Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tää on musta jotenkin niin kummallista. Että miehet kitisee kuinka ne on epätasa-arvoisia kun ne joutuvat elättämään perhettään. :O Mikä helvetin pakko on hommata perhe jos sen kokee niin suureksi taakaksi ja rahareiäksi? Ja kuten naisillekin usein sanotaan: niin kannattaa katsoa millaisen ihmisen kanssa niitä lapsia tekee.
Siis kuka on täällä tuommoista "kitissyt"?
Vaikka tässä:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Olen osallistunut useampaan keskusteluun joissa on käsitelty tätä minulle "arkaa" aihetta eli perheen sisäistä tulonjakoa. Se ihmetyttää että yhä edelleen suurimmalla osalla on tuo "mies maksaa" ajattelu. Näinä tasa-arvon aikoina?
Koska onhan se niin, että jos toinen hoitaa lapsia kotona eikä siitä makseta rahaa, niin sen toisen puolison on tehtävä se toinen puoli ja tuotava rahaa taloon. Onko se tasa-arvoa, että tehdään yhdessä lapsi, jonka kaikki menot joutuu maksamaan toinen, varsinkaan jos se toinen hoitaa lasta kotona ja säästää sillä lailla esim. hoitomaksut ja suo lapselle laadukkaamman kasvuympäristön. Vaikka lapsi olisi kuinka vahinko, niin vanhemmuus koskee niin miestä kuin naistakin. Kaikki ei ole aina kivaa ja hauskaa ja joskus sitä joutuu elättämään muita perheenjäseniä.
Musta on jotenkin järkyttävää, että moni mies on niin itsekäs että antaa vaimon säästellä omasta palkastaan rahaa, jotta voi hoitaa yhteistä lasta kotona ja mies saa edelelen tehdä omalla palkallaan mitä lystää. Onneksi mun oma mieheni on sitä mieltä, että kun kerran asutaan saman katon alla, ollaan naimisissa ja ollaan perhe yhdessä pidetty niin siitä perheestä pidetään myös yhdessä huolta, kumpikin parhaansa mukaan. Ja siihen perheeseen lasketaan myös se puoliso mukaan. Mä olen saanut olla lasten kanssa kotona kohta 4 vuotta ja vielä vuoden aion olla kunnes tuo pienempikin täyttää kolme. Paljon on jouduttu tinkimään kaikkien elintasosta eikä mies saa esim. rakastamiaan etanoita enää niin usein kuin ennen ja hänen moottoripyöränsäkin myytiin, mutta hänessä on miestä pistää lasten hyvinvointi oman napansa edelle. Hän on kanssani yhtä mieltä siitä, että lapset on pieniä vain hetken aikaa ja näitä hetkiä ei saa ostettua millään rahalla. Ja juu, siitä on todellakin keskusteltu. Mä olen hyvin onnellinen, että olen saanut miehen joka uskaltaa sanoa mielipiteensä rehellisesti minulle ja silti seisoa minun rinnallani niin hyvinä kuin huonoina aikoina.
Tuo Herra100 panee kyllä säälittämään. Miten joku antaakin itsensä vajota noin alas? En ymmärrä. Vaikka panisi lasten edun oman etunsa eteen, ei silti tarvitse ryhtyä marttyyriksi ja uhrata omaa hyvinvointiaan tai parisuhdettaan lasten eteen.