Mitä se tarkoittaa, että Jeesus pelastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelkkää sanan helinää.... Koitapa hypätä junan alle, niin varmaa kuolet, eikä yksikään J. tule sitä junaa pysäyttämään... Anteeksi karkea kielen käyttö, mutta niin se vaan on, että pelastusta ei sais luvata, jos ei kerran toimi käytännössä monessakaan tilanteessa.

Juu kuule ei ketään tulla väkisin pelastamaan. Jos hyppää junan alle, niin kuolee. Sehän on ihan selvä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Alkuperäinen kirjoittaja makri:
Kun uskot, että Jeesus on kuollut sun syntien puolesta, pyydät anteeksi ja teet parannuksen, pelastut.

Vääntäkää rautalangasta, kertokaa mulle kuin lapselle, ok? en ymmärrä tätä.

Siis tunnetko Raamatun tarinan Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta? Jeesushan oli viaton ihminen, joka tapettiin syyttömänä. Hän uhrasi oman henkensä, että kaikki muut ihmiset saisivat iankaikkisen elämän Jumalan luona. Eli kun Jeesus kuoli syyttömänä, hän pyyhki pois kaikkien ihmisten synnit. Syntejä ei kuitenkaan automaattisesti pyyhitä kaikilta pois, vaan sinun tarvitsee ensinnäkin uskoa tämä asia (siis, että Jeesus on kuollut sinunkin syntiesi takia), ja sitten rukoilla kaikki sinun syntisi anteeksi. Ymmärrätkö?

luultavasti alan ymmärtää, mutta miten siis hän pyyhki pois kaikkien ihmisten synnit? miten se, että jos hänet tapettiin syyttömänä, liittyy mitenkään meihin muihin?

Hän oli ikään kuin uhrilammas. Hän ei ollut tavallinen Matti Meikäläinen, vaan Jumalan poika. Hän oli niin arvokas uhri, että Jumala armahtaa kaikki uskovat siitä hyvästä. Osaisko joku muu vielä selventää tätä?

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Jumala antaa kuitenkin rauhan sydämeesi, kun alat uskoa Jeesukseen.

Ei rauhaa ilman Jeesusta?

No onko sulla rauha?

ei ole rauhaa.
mutta entä jos on kyse samanlaisesta uskomuksesta kuin esim homeopatiaa sanotaan uskomushoidoksi? jeesus rauhoittaa samalla periaatteella?

Ei. Jeesus on persoona. Isä ja Pyhä henki ovat persoonia myös. On mahdollista muodostaan suhde Jumalaan, joka on olemassa oleva ja jolla on persoona. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelkkää sanan helinää.... Koitapa hypätä junan alle, niin varmaa kuolet, eikä yksikään J. tule sitä junaa pysäyttämään... Anteeksi karkea kielen käyttö, mutta niin se vaan on, että pelastusta ei sais luvata, jos ei kerran toimi käytännössä monessakaan tilanteessa.

Juu kuule ei ketään tulla väkisin pelastamaan. Jos hyppää junan alle, niin kuolee. Sehän on ihan selvä asia.

Eihän kukaan ole puhunut pelastuksesta siinä mielessä, ettei maailmasta kukaan kuolisi?! Kaikki kuolevat, kyse on kuoleman jälkeisestä elämästä...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Mä olen aina kuvitellut, että Jeesus oli se heppu, joka eli 2000 vuotta sitten. Eikö se pointti nimenomaa ollut, että se ns jumalan poika oli ihmisenä täällä palloilemassa? Eli Jeesus oli se ihminen, ei kai se zombina enää missään käyskentele?

Jeesushan nousi kuolleista ja elää edelleen.

elää missä? onko siis jälleensyntymisoppi totta?

Mä olen aina kuvitellut, että Jeesus oli se heppu, joka eli 2000 vuotta sitten. Eikö se pointti nimenomaa ollut, että se ns jumalan poika oli ihmisenä täällä palloilemassa? Eli Jeesus oli se ihminen, ei kai se zombina enää missään käyskentele?

Ei fyysisesti elä, vaan nousi kuolleista ja nousi taivaaseen.

Kysyit, etteikö rauhaa ilman Jeesusta. Sitä mieltä mä olen. Elämä voi olla ihan onnellista ja kivaa ilman Jeesusta, mutta todellisen sisäisen rauhan antaa vain Jeesus.

Raamatussa on Jeesuksen sanat: "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa."

Mun mielestä jokainen ihminen tarvitsee sitä, että voi luottaa siihen, että on Jumala, joka tietää koko ajan missä mennään. Jos muu elämä heittelee, voi olla varma, että Jumala näkee ja on ajantasalla. On turvallista uskoa Jumalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no minä esim tunsin kuinka pyhä henki laskeutui päälleni viime perjantaina kun minua siunattiin evankelioimistyöhön ja tarjosin kielitaitoni herralle töihin.

kuulostaa hyvälle. miksei se laskeudu minun pääni päälle, vaikka miten toivon? tarviiko mennä jollekin pedofiilipalille siunattavaksi?

elää fyysisesti kyllä, mutta taivaassa ja tulee eräänä päivänä maan päälle takaisin

elää fyysisesti kyllä, mutta taivaassa ja tulee eräänä päivänä maan päälle takaisin

No mä tarkotin fyysisesti elämisellä maan päällä elämistä, anteeksi harhaanjohtava ilmaisu. Tarkoitin siis, ettei hän ole jälleensyntynyt maan päälle jossain toisessa hahmossa esim.

eikös me kaikki mennäkin taivaaseen? eli tarkoittaako että tää jeesususkonto uskoo siihen, että kuollut mummonikin on kanssani aivan kuin jeesus?

Pyhästä Hengestä:

Jumala tekee niinkuin tahtoo. Pyhän Hengen kaste annetaan silloin, kun Jumala parhaaksi näkee. Sen pyytäminen kuitenkin kannattaa.

Mutt pyhä henki kuitenkin asuu uskovissa ja vaikuttaa, sitä mukaa, kuin sille antaa tilaa. Pyhän hengen kaste on semmonen ekstrajuttu siihen päälle.

eikös me kaikki mennäkin taivaaseen? eli tarkoittaako että tää jeesususkonto uskoo siihen, että kuollut mummonikin on kanssani aivan kuin jeesus?

Ei kaikki "mene" taivaaseen. Vain uskomalla ja rukoilemalla synnit anteeksi pääsee taivaaseen. Jos mummosi on ollut uskossa kuollessaan, tapaatte joskus vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000

mistä tiedän mitä ne syntini ovat? sekö että minua käytettiin hyväksi ollessani lapsi? vai se että olen vihainen heille?

katua että hän antoi ruumiinsa? miksi minä olen siihen syyllinen?

sinua kohtaan on tehty syntiä kun sinua on käytetty lapsena hyväksi. Jumalakin vihaa syntiä ja sitä mitä sinulle on tehty. Syntiähän on todella monenlaista ja Raamattu sanookin, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Taivaaseen pääsevät kaikki, joilla on asiat kunnossa Jumalan kanssa. Jos et usko Jeesukseen, et pääse taivaaseen. Hyvin yksinkertaista ja helppoa.

Taivaassa näet siis kaikki tuttavasi, jotka ovat kuolleet uskossa Jeesukseen. Mutta heitä ei voi verrata Jeesukseen. Jeesus on Jumalan Poika, osa kolmiyhteistä Jumalaa - taivaan ja maan valtias. Taivaassa kaikki enkelit ja ihmiset palvovat Jeesusta.

ei, koska mummosi ei ole Jumala, mutta Jeesus on.

Eikös Jeesus ole eri asia kuin Jumala?
Miten niin Jeesus on eri asia? Entä parantajat, jotka nytkin elävät maan päällä kuin Jeesukset? Eikös heidätkin ristiinnaulita väittämällä, että tekevät syntiä koska käyttävät parantavia käsiään hoitaessaan muita tai että se on saatanasta.

Miten niin Jeesus on eri asia? Entä parantajat, jotka nytkin elävät maan päällä kuin Jeesukset? Eikös heidätkin ristiinnaulita väittämällä, että tekevät syntiä koska käyttävät parantavia käsiään hoitaessaan muita tai että se on saatanasta.

Jos ihminen väittää olevansa Jeesus tai hänen veroisensa, hän varmasti tekee väärin. Kuitenkin Jumala on antanut joillekin ihmisille erityislahjoja, joiden käyttäminen ei ole mitenkään väärin.

Meillä on kolmiyhteinen Jumala. Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitat parantajilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Jumala antaa kuitenkin rauhan sydämeesi, kun alat uskoa Jeesukseen.

Ei rauhaa ilman Jeesusta?

No onko sulla rauha?

Minulla on vaikka olen ateisti.

Joo, monella ihmisellä on. Mullakin on aina ollut ihan hyvä fiilis kaikenkaikkiaan. Mut joulun jälkeen tajusin jotain uutta ja nuudistuin uskossa tai voisi sanoa jopa, että tulin uskoon, nyt aikuisena uudestaan. (mulle on lapsena opetettu nää jutut) En ole missään vaiheessa luopunut Jeesuksesta, mutta olin alkanut ajatella uskoa semmoisena psykologisena keinona selvitä elämästä, joskaan en ikinä ollut alkanut ajatella, että usko olisi pelkkää sitä.

Nyt on aivan erilainen olo, tuntuu, tai tiedän, että tämä on todellista, eikä ole kyse ajatuskuvioista, jotka tuo rauhan ja hyvän olon, vaan siitä, että Jeesus on oikeasti olemassa oleva henkilö, joka rakastaa minua ja jota minä saan rakastaa. Ja haluan olla tekemisissä kaikkien kolmen Jumalan persoonan kanssa. Ettäö Jumala oikeasti on munun kanssa ja hänen henkensä ohjaa minua ja saa minussa tilaa. Ja ensimmäistä kertaa musta tuntuu siltä, että mä voin sanoa, että "Rakastan sinua Jumala" :heart:

Jeesus on Jumala, Jumalan Poika...tätä on vaikea ymmärtää, mutta niin se menee. Johanneksen evankeliumissa puhutaan siitä, miten Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala... Sanalla tarkoitetaan Jeesusta.

On vain yksi Jeesus ja Hän eli täällä maan päällä 2000 vuotta sitten. Nyt Hän on taivaassa.

Nykyajan parantajat voivat olla Jeesuksen palvelijoita ja tehdä ihmeitä Hänen nimessään. Toisaalta on myös harhaoppisia, jotka eivät toimi Jeesuksen nimessä. Tarkkana saa olla, mihin ja keneen luottaa.

Yhteistyössä