Missä vaiheessa hankintoja vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esikoisen kohdalla olin vissiin niin innoissani et toooosi aikasilla viikoilla ostelin kaikkee :) nyt toinen tulossa rv 32, ja en oo edes ajatellu mitä pitää ostaa, mitä eskoiselta ei oo jääny.

15 viikko menossa, vaatteita ja pikkujuttuja on oikeestaan jo tosi paljon. Isommat hankinnat esim vaunut odottaa vielä heinäkuun ultraa jos saisi tietää ostaako tytölle vai pojalle. Harmittaa, kun haluisin jo kaikki valmiiksi ettei tarvisi ison mahan kanssa shoppailla viimekiireessä.

Sitä pinnasänkyä ollaan menossa ostamaan vasta heinäkuussa, kun raskausviikkoja on jotain 32-34. Varmaan siinä kohtaa muutenkin enemmän ostellaan sitten vauvalle kaikkea.

Täällä kohta 30 viikkoa täynnä esikoisen odotusta ja oikeastaan kaikki on ostettuna pinnasänkyä lukuunottamatta. Vielä voisi katsella joitain vaatteita vauvalle, mutta niitäkin alkaa olla jo enemmänkin kuin tarpeeksi. :) Vaunut ostimme jo viikolla 20, kun tuli hyvä tarjous vastaan.

Muistakaa, että harvat vastasyntyneet viihtyy pinnasängyssään. Kyllä ne on helpoin hoitaa, kun ovat vieressä. Parisänky pitää vain olla sit tarpeeksi iso.

Vaunut kannattaa olla neutraalit, jos haluatte vielä toisen lapsen ja se onkin eri sukupuolta. tai voihan sitä poikaakin lykkiä pinkeissä vaunuissa, miksipä ei.

Tärkeintä on valmistautua henkisesti. Vauvalle on yksi lysti onko hänen huoneessaan puputapetit, mutta vanhempiensa syliä ja hoivaa hän tarvitsee yllättävän paljon. Varautukaa, että vauva viihtyy vain sylissä 24/7. Itselle se oli yllätys. Eli perehtyisin kantoliinoihin jo ennen syntymää ja ostaisin sellaisen jo valmiiksi.

mä ostelin valmiiksi aika paljon pitkin raskausaikaa kun täältä meidän kylältä ei saa oikein mitään muutamaa tuttipulloa lukuunottamatta. halusin että on valmiina kaikki kun vauva syntyy ettei tarvi sitten stressata sitä mistä mitäkin saa hankittua ja ajella päiväkausia hakemassa...

vauva syntyi 10pvää ennen laskettua aikaa ja vielä oli jotain pientä hankkimatta, olin ajatellut mennä ajoissa synnytyspaikkakunnalle ja hakea loput silloin. Ei sitten kerennytkään :) kotiutumispäivänä sitten jätimme vauvan vauvalaan nukkumaan ja käväistiin ostamassa loput mitä puuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Missä vaiheessa te olette tehneet hankintoja syntyvälle vauvalle? Itsellä rv 28 ja oikein mitään ei vielä ole hankittu. Iskeeköhän kiire jossain vaiheessa?

Mä olen viikolla 20 ja yhtään mitään en ole hankkinut, lapselle tarkoitettu huonekin on vielä raivaamatta... huoh. Kai tässä ehtii vielä... :)

Yhteistyössä