Miten pääsen tästä suosta ylös? Tuntuu, että kaikki on päin peetä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
ei ole rahaa, olen lapsille aivan kamala välillä, ei olevinaan ole aikaa mihinkään lasten kanssa peuhaamiseen, kämppä on tosi sotkuinen enkä saa aikaiseksi siivottua, aina jos aloitan ja siivoan monta tuntia, tuntuu että seuraavana päivänä ollaan samassa pisteessä taas, ei saa vaan IHAN KOKO kämppää siivottua, minulla on peliriippuvuus joka pistää masentamaan myös

Tuntuu, että on aivan liikaa asioita kerralla, jotka pitäisi saada hoidettua. Mistä aloittaa ja mitä tehdä. Asunto pitäisi saada kuntoon, koska sitä stressaan ihan joka päivä ja vaikuttaa aivan kaikkeen kun paskan keskellä joutuu asumaan.

Parveketta en ole saanut siivottua ja aina se muistuttaa kun siellä käyn tupakalla, ei vaan saa aikaiseksi, vaikka joka kerralla siivoais vähän, mutta kun ei.

 
En jaksa siivota ja se masentaa lisää. Ja kun mielestäni siitä pitäisi vähitellen tulla yhteinen homma kaikille, eikä pelkästäänmun työtä. Mutta kukaan muu ei tee mitään. istuvat vaan telkkarin edessä perjantai-iltaisin jolloin olisi siivousaikaa. tai lauantaina.
 
Tarviitko tietokonetta johonkin ihan välttämättä? Jos et (esim. työn tekemiseen) niin pistä se vaikka aluksi viikoksi jäähylle kaappiin. Saat ainakin taukoa pelaamiseen ja kun ei ole kone houkuttamassa niin alkaa jäädä aikaa muullekin touhulle. Ei telkastakaan tule mitään katsottavaa niin ehkä alat innostua touhuamaan lasten kanssa. Ja jos lapset ei ole mitään sylivauvaikäisiä niin siivotkaa yhdessä! Ei muksujen tarvi ammattilaisen jälkeä tehdä mutta ainakin meillä ipanat nauttii suuresti, kun saavat pyyhkiä pölyjä, pestä kylppäriä, hingata peilit puhtaaksi jne. Jokaiselle ikään ja kokoon sopivaa tekemistä :)
 
Voitko pyytää ystävääsi tai äitiäsi sinne auttamaan siivouksessa tai lasten hoidossa? Tai voisitko viedä lapset hoitoon, että saat asioitasi järjesteltyä. Jos ei ketään asu lähettyviltä, niin kunnaltakin saa sosiaalityöntekijän tai jonkun auttamaan, kun ei pärjää yksin. Peliriippuvuuteen kannattaa hakea apua terapiasta. Tsemppiä! Älä masennu, vaan siivoile vähän kerrallaan ja yritä pitää myös siistinä.
 
en kehtaa pyytää tänne ketään- edellispäivänä siivoin keittiönkin ja nyt se taas näyttää ja haisee siltä, kuin siellä ei ois ikinä siivottu. Ehken sitten itse vain saa niitä roskia roskiin...

Olohuone siivottu viikko sitten, mutta lattia taas täynnä tavaraa jne. En vain saa siivottua kuin yhden huoneen kerrallaan ja sitten kun on toisia saanut siivottua niin sekin on jo sotkussa. Meillä ei ole pariin kuukauteen ollut tosi siistiä kaikissa huoneissa, aina vain lykkään... Muutama hassu tunti päiväsä aikaa ja kaikkeen tuohon pitäisi olla aikaa :o lisäksi ruoanlaitto ja vielä lapset :S
 
Voitko sä aatella, että vähentäisit tavaran määrää? Siis ihan heittäisit siivotessa kaiken ylimääräisen pois. Ja muksuille komento, että tavaroita ei levitetä ympäri huushollia + jos ei siivoa omiaan pois niin sinä siivoat ne sitten jätesäkkiin ja roskikseen.

Osta paljon (!) kannellisia muovilaatikoita ja järjestele tavaroita niihin ja sitten jokaiselle laatikolle oma paikka esim. vaatekaapin henkariosuuden alahyllylle jne.

Osta eineksiä tai kaupan lihatiskin yhteydessä olevasta pisteestä valmista ruokaa. Lupaa itsellesi vaikka kaksi kokkausvapaapäivää niin ei tarvi sen vuoksi ahdistua.

Pistä muksut pihalle leikkimään tai hoitoon. Sitten kuulokkeista hyvä musiikki soimaan ja otat siivouksen jumppana. Mulle paras motivaattori on toisinaan sykemittari :D Kun näkee, miten hyvää liikuntaa imurointi ja moppaus on niin sitä tekee paljon tehokkaammin kuin ilman mittaria :D
 
Niin eilen siivosit keittiön ja nyt se on taas likainen? =D Se pitääkin siivota AINA ruuanlaiton ja syömisen jälkeen. Tiskata tiskit ja viedä roskat ulos kerran päivässä. Kyllähän ne mätänevätt ruuantähteet muuten haiseekin...

Mulla oli sama ongelma tuon keittiön kans. Vain muka iltaisin olisi ollut aikaa tiskata ja silloin ei enää "jaksanut". Sitten sain itseäni niskasta kiinni ja opettelin rytmin. Tiskit tiskataan/laitetaan koneeseen heti ja roskat roskiin ja tasot pyyhitään. Paljon helpompaa kun kaaosta ei ehdi tulla.
 

Yhteistyössä