Miksi mies pakenee aina paikalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
taas tulee mieleen se että miks kannattaa asua yksin :D

hehheh. eli sä nyt sanot ettei kenenkään kannattaisi elää parisuhteessa?? eli se on vaan hukkaa heutettyä aikaa ja harmaita hiuksia? eli kaikkien tulisi saada tehdä mtiä haluaa ja kenen kanssa haluaa myös suhteessa=?

tyypillinen akka, lukee rivien välistä jotain mitä siellä ei edes ole.
tarkotin itteeni tuolla edellisellä vastauksella =)

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Avainsana tässäkin oli ´stereotypia´.
Eli tämä on tunnettu ´ongelma´ ja koska se on niin _tunnettu_
Niin pitäisi naistenkin käsittää että se ei ole ongelma vaan ominaisuus.

Huolimatta vääristyneen feminismin siivittämästä nykyisestä tasa-arvo keskustelusta, täällä ei mennä naisten sanelemien ehtojen mukaan eteenpäin.

Tuntuu kummasti aina unohtuvan se että kyllä naisten annetaan vapaasti olla naisia mutta miehissä tuntuu olevan kokoajan kritisoitavaa.
Jos miehet arkielämässä käsittelevät tälläisiä keskusteluita erilailla niin sitten tekeevät niin.

On jokseenkin törkeää että joku ajattelee seuraavasti "noh miksi ei voi vastausta antaa heti" eihän tuossa ole mitään järkeä.

Mitä tuossa ehdotetaan ja vihjataan on se että miesten pitäisi lennosta muuttaa biologista evoluutiota ja aivotoimintaa niin että se on identtinen _noiden_ asioiden suhteen naisten aivojen kanssa.

Joten kyllä, tietyillä varauksilla, naista voi syyttää jankkaamisesta tuossa asiassa sen esimerkissä sanotun _viittellisen_ 3-6 tunnin ajan.

Ei vaan molempien tulisi mennä kompromissiin.

Ei ole mitenkään biologista evoluutiota se, ettei toinen voisi sanoa jotain toiselle. Tietynlaiseen kunnioitukseen kuuluu se, että otetaan toinen huomioon edes reagoimalla, että on kuullut kysymyksen/murheen tai asian.

Koska monesti miehiltä ei tule vastaus suorilteen, niin kompromissinä sopisi olla esim. se, että asiasta keskustellaan kun mies on vastauksen päähänsä sumplikoinut. Mutta kompromissinä myöskin mies sanoo tästä toiselle, jotta toinen tietää missä mennään. Se, että mies sanoo: "Puhutaan illalla paremmin" on jo vastaus. Jos nainen siltikin jatkaa kokoajan asioista, voi se tulla jankkaukseksi, jos asiasta on sovittu puhua illalla. Jos taas mies ei edes noteeraa kysymystä, ja nainen toistelee sitä kymmenenteen kertaan, niin ei voi puhua jankkauksesta, koska nainen ei edes tiedä onko mies kuullut koko kysymystä, kun ei ole kommentoinut asiaan ollenkaan.

Ja tämä ei suinkaan ole naisten keksimää juttua, vaan ihan miesten kuin myös naistenkin omaa parisuhdeteoriaa.

Se, että molemmille on selkeät sävelet myös keskusteluissa auttaa kummasti vuorovaikutuksessa.

Kompromissi on ihan hyvä asia.
Ei vastalauseita.

Mutta siinä olen erimieltä että kyllä biologinen evoluutio on hyvin pitkälti sanellut tavan millä käytämme puhuttua kieltä, eli tapa kommunikoida on erilainen.

Missä naiselle puhe on enemmänkin sosiaalinen asia miehelle puhe on enemmänkin informatiivista.

Mutta tässä esimerkissä mistä nyt puhutaan, vastaus on annettu moneen kertaa. Ongelma on se että sitä kysymystä toistetaan miehen näkökulmasta tarpeettomasti.

Olen täysin tietoinen siitä että kaikki tämän kaltaiset asiat mitä nyt puidaan nähdään nykyään _täysin_ naisten perspektiivistä johonka miehillä ei ole mitään sanottavaa, toivoisin että tekin naisena ymmärtäisitte tämän ettekä kuvittelisi että nämä asiat ovat _itsestäänselvyyksiä_ että _tietysti_näin_kuuluu_toimia_.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Oisko hän masentunut?
Mun mies meinaan tekee samalla tavalla, kun ei halua jostakin puhua tai tulee jokin vastoinkäyminen ja hän on masentunut.

mun mies ei usko masennukseen. Itsellänikin masennuksen oireita välillä koska mulla pms mut mies sanoo ettei sellaista ole se on vaan muoti-ilmiö joka on nyt olevinaan kaikilla.

Hän kasvanut riitaisassa perheessä jossa nähnyt väkivaltaa (en tiedä onko kokenut) äiti ollut alkkis jne

Joo ei miehet sitä halua myöntää ja lääkäriin ei saa millään.
Kokemusta on.

Kuinka sä oikein jaksat? Kauanko teillä ollut tuollaista?

Mä pidän tuota henkisenäväkivaltana.

Ja minä pidän teitä keskenkasvuisina.

Minulla(kin) on rakastava mies ja lapsen synnyttyä mies sulkeutui melko totaalisesti. Sitten jotenkin itse kasvoin ja aloimme seurustella. Seurustelitteko te koskaan? = Kyselitte toistenne toiveista, lapsuuden kokemuksista, sukulaisista, kotipaikkakuntien tavoista ym? Veikkaan, että ette. Emme mekään.

Koeta keksiä tapa puhua miehellesi. Kysy mitä hän näillä tarkoittaa, kysy jotenkin, kysy. Puhu sille ukolle, puhu puhu ja puhu. Sen on pakko alkaa puhua sun kanssa.

Ekana mulle tuli mieleen, että mitäs jos sä sanot sille näitä varioiden käyttäen:

* ootko noin vitun vajaa ettet vaan ymmärrä
* onko kuulussa vikaa
* olet tyhmä
* avaa turpas jos sieltä tulee jotain fiksua
* bimpo
* hullu ukko
* skitso
* sekopää

ja mitenkäs tää liittyy nyt milläänlailla keskenkasvuisuuteen?? ei niin mitenkään!! eiks sulla parempaa ollu pönkittääkses omaa egoas?

Ei vastalauseita.

Mutta siinä olen erimieltä että kyllä biologinen evoluutio on hyvin pitkälti sanellut tavan millä käytämme puhuttua kieltä, eli tapa kommunikoida on erilainen.

Missä naiselle puhe on enemmänkin sosiaalinen asia miehelle puhe on enemmänkin informatiivista.

Mutta tässä esimerkissä mistä nyt puhutaan, vastaus on annettu moneen kertaa. Ongelma on se että sitä kysymystä toistetaan miehen näkökulmasta tarpeettomasti.

Olen täysin tietoinen siitä että kaikki tämän kaltaiset asiat mitä nyt puidaan nähdään nykyään _täysin_ naisten perspektiivistä johonka miehillä ei ole mitään sanottavaa, toivoisin että tekin naisena ymmärtäisitte tämän ettekä kuvittelisi että nämä asiat ovat _itsestäänselvyyksiä_ että _tietysti_näin_kuuluu_toimia_.

Olen ihan samaa mieltä tuosta miehen ja naisen erojen toiminnasta.

Mutta kerro, miten tuo sinusta olisi vain ajateltu naisten perspektiivistä katsottuna?

Kerro sinä, mikä sinusta olisi miehen perspektiivisesti katsottuna asiat, jotka huomioi myös naisen?

(Ja tuosta mun antamasta neuvosta, niin sen oli antanut ihan miespuolinen henkilö, joka kertoi omia ajatuksiaan miehen kannalta hyvästä kompromissistä.)

Ap, onko sulla ikinä koskaan milloinkaan menny hermot jostain asiasta esim. Olet koittanut selittää ja selittää jollekulle jotain asiaa, hyvin yksinkertaista ja helppoa. Mutta toinen ei vain tajua..
Eikö ole koskaan edes tehnyt mieli sanoa että "olet oikeasti noin v***n tyhmä" ?

Mieskin voi tosiaankin turhaututa ja sanoa pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Ap, onko sulla ikinä koskaan milloinkaan menny hermot jostain asiasta esim. Olet koittanut selittää ja selittää jollekulle jotain asiaa, hyvin yksinkertaista ja helppoa. Mutta toinen ei vain tajua..
Eikö ole koskaan edes tehnyt mieli sanoa että "olet oikeasti noin v***n tyhmä" ?

Mutta se ei silti oikeuta sanomaan noin...

Mutta se ei silti oikeuta sanomaan noin...

Ei se oikeuta, mutta me ollaan kaikki ihmisiä, ja ihmisillä on rajat.
Itse asiassa olen syyllistynyt itsekin siihen haukkumiseen, kun on mennyt hermot.
Mieskin ON ihminen. Vaikka joskus ei jaksais uskoa :whistle:

Uh. Miksi tästä tuli pettämiskeskustelu?

Sehän on jo petos, kun toinen kääntää selkänsä ja ei ole läsnä, ei puhu silloin kun toisella on asiaa. Se on jotenkin väärin, jos toinen ei osaaa sanoa, mitä suhteelta haluaa, tai ettei osaa vastata siihen mitään, saatikka että vastaa jotain tyyliin akka hiljaa. :/

Ei vastalauseita.

Olen ihan samaa mieltä tuosta miehen ja naisen erojen toiminnasta.

Mutta kerro, miten tuo sinusta olisi naisten perspektiivistä katsottuna ajateltu vain?

kerro sinä, mikä sinusta on miehen perspektiivisesti katsottuna asiat, jotka huomioi myös naisen?

And that...my friend, is the right question. =)

Joka ansaitsee oman threadinsa, luulen.

Suoraa, näppärää vastausta minulla ei ole, ehkä jollakin voi olla ehdotus.

Nykyinen ns. tasa-arvo keskustelu (kaukana tasa-arvosta jos minulta kysytään) on luonut ilmapiirin jossa miehet ja naiset ovat jatkuvasti vastakkainasetelmassa.

Se on luonut ilmapiirin jossa ´tasa-arvo´ tunkeutuu pienimpiinkin yksityiskohtiin ja asioihin parisuhteessa.

Jopa, kuten tässä esimerkissä, tapaan jolla ihmiset kommunikoivat parisuhteessa. Tämä on erittäin radikaali asia kun sitä ruvetaan tarkemmin ajattelemaan.

Missä on sanottu, paitsi feministi/ns tasa-arvo piireissä, että kaikki asiat ovat jaettava keskeltä kahtia (kompromissi) jotta olisimme tasa-arvoisia. ?

Olemme ikäänkuin kadottaneet sen näkökulman missä kumpikin sukupuoli saa olla erilaisia mutta silti tasa-arvoisia.

Kiitos tästä kuuluu feminismin kolmannelle aallolle luulen, ja nykyiselle tasa-arvo keskustelulle. Onneksi miehet eivät pelkästään arvostele nyky feminismiä vaan myös naisetkin.

edit: tämä ei tarkoita sitä etteikö feminismissä ja myös nykyisessä tasa-arvo keskustelussa ole hyviä puolia. Mutta niitä huonoja puolia ei tunnusteta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Sehän on jo petos, kun toinen kääntää selkänsä ja ei ole läsnä, ei puhu silloin kun toisella on asiaa. Se on jotenkin väärin, jos toinen ei osaaa sanoa, mitä suhteelta haluaa, tai ettei osaa vastata siihen mitään, saatikka että vastaa jotain tyyliin akka hiljaa. :/

no meidän suurin syy näihin ongelmiin on se että uskon mieheni pettävän minua. minulla ei ole todisteita mutta vahav tunne siitä.

no meidän suurin syy näihin ongelmiin on se että uskon mieheni pettävän minua. minulla ei ole todisteita mutta vahav tunne siitä.

Lisäksi miehesi ei puhu, eikä ole ilmeisesti valmist todistamaan syyttömyyttään?

Lisäksi miehesi ei puhu, eikä ole ilmeisesti valmist todistamaan syyttömyyttään?

:headwall: :headwall: :headwall:

Ongelma on se että sitä kysymystä toistetaan miehen näkökulmasta tarpeettomasti.
Eikä pelkästään miehen näkökulmasta. Mäkin kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät pidä jankuttamisesta. Jos ä en jotain asiaa tiedä, niin mä en sitä tiedä, vaikka nauhalta tulisi samaa kysymystä sekunnin välein. On myös ihan turha kysyä, milloin mä tiedän, koska tietäisin sen, tietäisin myös vastauksen alkuperäiseen kysymykseen. Itse asiassa käy vaan niin, että mitä useammin samasta asiasta multa kysytään, sitä vähemmän mulla on mielenkiintoa ajatella koko asiaa.

Erityisesti silloin, kun on kyse ihmissuhteesta, musta pitäisi antaa toisen miettiä ihan rauhassa. On tilanteita, joissa toinen joutuu siellä omassa pääkopassaan tekemään pitkäänkin työtä päästäkseen selville edes siitä, mitä loppujen lopuksi itse haluaa. Eilen tuntui tältä, tänään tuntuu tältä. On parempi olla sanomatta mitään kuin sanoa jotain, mitä sitten katuukin jälkeenpäin. Ärsyynnytettynä tulee vielä herkemmin sanottua pahasti. Mistä taas luonnollisesti toinen osapuoli loukkaantuu ja taas ne omatkin ajatukset kääntyy miettimään, miksi ylipäätään viitsii enää jatkaa koko touhua. Vaikka miten pitäisikin olla rehellinen puolisolleen, niin joskus on kyllä fiksumpaa olla - sen puolisonkin kannalta - hiljaa kuin sanoa, mitä just sillä hetkellä ajattelee.

Mutta miksi miehen pitää puolustella ja todistella syyttömyyttään? Siis kun tässä on kyse siitä, ettei todisteita ole pettämisestä, on vain vaimon tunne siitä että pettää. Jos toinen sanoo että ei petä, niin eikö se ole sillä selvä?

Alkuperäinen kirjoittaja viers:
ja mitenkäs tää liittyy nyt milläänlailla keskenkasvuisuuteen?? ei niin mitenkään!! eiks sulla parempaa ollu pönkittääkses omaa egoas?

Mun ago nyt vaan sattui eräänä päivänä huomaamaan, että nyt pitää alkaa seurustella. Voi että olenkin ylpeä hienosta egostani.

no hak hak. mä en tommost kattelis.

puhuu silloin kun hänelle sopii. Yleensä ensiksi hermostuu jonka jälkeen menee johonkin yksin ja istten puhuu. Joskus harvoina kertoina puhuu silloin jo asiallisesti kun eka kerran kysyn. Ja mitä tuohon todistamiseen tulee niin kyllä hän antaa mun katsoa puhelintaan jos haluan ja s.postin aikana olen saanut olla sylissä ja harvemmin hän kyllä missään käy. treeneissä muttei juuri muualla.

Mutta miksi miehen pitää puolustella ja todistella syyttömyyttään? Siis kun tässä on kyse siitä, ettei todisteita ole pettämisestä, on vain vaimon tunne siitä että pettää. Jos toinen sanoo että ei petä, niin eikö se ole sillä selvä?

No mistä se vaimon tunne tulee? Tuskin se siitä tulee, että Tripodi täällä niin sanoo, eiköhän siinä ole jotain takana. Ja toi että mies tiuskii ja puhuu rumasti, riittää jo yksin suhteen kaatumiseen.

no hak hak. mä en tommost kattelis.

maailma ei ole niin täydellinen :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ongelma on se että sitä kysymystä toistetaan miehen näkökulmasta tarpeettomasti.
Eikä pelkästään miehen näkökulmasta. Mäkin kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät pidä jankuttamisesta. Jos ä en jotain asiaa tiedä, niin mä en sitä tiedä, vaikka nauhalta tulisi samaa kysymystä sekunnin välein. On myös ihan turha kysyä, milloin mä tiedän, koska tietäisin sen, tietäisin myös vastauksen alkuperäiseen kysymykseen. Itse asiassa käy vaan niin, että mitä useammin samasta asiasta multa kysytään, sitä vähemmän mulla on mielenkiintoa ajatella koko asiaa.

Erityisesti silloin, kun on kyse ihmissuhteesta, musta pitäisi antaa toisen miettiä ihan rauhassa. On tilanteita, joissa toinen joutuu siellä omassa pääkopassaan tekemään pitkäänkin työtä päästäkseen selville edes siitä, mitä loppujen lopuksi itse haluaa. Eilen tuntui tältä, tänään tuntuu tältä. On parempi olla sanomatta mitään kuin sanoa jotain, mitä sitten katuukin jälkeenpäin. Ärsyynnytettynä tulee vielä herkemmin sanottua pahasti. Mistä taas luonnollisesti toinen osapuoli loukkaantuu ja taas ne omatkin ajatukset kääntyy miettimään, miksi ylipäätään viitsii enää jatkaa koko touhua. Vaikka miten pitäisikin olla rehellinen puolisolleen, niin joskus on kyllä fiksumpaa olla - sen puolisonkin kannalta - hiljaa kuin sanoa, mitä just sillä hetkellä ajattelee.

Kai sinä sentään osaat vastata: "En tiedä." - Joku muu voi joskus olla juttelussaan tilanteessa, että alkaa pohtia, miksei tiedä tmv. - Kai sinäkin joskus mietit asioita ;)

Voihan sitä antaa toisen miettiä rauhassa, jos on selvillä se, että se on toisen tapa viestiä. Kyse onkin siitä, ettei ap. saa miehestään selvää eli mies ei vastaa mitään, ei edes: "Mietin asiaa."

puhuu silloin kun hänelle sopii. Yleensä ensiksi hermostuu jonka jälkeen menee johonkin yksin ja istten puhuu. Joskus harvoina kertoina puhuu silloin jo asiallisesti kun eka kerran kysyn. Ja mitä tuohon todistamiseen tulee niin kyllä hän antaa mun katsoa puhelintaan jos haluan ja s.postin aikana olen saanut olla sylissä ja harvemmin hän kyllä missään käy. treeneissä muttei juuri muualla.

No pitäskö sun sit miettii oikeesti, että mistä sulle tulee toi olo, jos ihan järjellä miettien pettäminen ei ajallisesti ois ees mahdollista?

Puhusitte molemmat toisillenne vähän nätimmin...

Yhteistyössä