[QUOTE="Anne";25373727]Kannattaa syödä suht tasaisesti aamusta asti, niin ei nälkä ja mieliteot keräänny. Iltapalaakin kannattaa suunnitella jo päivällä vähän, ettei lähde illalla lapasesta.
Syö paljon kasviksia, vähintään 500g päivässä ja juo vähintään 1,5l vettä päivässä, pitää kropan toiminnassa.
Itse en ole aamuihmisiä ja jos saan aamupalan alas niin se on jotain pientä, enkä osaa napostella ruokien välissä, siispä syön hyvin pienen aamupalan ja 3x ruuan päivässä, illalla ehkä enemmänkin ruokaisan salaatin, jos päivälliseltä on salaattia vain jäänyt. Toimii minulla, mutta ei välttämättä sinulla, joten itseä pitää aina muistaa kuitenkin kuunnella.[/QUOTE]
Minä taas lähden aamulla "kukonlaulun aikaan" töihin ja kotona en ota kuin jotain ihan, ihan pientä.
Mutta tuntia myöhemmin, kun pääsen töihin, otan pienen aamupalan.
Viimeaikoina se on ollut viipale tuota näkkileipää + jotain sen päälle. Ja nuo juotavat jugurtit (jollaisen join tänäkin aamuna) on mun heikko kohta
Lounas mun on helppo pitää kevyenä ja ostan töihin AINA salaattia, kurkkua, tomaattia ym
Iltaruoalla syön tosiaan samaa kuin lapset ja ihan koko perheen kannalta yritän sen tietysti pitää monipuolisena ja ravitsevana. Nyt olen vielä entisestään lisännyt kasvisten ja salaatin osuutta ainakin omalla lautasellani (samalla myös lapset tulee syöneeksi enemmän salaattia)
Mutta TIUKINTA kuria saan pitää itselleni iltaisin. Kun lapset menee nukkumaan 20.30 on NIIN kiva palkita itseään pitkästä/raskaasta päivästä ja ottaa hyvää iltapalaa. Nyt pari iltaa olen onnistunut ottamaan pelkkää hedelmää, mutta se on vaatinut EPÄINHIMILLISEN kovaa itsehillintää. Ja tiedän, että iltaisin jos koskaan niitä repsahduksia tulee