miten paljon teidän miehet tekee kotitöitä, käy kaupassa tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmissaan

Vieras
Kun mä en muista koska mies olis viimeks auttanu esim. siivouksessa tai että olis yhdessä käyty ruokakaupassa.
Meillä siis mies töissä, minä kotona lapsen kanssa ja nyt raskaana. Iltaisin kun mies tulee kotiin, ei kuulemma jaksa tehdä mitään kotihommaa apuna, ei edes imuroida vähää. Eli teen aina viikkosiivot ja muut yksin, hoidan ruuat kaupasta kotiin, teen ne ruuat, pesen pyykit, silitän miehelle paidat yms.
ja nyt kun mieitin, niin mieshän ei tee mitään. Sen mielestä riittää, kun se illalla käyttää lapsen pesulla ja viikonloppuna ollaan kaikki yhdessä. Ei esim. huolehdi lapsen ruokailuista edes viikonloppuna.
Onko liikaa vaadittu, että tekisi jotain? Mies kun sanoo, että hän käy töissä eikä tarvitse sitten kotona tehdä töitä. Se ei taida ymmärtää että minä olen nykyään täällä kotona töissä eikä mulla ooikinä vapaata!

Puoliksi siivotaan ja yhdessä käydään kaupassa, mä huolehdin pyykin (koska haluan) ja mies hoitaa autot...juu ja mies tekee viikolla "pikaruuat" ja viikonlopulla minä tai yhdessä...

No meillä mies esim. leipoo pullat ja sämpylät, niihin mie en osallistu pitkällä tikullakaan kun en osaa. :ashamed: Ruokaa laittaa ja siivoaa siinä missä minäkin, ja ruokakaupassa käy vaikkapa töistä tullessaan, tai sit mennään koko porukalla. Pyykinpesu taitaa olla ainut mihin ei osallistu olleskaan, paitsi laittaa kyllä kuivumaan. =)

yhtä paljon siivoaa,tekee ruoan melkein aina (pitää kokkaamisesta) ulkoilee lapsen kanssa yksinkin,just alku viikosta luutus ja imuroi koko asunnon =) ja meillä mies käy yleensä kaupassa viikonloppuisin sitten yhdessä isommassa marketissa tai syömässä jossakin.Viikonloppuisin herää lapsen kanssa että voin nukkua vähän pidempään ( olen kans raskaana) ja 1 lapsi ennestään =) eikä ole liikaa vaadittu sä teet töitä kotona! meillä mies tekee ihan oma aloitteisesti,ei oo koskaan tarvinnut pyytää.

no tänää mies saa imuroida..en vaan oo jaksanut. itse voisin pestä ton lätäkön.(akvaario) usein mies auttelee,mutta kun oon lastenkanssa kotona on nii paljon aikaa että melkein kaikki teen itte. kaupassa mies käy tosi harvoin yksin,ja sentakia koska kauppalapusta huolimatta saattaa just ne tärkeet asiat puuttua tai on vääriä. yhessä kauppaan. kissalaatikon se putsaa..

Meillä mies kyllä tekee kotihommia ja on tooosi paljon tytsin kans töitten jälkeen. Se oon melkeinpä minä joka laiskottelee illasta enemmän :ashamed: Suurin osa kauppaostoksista tehään yhessä. Mie en vois kuvitellakaan et se ei osallistuis noihin.

Käy kaupassa jos itse en ole käynyt ja pyydän käymään.
Siivoaa useammin kuin minä.
Mies töissä ja minä nyt äitiyslomalla.Minun työni siis oikeastaan on kotona miehellä muualla.
Molemmat tekee osansa,vaatimaan en ala.Tekee vapaaehtoisesti sen mitä tekee.

tiskit ja pyykit hoidan minä kun muuten menee herne nenuun, ei niitä kukaan osaa niin hyvin kuin mä :snotty: ;)
muuten tehään kyllä puoliks melkeen kaikki ja yhdessä aina viikonloppuna sitten siivotaan paremmin

aika fifty-sixty menee kotihommat. miehellä on toki noita puunhakkaamisia ja -kantamisia yms, joihin mää en koske. vastaavasti ruanlaitto ja leivonta on mun juttuja. muuten tehään kumpi ehtii. yleensä mies imuroi, ku mää en jaksa...

Meillä on täysin samanlainen tilanne!!!! Ennen muinoin mies osallistui viikkosiivoukseen;nyt ei juuri mihinkää..lapsen kanssa leikkii, vie roskat ja kaupassa käy..siinä se.

Mies ei tee juurikaan muuta kuin hoitaa vanhempaa lasta töiden jälkeen. Minä äitiyslomalla, mutta opiskelen samalla (teen gradua). V*tuttaa tilanne, mutta lukuisien riitojen jälkeenkään tilanne ei ole parantunut.

mä oon yrittänyt pyytää ja käskeä miestä tekemään, mutta se sanoo että ei jaksa iltaisin töiden jälkeen kun väsyttää. Ja viikonloppuna se sanoo, että on sen vapaa päivä ettei se tee hommia....Siis nyt kun tätä kirjoittaa niin tää kuulostaa ihan uskomattomalle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon yrittänyt pyytää ja käskeä miestä tekemään, mutta se sanoo että ei jaksa iltaisin töiden jälkeen kun väsyttää. Ja viikonloppuna se sanoo, että on sen vapaa päivä ettei se tee hommia....Siis nyt kun tätä kirjoittaa niin tää kuulostaa ihan uskomattomalle!!!

Tää ei oo nyt millään pahalla kysytty, mut millos sun vapaa päivä on? Mie oon kyllä sitä mieltä, et äitilläkin pitää olla vapaata.

No minäkin oon kysyny mieheltä, että koska mun vapaapäivä on....Kuulemma aina kun oon kotona enkä töissä....Siis munhan ei tarvi nukkua koskaan pidempään tai saada vapaa-aikaa.

kaupassa käydään yhdessä tai erikseen,sen mukaan miten kukaki haluaa.ruokaa tekee se joka kerkiää kautta jaksaa,mies yleensä töistä tultuaan menee suihkuun ja samalla kattoo olisko pyykkiä laittaa koneeseen tai ulos.että kyllä mä yleensä siivoilen sun muuta mutta pääpiirteittän tehään mitä keriitän/jaksetaan.

Meillä käydään yhes kaupas, mies maksaa ja kyllä se itekki osaa kauppaan mennä... ruokaa tekee, mut hmm... imuroimista en muista millon olisin nähny... kyl hän osaa imuroida, mut ei ole ollu tarvetta. mu tnähtävästi kuuluu sakkiin EI-OMA-ALAOITTEINEN :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
Puoliksi siivotaan ja yhdessä käydään kaupassa, mä huolehdin pyykin (koska haluan) ja mies hoitaa autot...juu ja mies tekee viikolla "pikaruuat" ja viikonlopulla minä tai yhdessä...

Näin meilläkin menee. Tosin nyt, olosuhteiden pakosta, tuo jako menee vähän eritavalla...Periaatteessa kuitenkin aika hyvin jakaantuu hommat.

Yhteistyössä