Mitä mä teen väärin? Auttakaa nyt hieman. Kyse parisuhteesta ja toisen ymmärtämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="voivoi";27961756]Jos asiat ovat noin pieniä niin mies ei varmaan ajattele että sinulle voi olla asialla niin paljon merkitystä. Ja olisin siitä huolimatta onnellinen.

Oletko kysynyt mieheltä miksi hän ei toteuta lupauksia? Onko kyse unohduksesta vai siitä että teillä on eri käsitys mitä tarkoittaa lupaus?

Minä olen joutunut opettamaan miehelleni mitä lupaus tarkoittaa, koska hänen lapsuudenkodissaan lupauksia on rikottu ja sana lupaus on siksi menettänyt merkityksensä. Ei mieheni pahalla lupauksia rikkonut. Mutta ei riko enää kun on ymmärtänyt, tosin välillä joudun muistuttamaan.[/QUOTE]

Ajattelemattomuuttaan kuulemma. Keskukstelujen perusteella ymmärtää kyllä.
Olen sanonut asiasta ja olen ollut sanomatta,mutta mikää ei siihen auta.
Periaatteessa ainut toive mikä minulla on niin on olla rehellinen. Ja lupauksen pettäminen ei ole rehellisyyttä.
Tämä minua rassaa eniten.

[QUOTE="hohhoijaa";27961856]Ajattelemattomuuttaan kuulemma. Keskukstelujen perusteella ymmärtää kyllä.
Olen sanonut asiasta ja olen ollut sanomatta,mutta mikää ei siihen auta.
Periaatteessa ainut toive mikä minulla on niin on olla rehellinen. Ja lupauksen pettäminen ei ole rehellisyyttä.
Tämä minua rassaa eniten.[/QUOTE]

Se voisi auttaa jos alat huomauttaa asiasta heti joka ikinen kerta. Mutta ärsyttävää sekin voi miehestä olla.

Meillä ihan sama ongelma, paitsi että kaipaan apua matikassa. Lähetän miehelle omia laskutehtäviäni ja hän palauttaa ne korjattuna, mutta EI LÄHETÄ OMAA LASKUTEHTÄVÄÄ KOSKAAN minulle. Eilen meni hermot, ja sanoin, että jos ei ala tehtävää kuulumaan viikon sisällä, niin pakkaan tavarat ja lapset ja muutamme äitini luo. Siinähän derivoi sitten yksikseen.
:laugh:

Jätä se matematiikantehtäviään pihtaava SIKA!

Vain sen minkä olet tässä ketjussa kertonut. Valaise lisää asiaa.

Miten raja voi olla kovinkaan alhainen jos muutamia vuotta on tätä kestänyt jo ja sinä aikana olen sanonut esimerkkiasiata pari kertaa.
Tosin näitä muitakin asioita on.
Tänä aikana ei ole toteutunut sellaisetkaan asiat kuin vauvan kakkavaipan vieminen roskikseen(meillä kolme lasta), maidon tuonti kaupasta, lapsen hakeminen hoidosta, omien vaatteidensa viikkaaminen kaappiin pois olohuoneen tuolilta, roskan nostaminen lattialta( potkaisee sen vain sivuun). Näistä esim olemme keskustellut ja hän luvannut,että asia hoituu tästä eteen päin,mutta ei.
Itse sitten olen lähtenyt kun mies on ollu ajattelematon

Alkuperäinen kirjoittaja yritetääs....;27961762:
Jotain tällaista luen riveiltä ja vähän välistäkin:

Sen sijaan, että ap vaatisi kaikkien asioiden tapahtuvan juuri hänen tavallaan (kuten jotkut ovat tässä kritisoineet), hän toivookin, että edes jotkut asiat tapahtuisivat hänen tavallaan. Onko siis niin, että mies ei lainkaan "anna periksi" sinun tyylillesi tai tee kompromisseja?

Meillä ollut vähän samaa ongelmaa joskus. Kumma juttu kuinka arvottomaksi ja näkymättömäksi sitä voi itsensä tuntea, jos toinen jatkuvasti sivuuttaa minun toiveeni, ikään kuin niillä ei olisi mitään merkitystä. Ja kun näistä asioista on puhuttu useasti eikä muutosta tapahdu, muuttuvat alunperin hyvinkin pienet ja triviaalit asiat elämää hallitseviksi. Niinhän se on, että yksi vahvimmista perustarpeista on tulla ymmärretyksi ja kuulluksi. Se kuuluu siihen ihmisarvoon.

Huh, siis juurikin näin. En vain osaa pukea sitä oikeiksi sanoiksi tässä kirjoittaessa. En varmaan myöskään osaa sitten selittää sitä miehelle oikein mitä haen.
Todellakin pienet asiat alkaa olemaan isoja kun sitä tapahtuu koko ajan.

Meillä ihan sama ongelma, paitsi että kaipaan apua matikassa. Lähetän miehelle omia laskutehtäviäni ja hän palauttaa ne korjattuna, mutta EI LÄHETÄ OMAA LASKUTEHTÄVÄÄ KOSKAAN minulle. Eilen meni hermot, ja sanoin, että jos ei ala tehtävää kuulumaan viikon sisällä, niin pakkaan tavarat ja lapset ja muutamme äitini luo. Siinähän derivoi sitten yksikseen.

Me emme ole eron partaalla ,ainkaan minun puoleltani. Olen pahoillani ,että teille käymässä noin ;)

Häh?

Mies tekee jotakin täysin pyyteettömästi auttaakseen vaimoaan. Mies ei hyödy yhtään mitenkään siitä että auttaa vaimoa englannissa. Mutta ei, mies on perseestä ja parisuhde piloilla, kun korjaukset tehdään uuteen tekstiin eikä suluissa vanhan tekstin sekaan.

Voi kiesus.

• Tykkää
Reactions: tiinelli ja petite
Alkuperäinen kirjoittaja Justpa näin;27961938:
Mies tekee jotakin täysin pyyteettömästi auttaakseen vaimoaan. Mies ei hyödy yhtään mitenkään siitä että auttaa vaimoa englannissa. Mutta ei, mies on perseestä ja parisuhde piloilla, kun korjaukset tehdään uuteen tekstiin eikä suluissa vanhan tekstin sekaan.

Voi kiesus.

Edelleenkään ei ole parisuhteeni piloilla eikä mies perseestä :)

Olisi ollut kiva saada hyviä vinkkejä mitä voisi tehdä toisin,mutta harmikseni sain huomata,että täällä ei oikein kukaan kyennyt siihen. Jotenkin voisi saada kuvan,että heillä keillä ei ole muuta sanottavaa kuin jotian ikävää niin ei oma elämäkään voi olla ihan kunnossa.
Kukaan ei koskaan sano miehelleen tai vaimollee mitään tai ei esitä toiveita vaan suostuu kaikkee mitä toinen tekee ja sanoo. Tällä ohjella kai sitte sitä hyvää parisuhdetta luodaan, olemalla tossun alla.

[QUOTE="hohhoijaa";27962124]Olisi ollut kiva saada hyviä vinkkejä mitä voisi tehdä toisin,mutta harmikseni sain huomata,että täällä ei oikein kukaan kyennyt siihen. Jotenkin voisi saada kuvan,että heillä keillä ei ole muuta sanottavaa kuin jotian ikävää niin ei oma elämäkään voi olla ihan kunnossa.
Kukaan ei koskaan sano miehelleen tai vaimollee mitään tai ei esitä toiveita vaan suostuu kaikkee mitä toinen tekee ja sanoo. Tällä ohjella kai sitte sitä hyvää parisuhdetta luodaan, olemalla tossun alla.[/QUOTE]

Luulen että sinun on totuttava siihen että mies ei pidä lupauksiaan.

Luulen että sinun on totuttava siihen että mies ei pidä lupauksiaan.

Onkos se sit oikein? :(
Mies on kaikin puolin muuten hyvä,mutta tämä asia painaa jonkin verran ja sitä kautta tietysti alamäki on avioliitossa alkanut.
Erota en missään nimessä halua vaa mielummin tehdä asialle jotain,mutta en toisaalta haluaisi luovuttaakaan. Haluaisin miehen oppivan tämän asian minulta jos minä opin häneltä esimerkiksi sen englannin

Onko tämä vaatimus sitten liika

[QUOTE="hohhoijaa";27962465]Onkos se sit oikein? :(
Mies on kaikin puolin muuten hyvä,mutta tämä asia painaa jonkin verran ja sitä kautta tietysti alamäki on avioliitossa alkanut.
Erota en missään nimessä halua vaa mielummin tehdä asialle jotain,mutta en toisaalta haluaisi luovuttaakaan. Haluaisin miehen oppivan tämän asian minulta jos minä opin häneltä esimerkiksi sen englannin

Onko tämä vaatimus sitten liika[/QUOTE]

En luottaisi siihen että miehelläsi olisi tarpeeksi motivaatiota jotta pystyisi oppimaan uuden tavan toimia.

[QUOTE="vieras";27962526]Ap on täysin vieraantunut todellisuudesta? On kokonaan unohtanut että mies on oikea ihminen eikä mikään kone tai leimmikki.[/QUOTE]

jaahas ja sä sit haluat varmasti perustella tän?

Tässä sulle ihan käytännön neuvoja jotka voit tehdä:

1. Älä ole niin nipo. Asioiden vaatiminen tarkasti juuri niin kuin sinä itse ne haluat kuulostaa sinun tapauksessasi melkein autistiselta ja on todella rasittavaa.

2. Ole kiitollinen kun saat jotain.

3. Ole mukavempaa seuraa. Vaikutat todella ahdistavalta pilkunnussijalta, takakireältä ja lukkiutuneelta.