Miksi minä olen tälläinen kuin olen?

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Taas näitä ajatuksia.

Miksi minä teen asiat muiden mieliksi? Pikkuasia esimerkkinä : Minä sanon että voitaisiin syödä spaghettia, mies sanoo että "ai, minun ois tehny mieli uunimakkaraa mutta spaghettikin käy". Minä heti että ei, tehdään vaan uunimakkaraa. Eikä se tunnu pahalta, mutta jos oltaisiin tehty minun mielen mukaan niin potisin huonoa omaatuntoa.

Sama vähän jos esim. minä tiedän nuoruusajoiltani miten harmitti lähteä aamulla aikaisin kesätyöpaikkaan töihin kun koko muu perhe vietti lomaa ja jäi porukalla kotiin, kerrankin aamupalalle yhdessä mitä tavallisena arkena ei ollut jne. Silti se oli ok, mutta nyt kun ajattelen että pikkuveljeni tekee niin niin tuntuu pahalta hänen puolestaan vaikka en edes tiedä harmittaako tuollaiset veljeäni itseään? :headwall:

Jos pääsisin kavereitteni kanssa johonkin ja huomaan että miehenikin tekisi mieli lähteä niin ennemmin jätän kokonaan menemättä ettei miehen tarvitse olla yksin lasten kanssa kuin menen. Ja vähemmän pahalta tuntuu kun minua itseäni harmittaa menemättä jättäminen kuin se että olisin mennyt ja miestäni olisi harmittanut.

Jos minulla on huolia niin en viitsisi puhua niistä kelleen etten ole taakka. Nykyään tuntuu että puran huoliani aika paljon yhdelle ystävälleni, lähes päivittäin olen yhteydessä tekstiviestein ja vatvon päätävaivaavia asioita ja tämä ystävä on jo jopa myöntänytkin että olen hänelle taakka toisinaan. Nyt en uskalla avata suutani kellekään kun tulee heti tunne että olen väistämättä taakka. Eli vatvon asioita mielessäni ja ahdistun. Kyseessä miespuolinen ystävä, naispuoliset eivät taitais noin rehellisiä ollakaan ;)

Tuntuu taas vaihteeksi niin rankalta.

sinä olet liian kiltti,minä myös.nyt kun sanon mielipiteeni edes vähän suoraan ,niin ainakin mies on ottanut nokkiinsa,muta ,tiedätkö ,minä teen tämän ollakseni esimerkki lapsilleni,en halua heille muut ensi minä kaukana takana kasvatuksen,vaan terveen hyvän itseluottamuksen.voimia sinulle

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Siä olet ekanakin aivan liian kiltti..
Pystysitkö siä puhuu noista fiiliksistä muille, kuin sille yhelle kaverille?

Miulla ei oikein sellasia ystäviä ole jolle kehtaisin puhua. Ja tiedän että kuormitan nyt sitten liikaa tätä yhtä ystävääni joka sen siis suoraan jo sanoikin. Miksi yleensäkään edes haluan puhua asioista niin paljon? :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinä olet liian kiltti,minä myös.nyt kun sanon mielipiteeni edes vähän suoraan ,niin ainakin mies on ottanut nokkiinsa,muta ,tiedätkö ,minä teen tämän ollakseni esimerkki lapsilleni,en halua heille muut ensi minä kaukana takana kasvatuksen,vaan terveen hyvän itseluottamuksen.voimia sinulle

Minä haluaisin myös että minun lapsistani ei ikinä tulisi tälläisiä koska tämä oikeasti on rankkaa. Otan kaiken vastaan sellaisena kuin se tulee, mukisematta. Tunnen pahaa oloa muiden puolesta. Mutta olen kyllä sellaisenkin piirteen huomannut että olen aina ollut herkkä, ja itkin todella paljon toisen raskauden alkuun asti. Sen jälkeen olen kovettunut enkä kehtaa itkeä enää ollenkaan. Olen "vahvistanut" itseni ehkä liikaakin, olen muuttunut kovaksi. Vaikka tiedän senkin että itku kyllä välillä helpottaisikin.

Minulla myös tunne etten kelpaa. Tai että ystävät muuttavat mielensä eivätkä kohta enää haluakaan olla ystäviä tms.
Ja syöminen, joskus jätän kokonaan syömättä ja sitten voin illalla tosi huonosti, silti ihannoin sitä että en syönyt jne. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Mulla osin samaa vikaa. Nielen ehkä liikaa paskaa ja yritän olla marisematta kellekään, etten olis just taakka. paitsi tänne puran kyllä :D

Minäki koitan tänne välillä päästellä mut sit tuntuu et nää asiat on niin arkoja kuitenki ... Ja pakko myöntää et jotain kipeitä asioita on tullu harmaana tänne purettua :ashamed: :whistle:

Et ole harvinainen tapaus. Täällä toinen. Ja tuota kileteyttä kyllä oppii ihmiset käyttämään hyvin hyväkseen. Esimerkiksi työkaverit, oma perhe, ystävät jne... Joskus olen niin väsynyt, kun en vaan saa sanaa suusta, että ei. Tai että sanoisin, mitä haluan niin, että saisin haluamani. Asetan liiaksi muiden tarpeet omien tarpeiden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Mulla osin samaa vikaa. Nielen ehkä liikaa paskaa ja yritän olla marisematta kellekään, etten olis just taakka. paitsi tänne puran kyllä :D

Minäki koitan tänne välillä päästellä mut sit tuntuu et nää asiat on niin arkoja kuitenki ... Ja pakko myöntää et jotain kipeitä asioita on tullu harmaana tänne purettua :ashamed: :whistle:

Jos haluat, niin mulle saa purkaa. Mikäli siis koet, että helpottaa ikäänkuin "sanoa" asiat ääneen edes jollekin...

Alkuperäinen kirjoittaja maria78:
Et ole harvinainen tapaus. Täällä toinen. Ja tuota kileteyttä kyllä oppii ihmiset käyttämään hyvin hyväkseen. Esimerkiksi työkaverit, oma perhe, ystävät jne... Joskus olen niin väsynyt, kun en vaan saa sanaa suusta, että ei. Tai että sanoisin, mitä haluan niin, että saisin haluamani. Asetan liiaksi muiden tarpeet omien tarpeiden edelle.

Tämä minun ystäväni joka sanoi nyt viimein että kuormitan häntä, on sanonut myös että minun muut ystäväni taitavat käyttää kiltteyttäni hyväksi. Olen ystäväpiirissäni ainoa perheellinen ja SILTI saatetaan suunnitella tekemistä vaikka kuukaus ennen h.hetkeä. Sitten viikkoa ennen kun rupean kyselemään tarkempia aikatauluja jne. että voisin lapsenvahdin hankkia yms. niin kukaan ei vastaa. Kunnes sitten päivää ennen h.hetkeä kertovat mitä ovat ajatelleet tehdä. Eli vatvotaan viimiseen asti ja sit minä en enää pääsekään mihinkään.
Tai sitten tehdään niin että "lähden sinun kanssa", "taidankin olla menossa ****:n kanssa" "tai no voin lähteäkin sinun kanssasi" :headwall:
Ja minä odottelen että mitähän tehdään.

Ja kun on asioita vielä mitkä on tosissaan kipeitä ja mieltä painavia niin :/ Kaipais itsetunnon kohotusta eikä lannistusta!

Tämä minun ystäväni joka sanoi nyt viimein että kuormitan häntä, on sanonut myös että minun muut ystäväni taitavat käyttää kiltteyttäni hyväksi. Olen ystäväpiirissäni ainoa perheellinen ja SILTI saatetaan suunnitella tekemistä vaikka kuukaus ennen h.hetkeä. Sitten viikkoa ennen kun rupean kyselemään tarkempia aikatauluja jne. että voisin lapsenvahdin hankkia yms. niin kukaan ei vastaa. Kunnes sitten päivää ennen h.hetkeä kertovat mitä ovat ajatelleet tehdä. Eli vatvotaan viimiseen asti ja sit minä en enää pääsekään mihinkään.
Tai sitten tehdään niin että "lähden sinun kanssa", "taidankin olla menossa ****:n kanssa" "tai no voin lähteäkin sinun kanssasi" :headwall:

Ja kun on asioita vielä mitkä on tosissaan kipeitä ja mieltä painavia niin :/ Kaipais itsetunnon kohotusta eikä lannistusta!

Mulla taas enemmänkin niin, että kukaan ei enää soittele eikä tule käymään eikä kysy edes mitä kuuluu. Yksipuolisesti olen joihinkin yhteyttä pitänyt ja alkaa riittää
:/

Samoin kukaan ei enää ehdi lenkille, kahville, mihinkään.

Vika minussa vai missä?

Mulla taas enemmänkin niin, että kukaan ei enää soittele eikä tule käymään eikä kysy edes mitä kuuluu. Yksipuolisesti olen joihinkin yhteyttä pitänyt ja alkaa riittää
:/

Samoin kukaan ei enää ehdi lenkille, kahville, mihinkään.

Vika minussa vai missä?

Samaa on täälläkin, minä otan yhteyttä ja kyselen et joskos nähtäis jne. Siitäkin olen sanonut että en aina jaksaisi olla se joka "roikkuu". :(

no olet kyllä liian kiltti. ota reilusti vaan oma aika ja mene jonnekkin ja jätä miehesi esim hoitamaan muksuja ja vaikka podet syyllisyyttä niin kokele silti muutaman kerran jos se vaikka alkaakin tuntua hyvältä... ja muista muitutta itsellesi että se tekee hyvää sulle

:hug:

niin ja pidä pääsi sen spagettis kanssa.... ja maistelet sitä kuin oli hyvää kun sait syödä sitä mitä itse halusit

Luin vaan ekan viestin, mutta pakko sanoo tähän väliin, että kirjotus oli kuin minun suustani. Minä olen täysin tuomonen ja ust ei tarvi olla kuin ihan joku pienen pieni juttu niin mulla alkaa omatunto kolkuttaan.

Ainakin parisuhteessa se toinen osapuoli oppii hyvin nopesti, että hei mä voinkin tehdä yksin kaikki päätökset, kun vaimo kuitenkin on aina samaa mieltä ja vaikkei olisikaan, niin muuttaa kyllä mielensä. Olen seurannut tällaista aikoinani hyvinkin läheltä; eroon päätyi tämä liitto.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Sulla on kiltin tytön syndrooma. http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/090304_c.htm Googleta se, niin löydät lisää tietoa.

:o Onko tuommonenkin siis olemassa. Täytyy kohta googlettaa.

Kävin googlettamassa, tuo olen ihan ku minä :o Mieskin tunnisti minut kun luin ... Pelottavaa |O

Yhteistyössä