Mitäs te tekisitte koululaisen kanssa (episodi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt tuli sormi suuhun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt tuli sormi suuhun

Vieras
Ekaluokkalaisella on taustalla historia koulussa raivareista, jolloin ei noudata opettajan ohjeita. Muutoinkin haasteellinen lapsi, muutaman kerran karannut ja valehtelee kouluun ja kotiin.
Tänään oli sattunut välikohtaus jossa kieltäytyi käsityötunnilla tekemästä ohjeiden mukaan. Opettajalta oli tullut viestiä kotiin, että huutoa ja raivoa oli riittänyt. Mutta että lapsi oli kieltäytynyt osallistumasta ja alkanut lukemaan kotoa tuomaansa nalle puh-lehteä!!

Kun kysyin että saako kouluun tuoda omia lehtiä, lapsi vastasi että saa, muutkin tuo. Itse kielsin enää viemästä ja pidin palopuheen siitä, että kotona luetaan sarjakuvia mutta koulussa luetaan koulukirjoja ja opiskellaan.

Nyt jäi mietityttään, että saako tosiaan kouluun viedä omia sarjakuvia, ja teinkö oikein kun kielsin.
Periaatteessa koen, että lapsi teki väärin kun alkoi tekemään omia juttujaan ja muut tekivät mitä opettaja sanoi, mutta nyt tuli epäilys, että saako kouluun tuoda lehtiä.
Kuka on kuullut tällaisesta käytännöstä?
Onko tosiaan ajat noin muuttuneet?

Esikoiseni on viimevuoden ekaluokkalainen, eikä ainkaan hän koskaan maininnut, että kouluun saisi tuoda omia lehtiä. Joitakin omia tavaroita (esim. palloja, hyppynaruja) oli luvallista viedä omalla vastuulla välituntikäyttöön.
Jos koulussa olisi meneillään joku - tuo oma kirja/lehti teema olisi siitä varmaan viesitetty vanhemmille.
Olisin minäkin kieltänyt vastaavassa tilanteessa.

Ahaa, no sitten.. Itse kun muistelen kouluaikoja, ei saanut, mutta niin ne ajat muuttuu..
Kyllä taitaa meillä olla seuraava kouluviikko lehti arestissa, jos tolleen aletaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ahaa, no sitten.. Itse kun muistelen kouluaikoja, ei saanut, mutta niin ne ajat muuttuu..
Kyllä taitaa meillä olla seuraava kouluviikko lehti arestissa, jos tolleen aletaan.

sopikaa opettajan kanssa et jos lapsi osaa olla kunnolla niin saa taas tuoda lehden mukanaan, silloin lapsi tietää et parantamalla tapansa saa taas menetetyn edun takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sopikaa opettajan kanssa et jos lapsi osaa olla kunnolla niin saa taas tuoda lehden mukanaan, silloin lapsi tietää et parantamalla tapansa saa taas menetetyn edun takaisin.

Joo, aivan. Kirjoitin jo viestivihkoon opettajalle viestin lehdestä, mutta tajuanpa lisätä ton sitten tohon mukaan.
Pelkään, että kun lapsi huomaa et kiukuttelee ja saa lukea lehteä, niin sitten toistaa temppunsa tahallaan.

Yhteistyössä