Mitä minä teen tuon lapsen kanssa? Syö kaikki paitansa rikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Viikko sitten söi päivässä uuden paidan hihansuut hajalle. Pidettiin villapaidoissa viikko ja se tuntui helpottavan. Nyt eilen sai ensimmäistä kertaa tavallisen paidan päälle. Eilinen meni hyvin, mutta tänään on taas paita hajalla. Kraah! Mitä minä teen tuolle?

[QUOTE="hmm";21996928]Minkä ikäinen? Onko syönyt aina vai mikä muutos elämässä nyt on meneillään?[/QUOTE]

6-vuotias. Vuosi sitten söi kaikkea, mitä käsiinsä sai. Pääsi talvella siitä tavasta eroon, mutta nyt alkoi uudestaan, erityisesti hihojen syömisenä. Aloitti juuri esikoulun ja päivähoidon (samassa paikassa), muuta muutosta ei ole. Hoidossa ei ole ikinä ennen ollut, mutta viihtyy siellä mainiosti.

Syöhän monet vaikka peukaloaan ja kynsiään, teillä nyt paidan hihoja. Auttaako joku kynnelin tai muun myrkyttömän, mutta pahanmakuisen aineen sively? Jotain ahdistusta tai muuta tuo varmaan on, vaikka sanotkin hoitopaikassa viihtyvän. Lapset osaavat olla vieraskoreita hoitopaikassaan, mutta kotona sitten oireillaan. Ja 6-vuotias varmaan jo tajuaa, ettei voi kaikkea pureskella, mutta hihat tuntuvat hänestä vielä jotenkin hyväksyttäviltä syömisiltä. Syökä hihojaan joka paikassa vai tietyssä tilanteessa? Entä jos keksit niin paljon hänelle tekemistä, ettei ehdi hihoja suuhun laittaa?

[QUOTE="una";21997024]mä en osaa auttaa mutta (anteeksi vaan) I-H-A-N-A-A!! että jollakin muulla on sama ongelma!! mä oon oikeesti ajatellu et toi meidän poika on ainut![/QUOTE]

Mukavaa kuulla, että on kohtalotoveri. :)

Ei kai sitä auta kuin laittaa muksu käyttämään pelkkiä villapaitoja. Ei tykkää, kun karvoja menee suuhun, niin ei syö niitä (ainakaan paljon).

[QUOTE="vieras";21997042]Syöhän monet vaikka peukaloaan ja kynsiään, teillä nyt paidan hihoja. Auttaako joku kynnelin tai muun myrkyttömän, mutta pahanmakuisen aineen sively? Jotain ahdistusta tai muuta tuo varmaan on, vaikka sanotkin hoitopaikassa viihtyvän. Lapset osaavat olla vieraskoreita hoitopaikassaan, mutta kotona sitten oireillaan. Ja 6-vuotias varmaan jo tajuaa, ettei voi kaikkea pureskella, mutta hihat tuntuvat hänestä vielä jotenkin hyväksyttäviltä syömisiltä. Syökä hihojaan joka paikassa vai tietyssä tilanteessa? Entä jos keksit niin paljon hänelle tekemistä, ettei ehdi hihoja suuhun laittaa?[/QUOTE]

Syö paitojaan ihan kaikkialla ja ihan koko ajan. Erityisen paljon kertoessaan jotain juttua, joka on hänen mielestään jännittävä tai erityisen kiinnostava. En ole kokeillut mitään aineita noihin sivellä, pitäisi ehkä kokeilla.

Meillä syö 8v paitansa pilalle. On pienen ikänsä syöny peukaloa ja syö edelleenkin unissaan/väsyneenä. Eli ite ajattelen et nuo hihat sit peukalon korviketta.

meilläkin 5v poika syö hihojaan, paidan kaulusta ja joskus istuessaan jopa housuja polven kohdalta. Tämä tapa tuntuu vain lisääntyvän enkä tiedä mitä tehdä tai kuinka reagoida. Aikaisemmin ei tehnyt tätä ollenkan, tosin laittoi sormiaan suuhunsa. Tapa alkoi kun vaihtoi päiväkotia vaikka viihtyykin tosi hyvin ja sanoo pitävänsä uudesta paikasta enemmän kuin entisestä. Onko kukaan keksinyt keinoja hillita syömistä?! Nyt on paidan hihat ja kalus aivan märät joka päivä. :(

Yhteistyössä