. ja herranjestas, tekemistä kyllä löytyy, JOPA täällä maalla!
Alkuperäinen kirjoittaja meijuska:ja ei ne perhekerhot(seurakunnan) oo mitään jeesustelukerhoja.... ei tässä itekkään uskovaisia olla, mutta ei täällä muuta järjestetä, missä muita kotiäitejä tapaisi.tää on niin pieni paikka ettei oo edes niitä leikkipuistoja. mutta silti keksii tekemistä ILMAN päiväkotia.
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja meijuska:siinäpä se punnitaankin se äitien viitseliäisyys... eikä lapselle tarvii olla kokoajan jotain askarteluja ohjaamassa, ainakin meidän lapsista on mukava (jopa 1-vuotiaasta) osallistua kotitöihin, laittaa pyykkejä koneeseen, viedä sukkia laatikoihin yms. pitää olla vaan tarpeeks innostava ja muistaa kehua. lumityöt onnistuu hienosti porukalla, ja ulkoillessa 3-vuotias on hyvinkin pollea poika kun saa lykkiä pikkusiskon rattaita.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Kukaan ei etsi 5 päivänä viikossa 8 tuntia putkeen. Eli sen lapsen päivää voisi lyhentää ja ehkä pitää päivän pari vapaata silloin tällöin.
Alkuperäinen kirjoittaja siirih:Tuon takia tarhat ihan täynnä ja nyt joudun raahaamaan muksut 10 km päähän tarhaan,vaikka naapuri talossa on myös.
Tiedän,että siellä on tämänkin talon muksut hoidossa,vaikka äiti on kotona...
AAAARRRRGGGHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Kukaan ei etsi 5 päivänä viikossa 8 tuntia putkeen. Eli sen lapsen päivää voisi lyhentää ja ehkä pitää päivän pari vapaata silloin tällöin.
Kun en vielä ollut koulutuksessa, niin mun lapset oli hoidossa max. 11 päivää kuukaudessa, eikä koskaan ihan täyttä päivää. Poika oli ehkä kahtena päivänä viikossa 2-3 h kerrallaan, jotta tottui hoitoon ja sai pitää pk-paikkansa (tiesin, että parin kk:n päästä alkaa kurssi).
Harva pitääkään lasta täyttä päivää hoidossa ollessaan itse kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:no vaikka siksi että äiti etsii töitä? :saint:
Kun en vielä ollut koulutuksessa, niin mun lapset oli hoidossa max. 11 päivää kuukaudessa, eikä koskaan ihan täyttä päivää. Poika oli ehkä kahtena päivänä viikossa 2-3 h kerrallaan, jotta tottui hoitoon ja sai pitää pk-paikkansa (tiesin, että parin kk:n päästä alkaa kurssi).
Harva pitääkään lasta täyttä päivää hoidossa ollessaan itse kotona.
Ikävä kyllä yllättävän moni pitää.