Miksi tehdään lapsia jos ei ole varaa jäädä kotiin niitä hoitamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätä kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätä kysyn

Vieras
Meille oli miehen kanssa selvä asia, että kun lapset syntyy minä jään kotiin. Ja olen kotona siihen asti kunnes lapset muuttavat pois. En ehkä edes enää palaa työelämään jos lapsia tulee niin monta :) Mä ihmettelen teitä jotka teette lapsia vaikka ei ole varaa niitä elättää. Viette ne hoitoon koska teidän on pakko mennä töihin. Koti on lapselle paras paikka. Miksi pitää tehdä lapsia jos ei ole varaa niitä elättää niin että toinen vanhemmista on kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja tätä kysyn:
Meille oli miehen kanssa selvä asia, että kun lapset syntyy minä jään kotiin. Ja olen kotona siihen asti kunnes lapset muuttavat pois. En ehkä edes enää palaa työelämään jos lapsia tulee niin monta :) Mä ihmettelen teitä jotka teette lapsia vaikka ei ole varaa niitä elättää. Viette ne hoitoon koska teidän on pakko mennä töihin. Koti on lapselle paras paikka. Miksi pitää tehdä lapsia jos ei ole varaa niitä elättää niin että toinen vanhemmista on kotona?

Hanki elämä!!
Entäs sitten ku miehes kyllästyy ja hommaa uuden eukon ja jättää sut tyhjän päälle? Muutat sitten lastes luo asumaan vai!

Mitä hittoa mä täällä kotona päivät pitkät yksin tekisin?????

Eikä se hei kaikilla rahastakaan ole kiinni ja nekin lapset joiden kimpussa ei se äiti kokoajan hyöri voivat vallan mainiosti.

Ei sulla oo yhtään kirkkaampi kruunu ku muillakaan äideillä, jos niin tähän asti luulit asian olevan.

Ainainen kiistan aihe, mutta pakko sanoa että olen samoilla linjoilla. Yhden ihmisen palkka riittää varmasti, kotihoidontuen lisäksi. Jos ei riitä, silloin on rahan käytössä jotain pahasti pielessä. Jos taas haluaa mennä töihin, niin mikäs siinä, mutta suunnilleen alle 2v.n paikka ei ole päivähoidossa... Siinä onkin sitten jo toinen kiistan aihe =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
peesi sulle muuten mutta toi ikä-raja on meillä ainakin 10 vuotta alhaisempi mutta eskari/ekaluokkalaisen vanhempana olen vielä kotona.

Kyllä me haluttiin ja sovittiin asia niin, että olen kotona sillonkin kun lapset on koulussa. Halutaan, että täällä on aina joku heitä vastassa ettei tarvi yksin olla.

taas tälläinen aloitus, näitä riittää joka viikolla :headwall: :headwall: ole tyytyväinen omaan tilanteesi ja anna toisten tehdä niinkuin haluaa.. ei pitäisi vaikuttaa sun elämään.. mutta ajattele myös itse jos ukkosi jättää sut sitten kun olet ollut kotona 18 v... mitäpä jää käteen tai eläkkeeseen

vaikka siksi ettei se rahatilanne ole vuosiin kohenemassa ja ikä alkaa tulla vastaan, jotkut ei muuten vaan halua olla kauan kotona, joskus tapahtuu jotain sellaista että rahatilanne heittää häränpyllyä.. joskus se puolison töissä olokaan ei riitä perheen elättämiseen niin et toinen on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kaikki ei halua olla kotona :hug: :headwall:

En sen pitäisi olla aikuisen halusta kiinni vaan siitä mikä on lapsen parhaaksi.

Milloin lapsen paras on se, että kotona on kireä vanhempi, joka velvollisuudesta on siellä puoliväkisin? Masentunut ja katkera vanhempi ei ole kenenkään parhaaksi.

Usko tai älä, erilaiset ihmiset voivat tehdä erilaisia ratkaisuja. Ei ole absoluuttista totuutta. Mutta jos itse et aio koskaan työelämään, toivotaan, ettet hukannut yhteiskunnan varoja opiskelemalla peruskoulun jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Ainainen kiistan aihe, mutta pakko sanoa että olen samoilla linjoilla. Yhden ihmisen palkka riittää varmasti, kotihoidontuen lisäksi. Jos ei riitä, silloin on rahan käytössä jotain pahasti pielessä. Jos taas haluaa mennä töihin, niin mikäs siinä, mutta suunnilleen alle 2v.n paikka ei ole päivähoidossa... Siinä onkin sitten jo toinen kiistan aihe =)

Just joo, jos mies on valinnut ammatin josta henkisesti saa jotain mutta palkka ei ole kovin kummoinen (esim.hoitoala) sillä ei varmasti ja takuulla elätä isoa perhettä. Tai tietysti jos asutaan jossain yksiössä sitten 8 lapsen kanssa...

Ja oikeasti voidaan miettiä mitä äiti tekee sitten kun kaikki ovat yläasteella....nuohoaa kotona

Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Oho, tässä taisi olla madonreikä aika-avaruudessa? |O

Joo, lapsiahan ei nyt 2000-luvullakaan saa tehdä ellei nainen jää loppuelämäkseen kotiäidiksi. Nykyään kun ensisynnyttäjä on keskimäärin 30, ja jos lapsia syntyy useampi, niin työelämään ei ole paluuta 20-25 vuoteen. Sitten 55v:nä ei mahdollisesti vielä kouluttamaton äiti-ihminen kyllä saa enää mistään töitä ennen eläkeikää.

Todella vanhanaikaista. En kyllä itse osaa hävetä sitä että meinaan opiskella korkeakoulututkintoni loppuun lapsen syntymän jälkeen, kotiopiskeluna. Sitten kun valmistun, aloitan ihan normaalisti työelämän. Jostain kumman syystä kukaan ei ole minulle päin naamaa kehdannut sanoa ratkaisustani mitään negatiivista.. :whistle:

Ja kyllä meillä rahaa on, etenkin valmistumisen jälkeen oikein leveästi asumiseen. Se ei vaikuta päätökseeni millään tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
peesi sulle muuten mutta toi ikä-raja on meillä ainakin 10 vuotta alhaisempi mutta eskari/ekaluokkalaisen vanhempana olen vielä kotona.

Kyllä me haluttiin ja sovittiin asia niin, että olen kotona sillonkin kun lapset on koulussa. Halutaan, että täällä on aina joku heitä vastassa ettei tarvi yksin olla.

Työaika voi muuten olla sama ku lapsen koulupäivä :D :D :D ja matkatki voi kulkea yhdessä.

Sun 16 vee on varmaan hitsin iloinen kun äiti hengittää niskaan jatkuvasti...ei hetken rauhaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kaikki ei halua olla kotona :hug: :headwall:

En sen pitäisi olla aikuisen halusta kiinni vaan siitä mikä on lapsen parhaaksi.

Milloin lapsen paras on se, että kotona on kireä vanhempi, joka velvollisuudesta on siellä puoliväkisin? Masentunut ja katkera vanhempi ei ole kenenkään parhaaksi.

Usko tai älä, erilaiset ihmiset voivat tehdä erilaisia ratkaisuja. Ei ole absoluuttista totuutta. Mutta jos itse et aio koskaan työelämään, toivotaan, ettet hukannut yhteiskunnan varoja opiskelemalla peruskoulun jälkeen?

Ei niitä lapsia pidä tehdä jos on masentunut ja katkera siitä, että joutuu niitä hoitamaan. Opiskelin peruskoulun jälkeen ja olin työelämässä useammankin vuoden. Ollaan ehkä keskiverto palstailijaa hieman vanhempia mutta tämäkin tehtiin tarkoituksella. Ensin kunnon koulutus ja työpaikka ja sitten vasta lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja tätä kysyn:

Se on yleensä se äiti joka jää kotiin, vai mitä. Kotona ollessa ei kerry eläkettä eikä saa palkkaa vaan on riippuvainen miehen tuloista ja mielen liikkeistä. Lisäksi oma ammatillinen koulutus menee hukkaan, joten jos aikoo hankkia lapsia on turha sitten opiskellakaan ja ottaa opintolainoja.
Jos sinun teeseilläsi tämä maailma pyörisi niin lapsia olisi erittäin vähän .
Kyllä sinulla tietysti on pointtia tuossa näkökannassasi, ei sitä voi lytätä. Mutta käytännössä se malli heikentää yhteiskuntaa ja on vanhanaikainen.
Viimeistään 14 vuotiaalle lapselle on yksi hailee mitä se mamma tai pappa siellä kotona tekee päivät pitkät kun hän paahtaa koulussa ja harrastuksissa pitkää päivää.

Yhteistyössä