Miten jaatte kulut suhteessa? Avo/avioparit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5211
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5211

Vieras
KYsymys otsikossa. Miten te jaatte kulut? 50-50, tulojen mukaan, vai miten.

Meillä minä olen opiskelija ja saan opintotuen asumislisineen, siis reilu 400e. Mies on ollut töissä (ei vakipaikkaa, määräaikaisia työpaikkoja), tosin nyt jäi työttömäksi ihan vasta. Töissä ollessa mies sai n. 1600-1800e kuussa, vaihtelevasti. MIehellä on myös omia säästöjä jonkun verran.

Meillä vuokra menee 50-50 samoin sähkölasku. Vuokran jälkeen, mulle jää käteen reilu 100e jos on pelkkä opintotukikuukausi (paitsi opintolainakuukausina on paljon enemmän), miehelle tietysti enemmän. Mutta mies on se joka maksaa autoon bensat, huollot, yms jutut, (mulla ei ole korttia ollenkaan), ja mies maksaa enemmän ruokakaupassa. Omat vaatteet ja "hömpötykset" (siis, meikit, kampaamot, yms) maksetaan itse kumpikin, ja omat puhelinlaskut.

Se maksaa, jolla on rahaa. Toiminut 10 vuotta. Välissä miehen työttömyys, minun opiskelu, 2vuotta kotiäitinä. Aina toinen ollut työssä, nykyisin molemmat. Koskaan ei olla riidelty rahasta.

Vuokra ja sähkölaskut laitetaan puoliksi, mies maksaa nettilaskun, puhelinlaskut menee kummallakin omista. Kauppareissut menee aikalailla puoliksi, mukaanlukien eläinten sapuskat, mies on nyt 95% maksanut auton bensoista kun on sitä enemmän käyttänyt.
Ja kumpikin sitten omista maksaa omat hankinnat.

Meillä mies on töissä, ja minä olen kuntoutustuella. Onni on halpa asunto, niin miullekin jää vuokran jälkeen ihan kivasti rahaa, jopa enemmän kun yksin asuessa ja asumistukea saadessa.

KYsymys otsikossa. Miten te jaatte kulut? 50-50, tulojen mukaan, vai miten.