MILLAINEN ihminen ostaa kevyttuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jonna";22057742]Mun tuntemat kaikki hoikat, hyvät elämäntavat omaavat ja fiksut ihmiset syövät aitoa ruokaa, ei noita tyhjällä täytettyjä juttuja. Ovat jo sen verran tiedostavia, etteivät mene ruokateollisuuden markkinointikikkoihin mukaan. Ja se lihavakin voisi oppia normaaleihin annoskokoihin, jos söisi muuta kuin hiilaria.[/QUOTE]

Minä tunnen sitten varmaankin monipuolisemmin ihmisiä kuin sinä, koska en ikinä vetäisi yleistyksiä siitä, millaista ruokaa "hoikat ja fiksut" syövät. Itse olen mielestäni kumpaakin, ja syön aika paljon hiilihydraatteja mutta hyvin vähän teollisesti pitkälle jalostettuja asioita.

[QUOTE="Rötväles";22063128]Mä ostan lievästi kevyitä tuotteita.
En osta 80% voita, vaan 60% Kultarypsiä.
Juustot 17%.
Limut/vichyt kumpia ne nyt sitten onkaan, pyrin ostamaan puolet vähäkalorisempana (hedelmäsokerilla makeutettuna), en lightina.
Siivumakkaroista ostan esim. metvurstin kevyempänä ja lauantaimakkaran kevyt versiona (joo hyhhyh kuka sellaista paskaa syö)
Sinistä maitoa
Flora 7% ruokakerman vaihdoin juuri Valion 15% ruokakermaan.

Mun pitäisi varmaan syödä kevyt tuotteita enemmän koska syön vaikkei ole nälkäkään. En siis tarvitsisi mitään tuhtia rasvapläjäystä jolla jaksaa paremmin.[/QUOTE]

"En siis tarvitsisi mitään tuhtia rasvapläjäystä jolla jaksaa paremmin"

En minäkään sitä tarkoita, että rasvaa pitäisi mätätä kaksin käsin. Paljon kasviksia ja esim kalaa ennemminkin. Pointtini vain se, että rasvoja ei tarvitse pelätä. Kokonaisuus tietenkin ratkaisee. Minä jätän mieluiten lisäaineet kaupan hyllyyn, ne eivät voi ainakaan hyvää tehdä ihmiselle. Miksi ihmeessä syödä niitä kun elimistö ei tarvitse niitä yhtään mihinkään.

Ja mitä noihin ostoksiisi tulee, emme käytä limppareita juuri ollenkaan ja leikkeleitäkin aika vähän.

Minä tunnen sitten varmaankin monipuolisemmin ihmisiä kuin sinä, koska en ikinä vetäisi yleistyksiä siitä, millaista ruokaa "hoikat ja fiksut" syövät. Itse olen mielestäni kumpaakin, ja syön aika paljon hiilihydraatteja mutta hyvin vähän teollisesti pitkälle jalostettuja asioita.

En mäkään ole mikään Atkinsin puolestapuhuja. Ja hyvä, jos itsekin vältät teollisesti prosessoituja ruokia. On siitä ihan tutkimustulostakin, minkälaiset ihmiset ovat aidon ja alkuperäisen ruuan perään. Trenditutkimuksia, arvotutkimuksia ja tutkimuksia kulutuskäyttäytymisestä. Aito ja alkuperäinen on tällä hetkellä kovassa nousussa oleva trendi ja siinä edelläkävijöinä ovat korkeampaa sosioekonomista asemaa edustavia ihmisiä. Ne ihmiset, jotka kyseenalaistavat tätä epätervettä suuntaa, mihin ollaan oltu menossa parikymmentä vuotta. Suuri joukko on nyt heräämässä kyseenalaistamaan ison ruokateollisuuden intressit tässä, jotka eivät ole sama kuin ihmisen hyvintointi. Tämä joukko onneksi laajenee koko ajan ja ruoka sen arvostuksen, jonka se ansaitsee. Lisäainelitkut ovat ruuan halventamista, ihmisten aliarvioimista ja huijaamista (myydään tyhjää sisältävä aitoa paremmalla katteella). Ruuassa simppeli toimii parhaiten.

No, mä oon ostanut rasvatonta maitoa koko aikuisikäni. Alle 25-vuotiaana olin lähes tuloton kädestä suuhun elävä opiskelija tai työtön, asuin pikkukaupungissa vuokralla kerrostalossa. Nyt nelikymppisenä hyvätuloinen ylempi toimihenkilö ja elämäntilanne jotain ihan muuta kuin parikymppisenä.
Mitäs analyysia tästä vedät?

Oiskohan siinä syy kun mun paino ei tipu mutta 3 vaatenroa pienentynyt vaikka kevyt tuotteita syönyt. Tarviiko mun nyt ruveta ostaan punasta maitoo, kunnon voita, ottaa ihan aamupalaks lusikalla voita suuhun ;)

Mä ostan kevyttuotteita, mitat 176/60. En siis mielestäni mikään läski joka yrittää oikeuttaa syömistään ja leviämistään light-tuotteita ahmimalla. Samoin äitini, 48 v, 163/50, terkkari ostaa kevyttuotteita.

Yhteistyössä