minusta on tullut koirien vihaaja, tai pikemmin omistajien...älkää suuttuko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkri visusti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkri visusti harmaana

Vieras
Mulla ei periaatteessa ole mitään koiria vastaan, ok, ne haisee märkänä ja tuo kuraa sisälle. Ok...ihmisetkin tuovat, ja ei me aina niin hajuttomiakaan olla.
Mutta ongelma on tämä. Ystävälläni on koira, jonka hän haluaa ottaa joka paikkaan mukaan. Mua vaan inhottaa, kun meillä ei ole kotieläimiä ja pieni konttaava lapsi. Koirasta lähtee ihan ÄLYTTÖMÄSTI karvaa ja henki haisee jne. Mä en vaan enään siedä sitä koiraa. Ja se ei ole sen koiran syytä, vaan sen omistajan. Mä joudun joka kerta sanomaan, et me ei haluta koiraa tänne, ja siltikin ystäväni kysyy sen taas, jos on puhetta meille tulosta! Nyt en ole enään ees sitten kutsunut ja melkeinpä vältellyt hänen tänne tuloaan. Mulla on aina joku koottu selitys valmiina, miksi meille ei voi tulla. Kun mua niin ahdistaa tämä! Siis miksi ei kerrasta voi uskoa, että koira ei ole meille tervetullut.
Toinen tapaus: Mieheni veljen mielestä koirat ja lapset ovat sama asia. Sotkevat yhtä paljon. Eli jos heillä käy lapsia (lääppivät ikkunoita, murustelevat, läikyttelevät juomista jne.. ) niin on sitte turha väittää et koirat sotkee. Nyt oon vältellyt heillä käyntiä, koska mua niin ahdistaa ajatuskin siitä, että poika murustaa ja sitten huomautetaan et kun lapset niin sotkee. Ja mikä pahinta, kyseessä on lapseni kummi. Huoh...
Kohta varmaan ovat koirien kanssa tulossa kylään kun käytiin siellä taas. Edellisen kerran joskus marraskuussa..

Sano suoraan et sä et teille koiria halua.
Kyllä sen pitäis jokaisen koiran omistajan tajuta ettei sitä omaa ruffea nyt voi viedä mihin vaan, en mä ainakaan raahaa meidän ruttua jokapaikkaan mukanani.

ei sulla oo mitään velvollisuutta päästää koiria sun kotiin. sanot ihan suoraan,jos ei ymmärrä se ei oo sun vika. mun äiti ei halua toisia koiria kotiinsa,ite oon kesällä koirankans menny sinne mutta oltu terassilla ja koira on siä kiinni,sisälle ei pääse. niillä on koira,tiibetinspanieli jolta pestää tassut aina ulkoiltua =) mulle ei kyllä tuu ees mieleen raahata tota koiraa mukana kyllään. otan sen mukaan mummulleni kun ne asuu maalla ja me ollaan ulkona kokoajan. mä arvostan muidenkotia. jos joku haluaa että otan koiran mukaan hän pyytää sitä erikseen.

Kuulostaa siltä, että sinulla on todellinen ongelma koirien suhteen.

Onneksi itselläni on pieni, sileäkarvainen ja hyvin käyttäytyvä koira, joka on aina tervetullut kyläpaikkaan kuin kyläpaikkaan (paitsi allergisiin koteihin tietenkin).

No kyllä kun mummu lopulta sano, ettei koiria enää tuoda mummolaan sisälle kun hän ei jaksa siivota niiden karvoja sitten monta päivää peräkkäin, niin kaikki me koiralliset sukulaiset kunnioitettiin tätä päätöstä ja sillä siisti. Pitää voida koiranomistajan älytä, että kaikki ei halua hänen koiraansa ottaa kotiinsa, ja jättää suosiolla sesse muualle hoitoon siksi vierailun ajaksi.

Koirat on kyllä sata kertaa siistimpiä kuin lapset.;)
Mutta jos sä et niitä koiria teille halua niin niitä ei sinne tuoda. Piste.
Aika tampio kaveri jos ei asiaa tajua. Kai oot ihan suoraan sanonut, että koiria ei saa tuoda teille ku et niistä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Onneksi itselläni on pieni, sileäkarvainen ja hyvin käyttäytyvä koira, joka on aina tervetullut kyläpaikkaan kuin kyläpaikkaan (paitsi allergisiin koteihin tietenkin).

Nyt kyllä kannattais katsoa peiliin tän koiranomistajan! :headwall: :laugh: |O

joo..kun olen sanonut sen 10 kertaa että me ei haluta koiraa tänne..ja mun ystävä tietää tämän! Silti sen on jostain syystä kysyttävä aina uudelleen ja uudelleen että mites koira?
Ja sitten mun on taas koottava itseni ja kerrottava mielin kielin et mä en halua. Ja asia ei ole niin yksinkertainen, mä sairastan masennusta, ja tuollaiset ylimääräiset negatiiviset ponnistelut vie hirveesti energiaa..Meillä oli kotona aikanaan kissa, ja ei tullut mieleenkään raijata sitä mukana joka paikkaan. Tai noita akvaariokaloja!!ÄRSYTTÄÄ!

Mulla on iso koira, josta lähtee ihan simona karvaa, mutta ymmärrän oikein hyvin sen, ettei juuri kukaan halua tuota mammuttia omaan huushollinsa. Enkä kyllä ole ikinä edes ehdottanut, että meidän muutti tulisi kylään mukaan. Enkä ottaisikaan, vaikka joku pyytäisi :D

Mitä tulee veljeesi niin meillä kyllä lapset - omat ja vieraat - ovat aina sotkeneet paljon enemmän kuin koira. Sikäli olen veljesi kanssa samaa mieltä, että on aivan sama, mitä jälkiä niissä ikkunoissa on: lapsen käden vai koiran kuonon, ihan yhtä lailla ne on pestävä. Onneksi en ole siivousfriikki enkä ota paiseita, vaikka joku kylässä oleva lapsi läimäisisikin soseisella kädellään ikkunaan. Meidän ikkunoissa kun on AINA (tai viimeistään 10 minuuttia ikkunanpesun jälkeen) jo valmiiksi koiran kuonon jälkiä.

joo ongelma on todellinen, todellakin.

Mä ymmärrän ihan hyvin ettet haluaa koiraa teille. Meillä on koira itsellämme ja siltikään kaikki koirat eivät ole tervetulleita. Eikä oteta aina automaattisesti koiraa mukaan kun lähdetään jonnekin, on toki kyläpaikkoja joihin koira tulee aina mukaan mutta toisaalta on sitten paikkoja joihin ei oteta.

Mulla on yksi kaveri jonka koira on muuten ihan jees mutta se haisee aivan järkyttävän kamalalle ja karvaa irtoaa hillittömästi. Normaalisti meillä koirat saa tulla sohville mutta tuota kyseistä en kyllä halua sohvalle, onneksi on irtopäälliset niin ne voi sitten nakata pyykkiin jos koira kuitenkin tulee käymään. Koirasta jää liki musta läikkä sohvaan kun se siinä makaa ja mä en nyt ihan super tarkka kuitenkaan ole ( 3 lasta ja koira, sekoaisin jos olisin super tiptop).

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Kuinka niin? Joka kerran kun on tarvinnut ottaa koira mukaan kyläpaikkaan, olen joka kerran varmistanut ennen vientiä että on varmasti ok ottaa koira mukaan ja kertaakaan ei ole vastattu, että ei käy. Ja ei ole edes valehdeltu kun ei ole kehdattu sanoa ei. Koirani on tervetullut jopa ylisiistiin vanhempieni kotiin, johon ei muilla koirilla ole asiaa. Kaikki koirat kun eivät tuo mukanaan kuraa eikä niistä lähde karvoja.

Kuinka niin? Joka kerran kun on tarvinnut ottaa koira mukaan kyläpaikkaan, olen joka kerran varmistanut ennen vientiä että on varmasti ok ottaa koira mukaan ja kertaakaan ei ole vastattu, että ei käy. Ja ei ole edes valehdeltu kun ei ole kehdattu sanoa ei. Koirani on tervetullut jopa ylisiistiin vanhempieni kotiin, johon ei muilla koirilla ole asiaa. Kaikki koirat kun eivät tuo mukanaan kuraa eikä niistä lähde karvoja.

Niin? So, vaikka sun piskis oliskin huippusiisti yksilö? Siitäkin huolimattako ap:n pitää suostua ottamaan koira kotiinsa, mistä ei edes pidä???

Jos ystäväsi ottaa koiran kiellosta huolimatta mukaansa tullessaan teille kylään, otat sen koiran hihnassa, viet ulos ja sidot hihnan puuhun, aitaan tai johonkin kiinni. Voit sanoa ystävällesi, että jos hän ei kestä hetkekään erossa koirastaan, voit tarjota kahvit hänelle sinne pihallekin. Jos menetät ystäväsi näin, ei hän sinun ystäväsi ole koskaan ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Perustin analyysini ihan siihen tyyliin, millä asiasta kirjoitit. Tottakai on ok, jos et halua että teille tulee koiria, sinulla on valta päättää siitä asiasta ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Mutta mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa, jos veljesi huomauttaa siitä, että lapsesi sotkevat? Meillä ainakin koira sotkee huomattavasti vähemmän kuin poika ja siivoaa aika hyvin pojan jälkiäkin...

Niin? So, vaikka sun piskis oliskin huippusiisti yksilö? Siitäkin huolimattako ap:n pitää suostua ottamaan koira kotiinsa, mistä ei edes pidä???

Olenko sanonut että pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on iso koira, josta lähtee ihan simona karvaa, mutta ymmärrän oikein hyvin sen, ettei juuri kukaan halua tuota mammuttia omaan huushollinsa. Enkä kyllä ole ikinä edes ehdottanut, että meidän muutti tulisi kylään mukaan. Enkä ottaisikaan, vaikka joku pyytäisi :D

Mitä tulee veljeesi niin meillä kyllä lapset - omat ja vieraat - ovat aina sotkeneet paljon enemmän kuin koira. Sikäli olen veljesi kanssa samaa mieltä, että on aivan sama, mitä jälkiä niissä ikkunoissa on: lapsen käden vai koiran kuonon, ihan yhtä lailla ne on pestävä. Onneksi en ole siivousfriikki enkä ota paiseita, vaikka joku kylässä oleva lapsi läimäisisikin soseisella kädellään ikkunaan. Meidän ikkunoissa kun on AINA (tai viimeistään 10 minuuttia ikkunanpesun jälkeen) jo valmiiksi koiran kuonon jälkiä.

Meillä on lasten leikkihuoneen ikkunan alaosa täynnä sekä pieniä sormenjälkiä että isoja kuononjälkiä, ikkunan edessä on matala pöytä jolla koko katras tönöttää aina vilkuttamassakun joku tulee tai menee :) Se on oikeasti niin törkyinen 3 päivää pesun jälkeen jo ettei ulos meinaa nähdä, etenkin kun nyt mini-kääpiö 1v on keksinyt olevansa koira ja nuolee kaikkea...

en mäkään ole mikään tiptop, mutta kun ne koirankarvat eivät ole normaalia meidän taloudessa. Ja sitten kun perussiivous ei riitä koiran käynnin jälkeen. Kurajälkiä on pestävä koko kämpästä ja karvat on tarttuneet kiinni sohvan reunustoihin jne...Kuitenkin jokaisessa taloudessa on omat tapansa elää, ja näin meillä. Kuitenkin on eri asia juokseeko pölypallot vai koirankarvapallot nurkissa...

en mäkään ole mikään tiptop, mutta kun ne koirankarvat eivät ole normaalia meidän taloudessa. Ja sitten kun perussiivous ei riitä koiran käynnin jälkeen. Kurajälkiä on pestävä koko kämpästä ja karvat on tarttuneet kiinni sohvan reunustoihin jne...Kuitenkin jokaisessa taloudessa on omat tapansa elää, ja näin meillä. Kuitenkin on eri asia juokseeko pölypallot vai koirankarvapallot nurkissa...
Ymmärrän sua oikein hyvin, vaikka koiranomistaja olenkin =) Jokaisella on oikeus päättää, ketä kotiinsa kutsuu. Jos koira ei ole tervetyullut, silloin vieras ei sitä koiraansa ota mukaan ja jos ei kykene olemaan erossa koirastaan, ei tule sitten itsekään.

Perustin analyysini ihan siihen tyyliin, millä asiasta kirjoitit. Tottakai on ok, jos et halua että teille tulee koiria, sinulla on valta päättää siitä asiasta ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Mutta mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa, jos veljesi huomauttaa siitä, että lapsesi sotkevat? Meillä ainakin koira sotkee huomattavasti vähemmän kuin poika ja siivoaa aika hyvin pojan jälkiäkin...
se nyt vaan oli sitä selitystä siihen, miksi vihaan koiria tai pikemmin näitä koiranomistajia. Ajatustapa molemmilla sama. Koiran voi ottaa joka paikkaan mukaan..MEitin 1 vee ei ole vielä kun kerran aiheuttanut murusia lattialle, viimeksi kun syötin hänet sisällä keittiön pöydän ääressä. Marraskuussa tehtiin pikapyörähdys ja sitä ennen kesällä sai poitsu olla kelteisillään pihalla. Totta on että lapset sotkee enemmän, mutta ei se tarkoita sitä, että sitten saa kysymättä ottaa koirat mukaan kun tulee meille. Me ei siis käydä kovin usein mieheni veljellä kylässä, koska he ovat niin tiptop ihmisiä, vaikka koiran kuonojen jälkiä on pitkin ikkunoita. Mutta lapsien sotkut on kuin punainen vaate! Mä kuitenkin aattelen niin, että jos lapseni ei ole tervetullut, emme silloin mene sinne. Koira ja lapsi on kuitenkin kaksi täysin eri asiaa!

No etkö sä vaan voi hyväksyä sitä, että ap ei halua koiria kotiinsa? Miksi sinä omaasi puolustelet? Eihän nyt ole siitä kyse. Eikä munkaan kahdesta koirasta...

meillä mummolassa oli aivan ihana koira, se ei koskaan aiheuttanut tälläistä nousen barrikaadeille-fiilistä. Mummo ja vaari tosin eivät koskaan kuljettaneet koiraa mukanaan, eikä siis ollen koskaan tavinnut "puolustautua" heitä vastaan. Mä oon sellainen tyyppi, et puolustan omaani (tässä tapauksessa kotiani ) viimeiseen asti. Leijonaemo nousee esiin...

No etkö sä vaan voi hyväksyä sitä, että ap ei halua koiria kotiinsa? Miksi sinä omaasi puolustelet? Eihän nyt ole siitä kyse. Eikä munkaan kahdesta koirasta...

Enköhän ole jo sanonut, että on ap:n asia, jos ei halua koiria kotiinsa ja että siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista?

Ja siksi puolustin omaani, kun joku oli sitä mieltä, että minun tässä pitaisi katsoa peiliin...Ihan vaan siksi, että osaan kyllä ajatella ihan itsekin, minne koiran voi viedä ja minne ei.

meillä mummolassa oli aivan ihana koira, se ei koskaan aiheuttanut tälläistä nousen barrikaadeille-fiilistä. Mummo ja vaari tosin eivät koskaan kuljettaneet koiraa mukanaan, eikä siis ollen koskaan tavinnut "puolustautua" heitä vastaan. Mä oon sellainen tyyppi, et puolustan omaani (tässä tapauksessa kotiani ) viimeiseen asti. Leijonaemo nousee esiin...

Toki näin saa tehdäkin! Itsekin olen kohteliaasti kieltäytyny ottamasta siskoni kissoja meille hänen kyläilyjen ajaksi, vaikka kukaan nyt ei erityisemmin ole edes allerginen niille. Meillä vaan ei kukaan pidä kissoista, ja varsinkaan meidän koirat... Totta kai jokainen saa itse päättää mitä / ketä haluaa kotiinsa ottaa!

Yhteistyössä