Miksi vaimot syyttävät toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ansaitsee myös toinen nainen:
Jos naiset yhteisen solidaarisuuden hengessä pitäisivät huolta siitä, etteivät sekaannu varattuihin miehiin, ei tässä maailmassa kukaan mies pettäisi vaan tekisi ensin rehellisen eropäätöksen ja lähtisi vasta sitten uuden naisen hakuun.
Siksi toinen nainen ansaitsee saamansa haukut. Ellei sitten ole käynyt niin, että mies on huijannut myös tätä toista naista ja jättänyt kertomatta olevansa varattu. Tällöin vain mies yksin on syyllinen.

Siinäpä se! Miehet yleensä huijaa.

Se lienee aina ollut se tavallisinta pettämisessä. Tosin on naistenkin yritteliäisyys parisuhdemarkkinoilla selvästi lisääntynyt.

Solidaarisempi ja ja selvästi pettämisiä ja syyttelyjä vähentävä ehdotus olisi, ettei kukaan parisuhteessa oleva mies pettäisi. Lähes kaikki pettämistapaukset poistuisivat siten. Pettävää naistahan on aina katsottu paheksuvasti, joten he yksin olisivat harvinaisia, sillä naisen rohkeus erottua rohkeasti joukosta on vähäinen.

En tiedä kuinka yleisesti sinkkunaiset iskevät varattuja miehiä, mutta sen tiedän varmaksi, että varatut miehet ainakin iskevät hyvinkin innokkaasti vieraita naisia. Sekä varattuja että sinkkuja. Epäilenpä hyvin vahvasti, että nämä varattuja miehiä vokottelevat sinkkunaiset ovat todellisuudessa harvassa. Useammin se on varmasti se varattu mies, joka yrittää tehdä kaikkensa jopa viikkoja ja kuukausia, jotta saisi vieraan naisen. Ja tietenkin päälle kaikki nopeat iskuyritykset baarissa jne. Näitä on tullut nähtyä.

Mutta onhan se kiva, että vaimot voivat uskotella itselleen, että on se oma mies ihan hyvä ja kiltti, mutta nuo hirveät syöjätärnaiset saavat sen lankeamaan ihan ilman omaa syytään. Haloo naiset, riisukaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltänne.

Tämän asian kanssa painiskelen.. Kannan kaunaa ja haudon kostoa. En ymmärrä miksi en vieläkään ole päässyt yli, vaikka erosin pettäjämiehestä. Tämä toinen nainen tiesi miehen olevan varattu. Seksisuhdetta oli selkäni takana jatkunut monta kuukautta, kunnes sain tietää. Minulle mies vannoi rakkautta yms. Vieläkin anelee uutta mahdollisuutta. kuulemma tajusi vasta minut menetettyäni, että todellakin tahtoo minun kanssa olla. Blaablaa. Mutta eniten katkera olen tuolle naiselle. En ymmärrä miksi. Enkä myöskään keksi ulospääsyä vihan tunteestani.. Kun pystyisi kääntämään tunteet off-asentoon. Rakastin tuota miestä hullun lailla. Siksi se kai koskeekin niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja varattu nainen:
En tiedä kuinka yleisesti sinkkunaiset iskevät varattuja miehiä, mutta sen tiedän varmaksi, että varatut miehet ainakin iskevät hyvinkin innokkaasti vieraita naisia. Sekä varattuja että sinkkuja. Epäilenpä hyvin vahvasti, että nämä varattuja miehiä vokottelevat sinkkunaiset ovat todellisuudessa harvassa. Useammin se on varmasti se varattu mies, joka yrittää tehdä kaikkensa jopa viikkoja ja kuukausia, jotta saisi vieraan naisen. Ja tietenkin päälle kaikki nopeat iskuyritykset baarissa jne. Näitä on tullut nähtyä.

Mutta onhan se kiva, että vaimot voivat uskotella itselleen, että on se oma mies ihan hyvä ja kiltti, mutta nuo hirveät syöjätärnaiset saavat sen lankeamaan ihan ilman omaa syytään. Haloo naiset, riisukaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltänne.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että sinkkunaiset harvemmin yrittävät iskeä varatuksi tietämäänsä miestä. Ainakin näin omalla ja lähipiirin naisten kohdalla. Kyllä ne vokottelijat ovat yleensä itsekin varattuja naisia.

Erittäin totta on sekin, että varatut miehet saattavat kuukausitolkulla piirittää haluamaansa naista eikä ei-sana meinaa millään mennä perille. Itselleni eräs varattu "juuri eroamassa kylmästä liitosta" mies on soitellut tasaisin väliajoin nyt kolme vuotta enkä varmasti ole listalla ainoa. Nyt alkaa vähitellen uskoa, etten tosiaankaan ole kiinnostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukamitähäh?:
Ja miksi "petetty myös" on katkera sille naiselle? Katso peiliin, katso miestäsi. Miksi se sen kolmannen syy olisi?

Ajatteleeko petetty nainen, että mies on ollut niin heikko, avuton ja johdateltavissa, että toinen nainen on saanut hänestä helposti otteen tieten tahtoen? Itse petettynä saatoin jopa aluksi ajatella noin, kunnes mies ositti olevansa itse tekonsa takana ainakin yhtä paljon kuin se toinen tuttu nainen, joka varmasti tiesi miehen varatuksi.

Mies, joka kertoo vaimolle stooria ja katuu, antaa itsestään helposti hieman avuttoman ja hoivattavan kuvan, jolloin vaimo emomaisesti kimpaantuu vokottelijalle ei miehelle.

Toisen naisen syyttäminen voi tietenkin lähteä siitäkin, että tämä tieten tahtoen varattuun mieheen kajotessaan ilmaisee teollaan ehkäpä jo muutoinkin osittamansa kateuden vaimoa kohtaan. Naisten välinen kateus pettämisen motivaationa ei ole mitenkään harvinaista. Silloin on luonnollista syyttää toista naista. Viha ja kauna tulevat kateuden tunteista puolin ja toisin. Sen tajutessaan voi aavistaa, ettei kyse ole oikeasta rakkaudesta.

Enhän minä ainoastaan tuota toista naista syytä. Kaksihan siihen pettämiseen tarvitaan. Jälkeenpäin kuulin että nainen oli sepittänyt minusta juttuja, että petin miestäni. Ja mies oli heikko. Koskaan ei minulta tullut kysymään kuinka asia on. Vaan kuulemma kostoksi makasi tuon naisen kanssa. Ja mies sanoi, että monta kertaa tahtoi minulle kertoa pettämisestä, mutta ei uskaltanut. Itse kyllä muutaman kerran aavistelin jotain tapahtuvan selkäni takana. Mutta miehen vakuuttelut saivat minut unohtamaan epäilyt. Olisi vain pitänyt luottaa naisen vaistoon.. Harvinaisen usein se on oikeassa. Helpompi on syyttää jotain toista kuin itseänsä. Minähän se olin hölmö kun lähdin tuollaisen miehen matkaan, jätin tutut kotikonnut jne.. Nyt kursin elämääni kasaan, keräilen sirpaleita ja teen töitä, että pystyn unohtamaan...

Älkää syyttäkö toisianne.Ei asiat sillä parane.Jos toiselle ei riitä oma sydänkäpy,antaa mennä.Miksi perään huudella.Olen joskus tehnyt tollasen tyhmyyden.Eipä tapahdu toista kertaa.Tämä on näin simppeliä matematiikkaa.

Kannattaa muistaa että mies joka peilaa omat tunteensa vasta kun toiseen oikeen sattuu ei koskaan ole aidosti edes ihastunut rakastunut sinuun. Vain siihen omaan rakastumisen tunteeseen itsessään , jonka sinä kohteena sait aikaiseksi.
Saman kokeneena naisena voin sanoa että ei kannata pettäjille antaa toista mahdollisuutta. Se on kuin joutuisi opettamaan lapselle uudelleen moraali säännöt joita ei ennenkään ole ollut.
Vapaita miehiä on mutta ne löytyvät vain ihan eri paikoista joista nämä pettäjämiehet.

Ei kai siihen muuta syytä ole? Kun voi syyttää toista naista, ei tarvitse tunnustaa, että mies on paska ja petturi. Että oma suhde on karilla tai ei ole sitä, mitä toivoisi. Leikkii, että mies on syytön ja me tästä vain anteeksiannon jälkeen jatketaan tämän mussukan kanssa, kun vieras nainen ajetaan ensin pois.

Herraisä, eihän ne miehet sentään noin tossuja ole. Mitä sellaisella edes tekisi!

Voin täydellä varmuudella sanoa, etten koskaan iskisi varattua miestä tai alkaisi suhteeseen varatun kanssa. En yksinkertaisesti pystyisi katsomaan itseäni peiliin,jos menisin jonkun parisuhteen/ perheen rikkomaan. Vapaita miehiä riittää markkinoilla tällaiselle keski-ikäistyvällekin ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Hehkeä:
Voin täydellä varmuudella sanoa, etten koskaan iskisi varattua miestä tai alkaisi suhteeseen varatun kanssa. En yksinkertaisesti pystyisi katsomaan itseäni peiliin,jos menisin jonkun parisuhteen/ perheen rikkomaan. Vapaita miehiä riittää markkinoilla tällaiselle keski-ikäistyvällekin ;-)

Veit sanat suustani. Ja nyt keski-ikäistyvänä niitä vapaita miehiä taas on markkinoilla ihan mukavasti, eronneita ja leskiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja re<.petetty myös:
Kannattaa muistaa että mies joka peilaa omat tunteensa vasta kun toiseen oikeen sattuu ei koskaan ole aidosti edes ihastunut rakastunut sinuun. Vain siihen omaan rakastumisen tunteeseen itsessään , jonka sinä kohteena sait aikaiseksi.
Saman kokeneena naisena voin sanoa että ei kannata pettäjille antaa toista mahdollisuutta. Se on kuin joutuisi opettamaan lapselle uudelleen moraali säännöt joita ei ennenkään ole ollut.

Näinhän tuo taitaa olla.
Tarkoitus ei todellakaan ole antaa anteeksi ja yrittää uudelleen. Ei enää, ei koskaan.

Mistä niitä vapaita keski-ikäisiä miehiä löytää? Ei ainakaan täällä pohjoisessa ole mitään mahdollisuuksia, peräkamarin poikia vaan... Mutta varsinaisesta asiasta sen verran, että en tiedä ketään kuka tahallaan iskisi varattuja miehiä, kyllä ne aina on ne miehet ketkä tulee tekemään ehdotuksia. Ystävien/tuttujen miehiin (eksät mukaanluettuna) en ole ikinä sekoillut, enkä sekoile. Joskus on sattunut niin, että tunteet vaan vie mukanaan, on niin ihana mies, että ei voi vastustaa. Totuus on, että jotkut miehet vaan pettää (myös jotkut naiset), vaikka olisi kuinka hyvin kotiasiat ja ihan ok puoliso. Turha siitä on syyttää kolmatta osapuolta, sen itsekin petettynä tiedän varsin hyvin. Jos ei kestä pettävää puolisoa, niin eron saa nykyään aika kätevästi. Ketään ei voi omistaa.

niillä on aika omituisia "pinttyneitä" tapoja (voisit revetä naurusta jos kertoisin muutamia tarinoita), ne on tottuneet siihen, että äiti ja isä passaa.. Mietipä itse jotakin 50-vuotiasta miestä, joka asuu vielä kotona äidin ja isän kanssa.. Minun sisareni on yhden sellaisen avovaimo (miehen vanhemmat tosin ovat kuolleet ja "poika" asuu kotitalossa), joten olen seurannut tilannetta aika läheltä. Mitään muutoksia ei kotona voi tehdä, kaikki vanhat huonekalut on samoilla paikoilla kuin aina ennenkin, mies ei osaa tehdä mitään ns. miesten hommia, kun ne oli isän juttuja. Rahassa pihistellään, lomamatkat on ihan turhia, lauantai-illan ohjelmassa on sauna ja sen jälkeen lottoarvonta.. Eikä tämä mies edes ole sieltä pahimmasta päästä. Nyt kysyt tietenkin, että mitä vikaa siinä on.. Ei periaatteessa mitään, mutta itse en pystyisi elämään tuollaista elämää ja siksi jätän suosiolla rauhaan sellaiset miehet, jotka vielä aikuisiällä asuvat vanhempien luona eivätkä ole koskaan asuneet/eläneet yhdessä naisen kanssa.

Eron jälkeen sain vahingossa tietää,että miehelläni oli ollut aina toinen nainen.Erosin hänestä äkkipikaisuuden ja määräilynhalun sekä mustasukkaisuuden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eronnut jo aikoja sitten:
niillä on aika omituisia "pinttyneitä" tapoja (voisit revetä naurusta jos kertoisin muutamia tarinoita), ne on tottuneet siihen, että äiti ja isä passaa.. Mietipä itse jotakin 50-vuotiasta miestä, joka asuu vielä kotona äidin ja isän kanssa.. Minun sisareni on yhden sellaisen avovaimo (miehen vanhemmat tosin ovat kuolleet ja "poika" asuu kotitalossa), joten olen seurannut tilannetta aika läheltä. Mitään muutoksia ei kotona voi tehdä, kaikki vanhat huonekalut on samoilla paikoilla kuin aina ennenkin, mies ei osaa tehdä mitään ns. miesten hommia, kun ne oli isän juttuja. Rahassa pihistellään, lomamatkat on ihan turhia, lauantai-illan ohjelmassa on sauna ja sen jälkeen lottoarvonta.. Eikä tämä mies edes ole sieltä pahimmasta päästä. Nyt kysyt tietenkin, että mitä vikaa siinä on.. Ei periaatteessa mitään, mutta itse en pystyisi elämään tuollaista elämää ja siksi jätän suosiolla rauhaan sellaiset miehet, jotka vielä aikuisiällä asuvat vanhempien luona eivätkä ole koskaan asuneet/eläneet yhdessä naisen kanssa.

Asuihan minäkin vanhempien kanssa 29 vuotiaaksi asti. Eli siihen asti kun avioiduin. Taloudelliset syyt oli suurin syy miksi näin meneteltiin. Oli se niin paljon halvempaa asua kotona.

Kukapa sitä haluaisi uskoa että se oma puoliso on petturi ja mahdollsesti syypää koko tilanteeseen. Helpompi on siis syyttää toista osapuolta. Siinä särkyy se oma sisin ehkä vähemmän.

Ensimmäisessä pitkässä suhteessani mieheni petti minua ja erosimme, kun hän löysi uuden rakkauden. Toinen pitkä suhteeni päättyi, kun mieheni rakastui toiseen. Jälkikäteen olen tajunnut, ettei suhteissani mies enkä minä olleet voineet pitkään aikaan hyvin. En kertaakaan ole syyttänyt toista naista erostani, enkä oikeastaan miestäkään. Nykyisin jopa ajattelen itse osittain ajaneeni miehen toisen naisen luo, koska itselläni ei ollut rohkeutta päättää erosta. Kummatkin erot ovat silti tehneet todella kipeää. Eroni olisivat tapahtuneet ilman näitä naisiakin. Itse en ole pettänyt kumpaakaan miestä kertaakaan.Eroistani huolimatta pidän loppuelämän jatkuvaa parisuhdetta kaikkein tärkeimpänä asiana, jonka haluaisin saavuttaa ja kunnoitan niitä, jotka siihen pystyvät. Nyt sinkkuna olen totaalisen rakastunut varattuun mieheen ja hyvin vahvasti vaikuttaa siltä, että tunne on molemminpuolinen. Olen äärimmäisen järkyttynyt itsestäni. Tiedän, etten tule tekemään mitään tämän miehen kanssa. En halua olla kenenkään eron syy. Sen perusteella mitä mies on kertonut vaimostaan, tiedän vaimon olevan fiksu, mukava ym. kaikkea hyvää. Uskon jopa, etten edes pystyisi samalle "tasolle" kuin hän. Pelkään eniten, että mies eroaa vuokseni ja tekee kenties elämänsä virheen. Itse toivon, että mies yrittäisi pelastaa liittonsa. Kärsin tilanteesta. Tunteilleni en voi mitään, vaikka olen yrittänyt kaikkeni. Sen olen oppinut, että elämä olisi helpompaa, jos se olisi yksinkertaista ja mustavalkoista. Ikävä kyllä elämä taitaakin olla todella monimutkaista ja sisältää kaikki harmaan sävyt.

Kyllä sinä olet aivan hakoteillä tuossa asiassa - kun seurustelet varatun miehen kanssa!
Miehellä on hyvä avioliitto ja sinä olet siinä tekemässä pahaa!
Sinut pitäisi haastaa oikeuteen toisten elämän rikkomisesta!

Miksi 'kolmatta pyörää' ei saisi syyllistää?, olipa tämä sitten mies tai nainen, sinkku tai varattu? Ex-vaimolla oli suhde toisessa kaupungissa asuvan, naimisissa olevan ukkomiehen kanssa.

Pääsin asiasta selville, kun exä alkoi vartioida kännykkäänsä, piti sitä kotona äänettömällä ja otti sen mukaansa lenkillekin. Kummallista 'lenkkeilyä' se olikin. Kun joskus yritin soittaa hänelle 'lenkin' aikana oli puhelin aina varattu.

Sain selville myös exän käyttämän sähköpostiosoitteen salasanan (aika helppo se oli arvata, koska se oli koiramme nimi)

Niinpä pääsin lukemaan pariskunnan keskenään toisilleen lähettelemää sähköpostia. Salarakas oli suhteessa alusta asti aktiivisempi ja ehdotteli salatapaamisia milloin missäkin ja keksi sopivia tekosyitä minulle kerrottavaksi. Oli 'hiihtoreissuja tyttöjen kanssa*, 'ammattiin liittyviä messuja' ja 'seminaareja'. Sovittu tapaamispaikka oli kaupunkimme ja salarakkaaan kaupungin puolesssa välissä sijaitseva kolmas kaupunki, jonne tuntui olevan asiaa vähän väliä.

Sähköposteissaan mies valitti huonoa kylmää ja seksitöntä avioliittoaan ja hehkutti eroaikeitaan.

Käräytin salarakkaan lähettämälla tämän vaimolle kopiot kuukausia jatkuneesta e-mail-kirjeenvaihdosta keksitystä sähköpostiosoitteesta nimettömänä.

Tyyppi sai välittömästi kenkää vaimoltaan ja minäkin hain eroa.

Luulisi, että salarakkaat olisivat olleet onnellisia tapauksen ratkaisemisen takia, mutta mitä vielä. Molemmat vonkuivat päästä takaisin - onnistumatta. Eivätkä sitten kelvanneet toisilleenkaan, kun arki tuli vastaan ja salasuhteen jännitys loppui.

Molemmat olivat pettämiseen yhtä syyllisiä ja sietivät saada haukut jäljelle jääneiltä osapuolilta.