Alkuperäinen kirjoittaja NUmbus:
Tämän toki ymmärränkin, että riippuu paljon lapsesta. Sisko oli 1,5-vuotinen kun mummo hoiti meitä viikon. Ei ongelmia ja oma äitini on sitä mieltä, että onnistuu meidän vauvamme kanssa varmasti. Itseäni vaan jänskättää

Toki voin ottaa lapsen mukaankin, mutta se ei ole sitten enää häämatka ja kun kohde on kuuma ja helteinen, ei se vauvan kanssa matkustamiseen oikein sovi.
Tuossa tuttusi tilanteessa vähän ihmettelen, miksi ammattilainen lupasi ottaa lapsen viikoksi jos mielipide oli kuitenkin "asiat tärkeysjärjetykseen". Tuliko siellä siis vaikeuksia, isoäiti ei jatkanutkaan tms?
Veljeni nuorempi lapsi oli äidilläni viikon hoidossa, kun oli 8 kk ikäinen. Äitini on aina hoitanut noita lapsia paljon ja on hyväkuntoinen sun muuta, mutta kyllä moneen kertaan tuon viikon aikana totesi, että on turhan rankkaa. Viikko on kuitenkin tosi pitkä aika hoitaa toisen lasta yötä päivää.
Itse olen sitä mieltä (kuten varmaan ne viisi-kuusi sivullista minua aiemminkin tässä keskustelussa) että ei. Vauvaa ei jätetä viikoksi hoitoon ja itse lähdetä reissuun. Oma poika on ollut hoidossa yön-kaksi silloin tällöin puolen vuoden ikäisestä lähtien, mutta ei vieläkään 3 yötä pidempään ja ikää on 4 vuotta. Meidän piti miehen kanssa lähteä viikoksi reissuun juhlimaan hänen 40 v synttäreitään joulukuussa, mutta todettiin, että siirretään reissua. Viikko on vieläkin liian pitkä aika, sekä pojalle että äidille.
Menkää vaikka laivareissulle tai viikonlopuksi jonnekin kaupunkilomalle kahdestaan ja myöhemmin sitten sinne etelään.