mitä mieltä miehen reaktiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
ollaan miehen kanssa sovittu, että kummallakin on yhtä paljon vapaa-aikaa käytössä omia menoja varten. nyt on mies lähdössä viikonloppuna yhdeksi päiväksi festareille, lähtee siis aamulla ja tulee joskus yöllä kotiin. mun laskujen mukaan on n. 10 tuntia pois siitä ajasta kun lapset ovat hereillä (meillä ei sitä aikaa lasketa vapaaksi, kun lapset nukkuu).

mä en voi olla kovin pitkiä aikoja pois kotoa, kun toi pieneimmäinen vielä tarttee maitoa muutaman tunnin välein. ilmotin sitten miehelle, että jos se saa olla 10 tuntia yhtä soittoa omilla menoillaan niin mä otan oman vapaani sitten pienissä pätkissä. eli oisin parina päivänä 4 tuntia pois ja parina päivänä kävisin tunnin lenkillä/jumpassa.

mies suuttui ja ilmoitti ettei lähde sitten mihinkään jos menee noin vaikeaksi. lähti töihin paiskaten vaan oven mennessään. mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? sekö että mies joutuu useana päivänä katsomaan lapsia vähän aikaa kerrallaan? mutta onko se sitten reilua jos mies saa olla koko päivän aamusta yöhön asti pois ja mä saan olla yhtenä päivänä sen muutaman tuntia mitä pystyn pois olemaan?

antakaas hyvät kanssasisaret mielipiteitä, että saan vähän perspektiiviä asiaan: kumpi meistä nyt on vaikea, minä vai mies?

Entäs sitten kun sulla tulee aikanaan jokin pidemmän ajan meno niin taas lasketaan että miten aika saadaan kuitattua? Teillä on hyvänen aika perhe eikä mikään työpaikka siellä! Nauttikaa siitä älkääkä laskeko sitä kuinka paljon jompi kumpi on pois kotoa!

No jos te ootte sopineet et saatte yhtä paljon vapaa-aikaa ni eihän tos sillon pitäs olla mitään urputtamista... Musta vaan kuulostaa pilkun viilailulta tommonen et just tasan yhtäpaljon pitää olla vapaata, mut kukin tyylillään...

Minusta sun ehdotukses on tosi hyvä, meillä ainaskin mies hyväksyis tollasen järjestelyn. Miehes taitaa nyt kiukutella. Montako lasta teillä on? Taitaa vaan pelätä jos joutuu monena päivänä peräkkäin oleen ainoa vanhempi hetkisen...vai mistä johtuu??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos te ootte sopineet et saatte yhtä paljon vapaa-aikaa ni eihän tos sillon pitäs olla mitään urputtamista... Musta vaan kuulostaa pilkun viilailulta tommonen et just tasan yhtäpaljon pitää olla vapaata, mut kukin tyylillään...

:wave:

Hassulta kuullostaa tuollainen tunti tunnista -ajattelu. Mitäpä jos miehesi menisi sinne festareille ja ensi kesänä, kun et enää imetä, festareille menet sinä ja miehesi hoitaa lapsia kotona sen aikaa?

Mua vähän kyllä myös kummastuttaa tuommoinen tuntien laskeminen, ihan ku koti ois teille työpaikka! Mutta periaatteessa jos ootte moisen systeemin valinneet niin mun mielestä sun pitää voida pitää omat "vapaasi" miten haluat, varsinkin kun on pieni lapsi jota et voi jättää pitkäksi aikaa.

Tavallaan ymmärrettävä systeemi, mut ei sit kuiteskaan....itse en ihan noin lujasti lähtis pilkkua viilaamaan, mut jos ootte asian yhdessä sopinu, niin kai siitä sitten vois pitää kiinnikin!

Todella jännä järjestely teillä.
Kannattais ottaa ehkä kellokortti käyttöön, siihen kertyy tunnit varmasti oikeudenmukaisesti.
Kokonaistuntimäärä ratkaisee joten saat mun mielestä pitää vapaasi pätkissä.

laitat sitä maitoa tuttipulloihin, niin saat itsekin vapaata sen 10 tuntia kerrallaan.

Toisaalta reilua laskea tunnit, niin äitikin pääsee menemään yhtä paljon kuin isä (yleensä isät menee, eikä kysele haluaisikos äiti mennä)
mutta sitten taas toisaalta ei niistä kannata niin pilkun tarkkaan pitää kiinni.
Anna miehen mennä ja joko menet itsekin sitten johonkin 10 tunniksi, tai sitten kerran neljäksi tunniksi..
omia lapsiannehan ne on, mitä te siellä hoidatte.
Mutta jos haluat joskus toistekin mennä esim. neljäksi tunniksi johonkin ja mies rupee kitisemään, että hänenkin pitää sitten päästä, muistuta kyseisistä festareista, että hänhän on päässyt :)

jos sinä joustat, ehkä miehesikin joustaa joskus :)

Ehkä hieman outo järjestely, mutta kyllä mun mielestä miehesi on nyt se joka kiukuttelee. Häntä taitaa hieman pelottaa/jännittää jäädä yksin lapsien kanssa, jos ei ole paljon ollut.

Olis minunkin mies lähtenyt ovet paukkuen. Mekin yritetään jelppiä toisiamme, muttei sentään kellokortin kanssa. Varsinkin imetysaikana on itsestäänselvää, että vauva tarvii mua enemmän kuin miestä. Mun mielestä on aika ymmärrettävää, että mies kokee hankalaksi vauvan kans olemisen, jos ei vauva huoli vaikka tuttia tai pulloa. Enkä itekään nauttis menemisestä, jos pelkäisin että vauva huutaa koko ajan.

Aika pitkällä kokemuksella toimivasta ja hyvästä avioliitosta rohkenen sanoa, että ei ole hyväksi tuollainen asioiden tasajako pilkulleen. Elämä on kertakaikkiaan sellainen kokonaisuus, jota on mahdoton palastella tasa-arvoisiksi osiksi.

Ja on tietysti niinkin, että me ihmiset koemme asiat hyvin eri tavoin. Itse olen sitä mieltä, että olen saanut paljon ylimääräistä hyvää mieheeni verrattuna, kun olen saanut olla lasten kanssa paljon enemmän kuin hän. Olen ollut pitkään työssä käyvä äiti, joten äityislomat, vuosilomat (opella kesällä 2,5 kuukautta), hoitovapaan yms. olen todellakin mieltänyt itselleni selkeästi lomaksi, kun en ole tarvinnut huolehtia kaikki mehut vievästä työstä.

Oletpas, aloittaja, kysynyt asiaasi melkoisen epäempaattiselta porukalta, en voi muuta sanoa. Miehesi käytös on todella lapsellista ja jos hän noin tekee, kannattaa varmaan luopua siitä hänen festarireissustaan. Miehet osaavat olla todella epäloogisia eikä heille mene jakeluun helpotkaan logiikat, kuten sinun tapauksesi nyt olisi ollut. Harvinaista tuo tuskin on, mutta sehän ei nyt lohduta sinua, varsinkin kun olet saanut täältä niskaasi palstallisen páskáá. Elämässä asioilla on taipumus järjestyä - on yksi mietelause, joka pitää paikkansa. Toivon, että pidät puolesi etkä anna miehesi lapsellisuuteen taantumiskohtausten pilata elämääsi liikaa. Vaadi itsellesi se, mikä sinulle kuuluu, vaikkakin se kuuluisi sinulle ilman, että sinun tarvitsisi edes alkaa vaatia. Otan osaa, tsemppiä!

Jos te näin olette sopineet, että molemmilla on mahdollisuus tulla ja mennä niin silloin miehesi reaktiota en ymmärrä. Eikö se nyt ole sama miten sinä ne vapaasi pidät.

Yhteistyössä