Miten minä voin kertoa tätä enää exälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei nimimerkkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Pettääkö joku logiikka tässä jutussa vai tuntuuko minusta vaan siltä

Mustakin alkoi vähän tuntua siltä.. :(

Sama se mulle miltä teistä tuntuu. Me tätä elämää kuitenkin nyt eletään.

Ok, mut älä hankaloita asioita viemällä lasta muualle isän vkonloppuna. Ota huomenna yhteys sinne lastensuojeluun. Mun lähipiirissä on meneillään lastensuojelutapaus, ei oo mukavaa katteltavaa..

NIIN NO TEE ILMOITUS HETI SOSSUUN .JA MENE VAIKKA TURVAKOTIIN , ÄLÄ KARKAA HUKKAN ,KOSKA SITTEN OLET HEIKOILLA ETKÄ VOI LASTASI PUOLUSTAA. TAI KÄSKE POJAN KARATA ESIM, JONNEKKIN SUKULAISEN LUO, SULLA PITÄÄ OLLA TODISTEET ETTÄ POIKA EI ITSE HALUA MENNÄ. SOSSUN KANS EI MUUTEN PÄRJÄÄ. EIKÄ ISÄN. TIEDÄN KOKEMUKSESTA.

Ok, mut älä hankaloita asioita viemällä lasta muualle isän vkonloppuna. Ota huomenna yhteys sinne lastensuojeluun. Mun lähipiirissä on meneillään lastensuojelutapaus, ei oo mukavaa katteltavaa..

Mutta mitä hittoa minä sanon? Sen mitä lapsi kertoo? Eihän lasta kuunnella tässä tasavallassa ollenkaan!!

Mutta mitä hittoa minä sanon? Sen mitä lapsi kertoo? Eihän lasta kuunnella tässä tasavallassa ollenkaan!!

Lain mukaan yli 12-vuotiaan oma mielipide täytyy kuulla huoltajuus ja asumiskysymyksissä, ja sitä nuoremmankin jos kehitystaso antaa myöten.

Alkuperäinen kirjoittaja VARO :

NIIN NO TEE ILMOITUS HETI SOSSUUN .JA MENE VAIKKA TURVAKOTIIN , ÄLÄ KARKAA HUKKAN ,KOSKA SITTEN OLET HEIKOILLA ETKÄ VOI LASTASI PUOLUSTAA. TAI KÄSKE POJAN KARATA ESIM, JONNEKKIN SUKULAISEN LUO, SULLA PITÄÄ OLLA TODISTEET ETTÄ POIKA EI ITSE HALUA MENNÄ. SOSSUN KANS EI MUUTEN PÄRJÄÄ. EIKÄ ISÄN. TIEDÄN KOKEMUKSESTA.

Pojalla on onneksi 2kpl rakastavia isovanhempia, jos sinne karkaisi? Isänsä ei ole enää tekemisissä omien vanhempienkaan kanssa. Olisiko tässä väliaikainen ratkaisu? Auta.

Pojalla on onneksi 2kpl rakastavia isovanhempia, jos sinne karkaisi? Isänsä ei ole enää tekemisissä omien vanhempienkaan kanssa. Olisiko tässä väliaikainen ratkaisu? Auta.

Parhaan avun saat kun soitat huomenna sinne lastensuojeluun!!!

SE VOIS OLLA HYVÄ IDEA MENNÄ SINNE JA POIKA VOIS KERTOA SIELLÄ MIKS SINNE MENI. TURVAKOTIIN TIETEN VOISITTE KANS MENNÄ.

Täällä taitaa kirjoitella ap:n lisäksi joku toinenkin omasta tapauksestaan...

Eiköhän lastenvalvoja olisi nyt ap oikea osoite. Lapsesi on jo niin iso, että uskoisin häntä kuultavan. Lastensuojeluilmoitukseen en näkisi perusteita jos oikeasti uskot, että "refleksilyönti" laukesi vain kerran 9 vuotta sitten. Tosin hammasharjalla vessan kuuraaminen yms. ovat kyllä jo aikas rankkoja, joten arvioi nyt sitäkin tilannetta!

Ap, voimia raskaaseen tilanteeseen.

Niin kuin muut ovat yrittäneet sanoa: sinun ei kannata karata lapsen kanssa isäviikonlopun ajaksi. Muutenhan isä voi tehdä sinusta ilmoituksen ja luultavasti tekeekin, ja tämän jälkeen sinun on paljon, paljon vaikeampaa saada sosiaalityöntekijät puolellesi. Soita heti tänään lastensuojeluun ja kerro tilanteesi ja kysy neuvoa. Kerro, että pelko liittyy lapsen kertomiin kokemuksiin, lapsen muuttuneeseen käytökseen ja omiin aikaisempiin kokemuksiisi. Kun teet lastensuojeluilmoituksen, heidän on pakko selvittää asia. Selvityksessä kestää aikaa, mutta olen lähes varma, että he antavat neuvoja myös siitä, kuinka tänä viikonloppuna tulee toimia. Ja jos olisikin nyt niin hyvin, että fyysistä väkivaltaa ei tapahdu, on ilmapiiri selvästi turvaton ja jo se riittää syyksi soittaa sossuille ja ilmaista huolensa. Jos lapsen puheista pitää edes osa paikkansa niin käytös ei ole ollut lasta kohtaan sopivaa. On myös mahdollista, että lapsi ei edes uskalla kertoa läheskään kaikkea.

Vaikka lapsi ei muista 2-vuotiaana tapahtunutta lyöntiä, se on silti voinut vaikuttaa hänen turvallisuuden tunteeseensa ym. ja vaikuttaa yhä tänäkin päivänä. Jos hän on nähnyt suhun kohdistunutta väkivaltaa (tai edes aavistanut - lapset ovat uskomattoman tarkkakatseisia, vaikka vanhemmat luulevat väkivallan tapahtuvan salassa, eivätkä helposti puhu vaikka muistaisivatkin), hän voi muistaa myös sen joko tiedostaen tai tiedostamatta, ja tuollaiset asiat vaikuttaa pitkään.

Valkoinen valhe oksennustaudista toimii paremmin kuin jonnekin karkaaminen, mutta siitäkään ei sitten saisi jäädä kiinni. Soita sossuille, se on varminta.

Jos mies tulee ovelle riehumaan, soitat poliisin heti, et avaa ovea.

Ole päättäväinen ja jämäkkä, saat tilanteen kyllä kuntoon! Älä lipsu nyt yhtään omista toimistasi, vaan pidä huolta, että toimit itse prikulleen sääntöjen mukaan, niin olet vahvoilla! Voi olla, että lakimiehen palkkaaminen tulee kuvioon myöhemmin, mutta ei nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Lapsi 11v ei halua enää mennä isälleen. Lapsi on tullut minuun, ei kestä huutamista. Isänsä huutaa, äitipuolensakin nykyään huutaa (ei ole aina huutanut). Ens viikonloppuna olisi meno isälleen ja lapsi sanoi, että karkaa mieluumin kuin menee sinne :(. Äiti älä pakota minua menemään sinne! Mitä tässä tekee? Tapaamissopimus on. Tiedän että isänsä osaa olla todella vaikea. Huutamisen ja väkivallan takia erosinkin aikoinaan. Lasta ei ole kuitenkaan tahallaan lyönyt.

:o Onko "vahingossa"?

En pakottaisi lasta.

On "vahingossa" lyönyt lasta kun oli n.2v ja kumautti riehuessaan isäänsä kaukosäätimellä. Isänsä löi silloin kuulema vaistomaisesti takaisin. Se oli refleksi.

|O |O |O
Kuka lyö lasta VAISTOMAISESTI takasin!! Älä pakota lasta menemään sinne. sä selität tilanteen ihan niin kuin tännekkin ja siitä menette eteenpäin, mitä se ikinä tarkottaakaan...

Kyse on tapaamisOIKEUDESTA eikä tapaamisVELVOLLISUUDESTA eli lapsella on oikeus tavata vanhempaansa ja siihen on järjestettävä mahdollisuus mutta lasta, joka kykenee ilmaisemaan asiasta oman mielipiteensä, ei voi siihen PAKOTTAA.

Eli jos lapsella olisi mahdollisuus mennä isänsä luokse, niin sinä olet siinä jo oman velvollisuutesi täyttänyt eikä sinua voida siitä syyttää. Silti tuossa tilanteessa olisi tärkeää ilmoittaa oma-aloitteisesti hankalasta tilanteesta sossuun jotta ne kotiolot isän luona voidaan selvittää eikä miehesi pääse syyttelemään sinua mistään (koska sinähän et ole millään tavoin estänyt vierailuja vaan päinvastoin pyrkinyt niitä edistämään).

Eikös tuon ikäinen ole jo kypsä päättämään haluaako tavata isäänsä vai ei. Jos lasta pelottaa, ei pidä pakottaa. Oli tapaamisoikeus sovittu tai ei. Lasta pitää kuunnella. Kannattanee ottaa yhteyttä kunnan lastenvalvojaan tapaamisasioiden sopimisesta uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja oisko:
kuitenkin viisainta selvittää tuo lastenvalvojan kautta? Että lapsi saisi itse kertoa ettei halua mennä, mutta kummankaan teidän ei tarvitsisi sitä itse sanoa isälle?

Voi kauhea, tämä se varmasti on seuraava askel. Tiedän että meidän pitää lähteä pois kotoa, isänsä saa kauheat pultit varmasti. Ei olla turvassa.
Siis ette ole turvassa tältä isältä, joka refleksinä löi kaksivuotiasta? Sinuna olisin jo hankkiutunut sinne lastenvalvojalle ja sitten asianajajan juttusille.

Ollaan oltu monta vuotta turvassa. Tilanne on vain muuttunut. Isänsä löysi onneksi uuden vaimon ja heillä on nyt vuoden ikäinen uusi vauvakin. Isällään alkoi kiinnostaa poika vasta kun tämä uusi vaimo oli raskaana. Ennen sitä tapaamiset olivat harvinaisia ja ennen uuden vauvan syntymää kun kaikki tuntui olevan hyvin minäkin suostuin siihen, että tapaavat niin usein kuin mahdollista.

Nyt jotenkin tilanne on mennyt siihen, että kun lapseni siellä n.1-2xkk käy, hän on kuin armeijan kasvatuksessa. Joko lapsenlikkana, ikkunanpesijänä, nurmikonleikkaajana, koirien juoksuttajana jne. Ja jos ei halua ja sanoo vaikka, että hän lähtee nyt kotiinja soittaa äitin hakemaan, niin hältä viedään puhelin ja rankaistaan siitä, että äitille soitat. Hammasharjalla oli viimein pessyt pesuhuoneen vain siksi, että halusi soittaa minulle. Minä en tiedä mitä tehdä.

Et tiedä? Sun velvollisuus on auttaa lasta! Mene sinne lastenvalvojalle nainen!

Helvetin typerää lukea näitä juttuja joissa aikuinen ei pidä lapsen puolta! ARGGGGGH!

Yhteistyössä