Miten jaatte kulut suhteessa? Avo/avioparit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5211
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä maksan asumisen ja mies muut laskut ja ruuat. Vaihdellaan sen mukaan kumpi töissä ja kumpi hoitovapaalla/opiskelemassa/työttömänä, eli se maksaa jolla sitä rahaa on. 6 vuotta toiminut hyvin.

Meillä on omat tilit ja yhteinen tili. Molemmat laittaa yhteiselle tilille 400€/kk ja sinne kertyvillä rahoilla maksetaan vuokra ja muut asumiskulut. Mies on töissä ja mä työtön. Molemmat maksaa omat laskunsa, mutta jos mulla on rahat vähissä niin kyllä mies mun laskuja maksaa. Mies ostaa suurimman osan ruuista. Mä ostan lapseni vaatteet yms. ja mies hoitaa oman lapsensa kulut siltä osin kuin niitä vielä tarvitsee maksaa 18-vuotiaalle.

Tulojen mukaan suhteessa. Molemmilla omat palkkatilit joista siirretään yhteiselle käyttötilille ja asuntolainatilille sovittu summa kuukausittain. Käyttelytililtä maksetaan kaupassakäynnit ja bensat ja lainatililtä yhteiset laskut kuten asumiskulut, vakuutukset, lasten harrastukset. Lapsilisät menee suoraan tonne lainatilille.
Tosin nyt kun oon kotihoidontuella niin makselen suhteess selvästi enemmän kuin mies, käytän omia säästöjäni kotonaoloon(mikä on mulle täysin ok, mulla on töissä paremmat tulot kuin miehellä)

Meillä kans yhteinen tili, josta maksetaan kaikki. Jos isompia hankintoja haluaa tehdä, niistä sovitaan yhdessä etukäteen. Hyvin on sujunut, en vaihtais toiseen tapaan.

Yhteistyössä