Miksi naiset haluaa tyttövauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä itse kyllä toivoin enemmän ehkä poikaa. Kaksi ihanaa poikaa olen saanut. Ja mitä noihin hepeniin tulee niin minä en ole ikinä ollut mikään rimpsuista tykkääjä. Olen joskus miettinytkin, että mitä jos olisinkin saanut pienen rinssessan..

Mä toivoin esikoista (poika) odottaessa tyttöä, koska mulla oli enemmä kokemusta tytöistä (itsestäni) ja pojat koin vieraamiksi. Noh, kyllä mä sitten pikkuhiljaa esikoisen kasvaessa pääsin sisää poikien maailmaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja marru:
Minä itse kyllä toivoin enemmän ehkä poikaa. Kaksi ihanaa poikaa olen saanut. Ja mitä noihin hepeniin tulee niin minä en ole ikinä ollut mikään rimpsuista tykkääjä. Olen joskus miettinytkin, että mitä jos olisinkin saanut pienen rinssessan..

Ei se, että rakastaa tyttöjen vaatteita, välttämättä tarkoita, että rimpsuihin puetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, no enpä ole koskaan edes kuullut tästä sun "faktastasi".

Siitä on ihan kirjoitettu kirjojakin, naisen tyttären kaipuusta :/

No just :/ Eipä mulla ainakaan ole sellaista kaipuuta koskaan ollut, oon niin kauhea tressaamaan ja hysteerinen raskaus aikana että aivan sama kumpi sieltä on pulpahtanut kunhan jotakin edes ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ehkä mä sen takia ihmettelen kun itse en tykkää prinsessajutuista. En, vaikka joskus tytön saisin, pukisi häntä mihinkää hömpsöttelyvaatteisiin tai pinneihin tai mitään sellaista. Onneksi mulla on "vain" poikia ;)

Mullakin oli vuosia vain poikia. Kupuksesta toivoin myös tyttöä. Se ei johtunut suinkaan prinsessa jutuista, mekoista tai hiuspinneistä vaan siitä, että on kivaa seurata, kun tytöstä kasvaa nainen. Olisi kiva jos tyttöni tulisi ainanaan raskaaksi ja saisi lapsia. Pojista kasvaa miehiä ja kenties miniäni tulevat raskaaksi, mutta se kaikki on vähän eri kuin oman tytön kohdalla.

Yleensä kun olen nähny kauhukakaroita, ne on lähes poikkeuksetta ollu poikia. Toisaalta kasvatuksestakin kiinni, mutta myös seurasta se, miten muksu käyttäytyy. Ja toisaalta tytöt poikia useammin teini-iässä niitä kauhukakaroita.

Onnellinen olen, että meillä 2 tyttöä ja 2 poikaa. Jos kaikki ois poikia, oisin jo paennu vuorille.

Tytöt ovat helpompia. Siis ainakin meillä. Siksi toivoin tästä iltatähdestä tyttöä ja mielestäni tytöllä "pitäisi" olla sisko. Mutta poikaa nyt odotan ja tyttäreni jää ilman siskoa. Veli on kyllä innoissaan pikkuveljestä ja kyllä tyttökin pikkuveljeä odottaa. Ja enköhän minä vielä yhdestä pojasta kunnon kansalaisen pysty kasvattamaan. Enemmän se kyllä vaatii, kun tytön kasvatus.

Tyttöjen maailma on jotenkin rauhallisempi. Pojilta vaaditaan paljon enemmän rohkeutta, rajuutta, kovapäisyyttä, että pärjäävät maailmassa, jossa miessukupuoli on fyysisesti vahvempi. Herkät pojat jäävät jalkoihin. Itselläni on ollut paljon vaikeampi kasvattaa poikaa, koska en osaa samaistua siihen rajuun maailmaan. Tytön hempeilyt, herkistelyt on minulle pajon tutumpia.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Yleensä kun olen nähny kauhukakaroita, ne on lähes poikkeuksetta ollu poikia. Toisaalta kasvatuksestakin kiinni, mutta myös seurasta se, miten muksu käyttäytyy. Ja toisaalta tytöt poikia useammin teini-iässä niitä kauhukakaroita.

Onnellinen olen, että meillä 2 tyttöä ja 2 poikaa. Jos kaikki ois poikia, oisin jo paennu vuorille.

Minulla taas kokemuksia kauhukakaroista jotka on ollu lällättäviä tyttöjä..

Mö en ole koskaan halunnut tyttöä tai poikaa vaan lapsen.
Esikoiseni oli poika ja olin/olen edelleen äärettömän onnellinen hänestä. :heart:
Samoin kuin tytöstäni! :heart:

Mä en oo koskaan toivonut varsinaisesti tiettyä sukupuolta, mutta olin oikein ilonen kun esikoinen oli poika. Sit tuli tyttö ja nyt taas poika. Eipä sillä sukupuolella ole merkitystä, mutta sen sanon suoraan, että tervettä lasta olen aina toivonut. Tottakai sairaskin olis ollu ihan yhtä rakas, mutta aina kai sitä tervettä toivoo...

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:

Minulla taas kokemuksia kauhukakaroista jotka on ollu lällättäviä tyttöjä..

Toki noita on. Tytöt voivat olla hyvinkin ilkeitä. Ja pojat kilttejä. Esim. meidän 4v 4kk on muille (paitsi 2v 3kk siskolleen ja 3v serkulleen) lapsille kiltti ja kohtelias. Tuntuu että liiankin kiltti kun ei pistä kauhukakaroille hanttiin jos kiusaavat. Ärsyttää, että poikien riehuminen ja kiusaaminen kuitataan sanomalla "pojat on poikia".

Meijän "kauhu" on kyllä tuo toiseks nuorin tyttö :whistle:

Mie halusin molemmat :) En erityisesti toivonu kumpaakaan ekassa raskaudessa (enkä toisessakaan), mutta esikosta mulla oli niin vahva poikatunne, etten tyttöä osannut ajatellakaan siinä vaiheessa. Ja poikahan se oli. Kuopus on taas tyttö :)

Mites kun monet sanoo, että kun lapset kasvaa, pojasta tulee äidinpoika ja tytöstä isäntyttö? Pitääkös tämä yhtään paikkaansa teillä joilla on jo vähän isommat lapset?

Rehellisesti? Mä olin aika saletti että en jaksaisi sitä poikien mesoamista ja kovaäänisiä leikkejä. Siksi toivoin tyttöjä.

Luultavasti olisin oppinut poikien kanssakin elämään, mutta kyllä minä silti salaa vieläkin olen tyytyväinen, että molemmat lapseni ovat tyttöjä, joskin toinen heistä aika poikamainen.

Minä en tyttöä olisi halunnut, kun ennestäänkin oli jo poikia, niin olisi helpompi ollut pojan kanssa. Valitettavasti/onneksi asiaan ei voi vaikuttaa ja ihan tyytyväinen olen nyt jo tuohon tyttöönkin (kohta 3v ).

Yhteistyössä