[QUOTE="vieras";27385879]Mä itse ajattelen, että lapsella on silloin vähän huonot kotiolot ja parempi on lapselle päästä kotoa pois. Vanhemmat tai äiti on kyvytön pitämään huolta lapsestaan ja tarjoamaan tälle niitä virikkeitä. Ehkä se äiti on masentunut tai muuten sairas. Tai sitten muuten vaan on kotona ongelmia.
Jotenkin mä en usko siihen, että jos kotona on kaikki hyvin, niin lapsi tarttee näitä "virikkeitä". Päivähoitoahan kritisoidaan niin hirveesti ja päivähoito on suurin piirtein kirosana. Ryhmäkoot liian suuria ja hoitajia liian vähän. Miksi kukaan veisi rakkaan lapsensa sellaiseen paikkaan, jos ei ole pakko?
Mulla siis lähinnä säälittää. Ei mee kotona hyvin, jos lapsensa ilman todellista tarvetta joutuu päiväkotiin laittamaan.[/QUOTE]
Meiädn tytöllä on aivan ihanat hoitajat, ja todellakin kaikki on kotona hyvin ja pystyn tytölleni keksimään tekemistä. Tarkoituskin on että silloin kun on kanssani kotona niin tehdään jotain kivaa yhdessä eikä vaan istuta leikkikentän laidalla tai telkkarin edessä. 3-vuotias muodostaa jo kaverisuhteita, ja jo kesällä tytöllä on kova ikävä kavereita. Nyt kun näkee bestiksensä niin ilosta huutaen juoksee tämän luokse, halailevat ja tekevät kaikkea hauskaa ja joskus jotain typerääkin yhdessä. Heitä on 5 tyttöä jotka ovat samanikäisiä ja tärkeitä toisilleen. Jos en olisi tyytyväinen hoidon tasoon niin vaihtaisin toiseen päiväkotiin. Täällä kuitenkin kaikki hoitajat oikeasti väläittävät lapsista. Pääsee syliin ja saa iloisen vastaanoton aina kaikilta hoitajilta. En olisi voinut kuvitella, että hyvä "tuuri" jatkuu kun siirtyi isompien ryhmään. Oma hoitajan äänestä oikein kuultaa se kuinka hän välittää meidänkin lapsesta, vaikka hoidettavia on paljon ja hänellä on itselläänkin lapsia.