Mitä se tarkoittaa, että Jeesus pelastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000

mistä tiedän mitä ne syntini ovat? sekö että minua käytettiin hyväksi ollessani lapsi? vai se että olen vihainen heille?

katua että hän antoi ruumiinsa? miksi minä olen siihen syyllinen?

Sinun ei tarvitse eritellä syntejäsi, ei niitä yksitellen tarvitse pyytää anteeksi. Jos sinulla on paha olla ja huono omatunto/tunnet itsesi huonoksi ja syntiseksi, rukoilet kaikki syntisi anteeksi. Jos sinulla on puhdas omatunto, sinulla ei ole synnintuntoa, joka uskovilla yleensä on hyvin vahvana. Se herää jossain vaiheessa.

Sinun ei tarvitse katua, että hän antoi ruumiinsa, lainaamastasi tekstistä puuttuu kaikki välimerkit, sanojen "katua" ja "hän" välistä puuttuu piste. Lause ei siis jatku, vaan välimerkki puuttuu...

sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000

mistä tiedän mitä ne syntini ovat? sekö että minua käytettiin hyväksi ollessani lapsi? vai se että olen vihainen heille?

katua että hän antoi ruumiinsa? miksi minä olen siihen syyllinen?

multa nyt vain jäi piste pois välistä ymmärrän että olet kokenut hirveitä mutta niin monet muutkin ja kyllä sinä tiedät että hyväksi käyttö ei ole sinun vika. mutta kaikki ihmiset tekevät syntiä.

Mukava uskonto. Syyllistää ihmisen perisyntiin jo syntymässä.

Ei kaikki tunne mitään tullessaan uskoon. Tärkeää on kuitenkin, että sun omatunto toimii ja näyttää sulle, mitä sä oot tehny väärin. Syntiä on esim. kaikki, mikä rikkoo 10 käskyä. Jos sä vahingoitat toisia ihmisiä tai itseäsi, se on väärin. Jumalan mielestä jokainen on arvokas ja jokaista tulis rakastaa. Jumala antaa kuitenkin rauhan sydämeesi, kun alat uskoa Jeesukseen.

Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, siihen perustuu ihmisarvo. Ihminen on vaan ite turmellut ittensä :/ Jeesuksen sovitustyön kautta meillä on mahdollisuus saada uudelleen yhteys Jumalaan.

Tunnistat varmasti, jos saat yhteyden Jumalaan. Jumalahan on rakkauden, rauhan ja ilon Jumala.

miten voin saada yhteyden pyhään henkeen? rukoilemalla? jos saan yhteyden johonkin, mistä tiedän ettei kyseessä ole saatana tai joku astraalitason henki?

pyhä henki tulee luoksesi ja sinut voidellaan silloin kun se on sinulle ajankohtaista mutta ensin pitäisi tulla uskoon.

miten tullaan ensin uskoon jos ei tunne mitään?

sinä voisit ensin lukea rukoillessasi vaikka syntisen rukouksen, ei sitä heti välttäämättä huomaa mutta pikku hiljaa alakaa tapahtua ja hyviä asioita hakeudu sitten oman paikkakuntasi seurakuntaan ja keskustele lue raamattua ja mene jumalanpalvelukseen/kokoukseen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
eikai Jeesus oo taala sun kaa eikos se ole se pyhahenki ku on sun kaa

kyllä se on jeesus joka on keskuudessamme.

Millä tavalla on keskuudessamme? Näkymätön olento?

Entäs luonnonkansat? Palavat kiirastulessa, koska ystävällinen lähetyssaarnaaja ei ole sademetsästä löytänyt? Tai muslimit? Budhalaiset? Hindut?

Alkuperäinen kirjoittaja makri:
Kun uskot, että Jeesus on kuollut sun syntien puolesta, pyydät anteeksi ja teet parannuksen, pelastut.

Vääntäkää rautalangasta, kertokaa mulle kuin lapselle, ok? en ymmärrä tätä.

Siis tunnetko Raamatun tarinan Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta? Jeesushan oli viaton ihminen, joka tapettiin syyttömänä. Hän uhrasi oman henkensä, että kaikki muut ihmiset saisivat iankaikkisen elämän Jumalan luona. Eli kun Jeesus kuoli syyttömänä, hän pyyhki pois kaikkien ihmisten synnit. Syntejä ei kuitenkaan automaattisesti pyyhitä kaikilta pois, vaan sinun tarvitsee ensinnäkin uskoa tämä asia (siis, että Jeesus on kuollut sinunkin syntiesi takia), ja sitten rukoilla kaikki sinun syntisi anteeksi. Ymmärrätkö?

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Mä olen aina kuvitellut, että Jeesus oli se heppu, joka eli 2000 vuotta sitten. Eikö se pointti nimenomaa ollut, että se ns jumalan poika oli ihmisenä täällä palloilemassa? Eli Jeesus oli se ihminen, ei kai se zombina enää missään käyskentele?

Jeesushan nousi kuolleista ja elää edelleen.

Entäs luonnonkansat? Palavat kiirastulessa, koska ystävällinen lähetyssaarnaaja ei ole sademetsästä löytänyt? Tai muslimit? Budhalaiset? Hindut?

Muistaakseni Raamatussa sanotaan, että ne, jotka ovat sanoman kuulleet, mutta eivät ole uskoa omaksuneet, joutuvat kadotukseen. En sitten tiedä/muista, mitä käy heille, jotka eivät ole koskaan kristinuskon sanomaa kuulleet...

Muistaakseni Raamatussa sanotaan, että ne, jotka ovat sanoman kuulleet, mutta eivät ole uskoa omaksuneet, joutuvat kadotukseen. En sitten tiedä/muista, mitä käy heille, jotka eivät ole koskaan kristinuskon sanomaa kuulleet.

Juurikin näin, miten sanoit. Muistaakseni Raamattu sanoo niistä, jotka eivät saa mahdollisuutta kuulla Jeesuksesta, että heidät tuomitaan omantunnon mukaan.

jeesus on vierelläsi joka päivä elämäsi loppuun asti ja herran näet sitten myöhemmin : ) sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000 vuotta sitten että sinäkin saisit synnit anteeksi ja iankaikisen elämän on pyhä kolminaisuus isä poika ja pyhähenki. jeesuksen läheisyyden voit myös tuntea usein ja minä ainakin rukoillessani jeesus voi pelastaa koska hän niin tahtoo ja hän on voittanut kuoleman hän nousi ylös haudasta kolmantena päivänä, aamen. voin kertoa enemmän jos haluat. ja kyllä olen uskossa!

Entäs Newtonin painovoimalaki ja Big Bang?

uskotko sinä todella että tämä elämä olisi alkanut jostakin alkuräjähdyksestä j a jostain 1 limaklöntistä? mistä se sitten on tullut?

Ai niin, joku ihmetteli, miten voi uskoa luomiskertomukseen esim. BigBangin tms sijaan. Mä olen sitä mieltä, että tää maailmankaikkeus on sen verran ihmeellinen ja upea paikka, ettei kaikki tämä ole mitenkään voinut syntyä sattumalta. Kaikki planeetatkin ovat just oikean välimatkan päässä toisistaan jne jne...Helpompi uskoa siihen, että Jumala on luonut kaiken!

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Kun uskot, että Jeesus on kuollut sun syntien puolesta, pyydät anteeksi ja teet parannuksen, pelastut.

Siis tunnetko Raamatun tarinan Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta? Jeesushan oli viaton ihminen, joka tapettiin syyttömänä. Hän uhrasi oman henkensä, että kaikki muut ihmiset saisivat iankaikkisen elämän Jumalan luona. Eli kun Jeesus kuoli syyttömänä, hän pyyhki pois kaikkien ihmisten synnit. Syntejä ei kuitenkaan automaattisesti pyyhitä kaikilta pois, vaan sinun tarvitsee ensinnäkin uskoa tämä asia (siis, että Jeesus on kuollut sinunkin syntiesi takia), ja sitten rukoilla kaikki sinun syntisi anteeksi. Ymmärrätkö?

+ täytyy sitoutua Jeesukseen. Uskomisella tarkoitetaan muutakin, kuin se, että on kuullut jonkun asian ja uskoo todeksi. Sillä tarkoitetaan sitä, ettämyös toimii sen uskon mukaan ja alkaa elää sitä todeksi. Siihen kuuluu henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa.

ihminen ei voi tähän vastausta tietää, vain Jumala voi. Mutta varmaa on se, että Jumala on aina täydellisen oikeudenmukainen.

luultavasti alan ymmärtää, mutta miten siis hän pyyhki pois kaikkien ihmisten synnit? miten se, että jos hänet tapettiin syyttömänä, liittyy mitenkään meihin muihin?

Pelkkää sanan helinää.... Koitapa hypätä junan alle, niin varmaa kuolet, eikä yksikään J. tule sitä junaa pysäyttämään... Anteeksi karkea kielen käyttö, mutta niin se vaan on, että pelastusta ei sais luvata, jos ei kerran toimi käytännössä monessakaan tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

+ täytyy sitoutua Jeesukseen. Uskomisella tarkoitetaan muutakin, kuin se, että on kuullut jonkun asian ja uskoo todeksi. Sillä tarkoitetaan sitä, ettämyös toimii sen uskon mukaan ja alkaa elää sitä todeksi. Siihen kuuluu henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa.

Juuri näin. Tosin mun mielestä toi uskon mukaan eläminen tulee aika automaattisesti, kun on usko sydämessä. Toki joidenkin asioiden kanssa täytyy kamppailla, kaikilla on heikot kohdat, mutta periaatteessa sydän ja omatunto ohjaa ihmistä kuin itsestään. Näin mä olen ainakin kokenut.

Yhteistyössä