miten paljon teidän miehet tekee kotitöitä, käy kaupassa tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies imuroi noin kerran kymmenestä. pyykkiä pesee noin kerran tai kaksi kuukaudessa. lattioita ei pese ikinä. roskat vie aika usein, melkeimpä voisi sanoa, että useammin kuin minä. astioita laittaa koneeseen/tyhjentää kerran pari kuussa. ruuan tekee 99.7%:sti. =) aamuisin lataa mulle kahvin valmiiksi, kun lähtee töihin ennen ku mä nousen. viikonloppuisin hän nukkuu just niin pitkään kun huvittaa. lapsen kanssa touhuaa sillon kun ehtii/jaksaa. ei ikinä syötä häntä tai pue hälle vaatteita kun lähdetään ulos tai kauppaan. ainiin, kaupassa käydään yhdessä. ei koskaan nukuta mein lasta. mutta tämä kaikki riittää mulle, toki joskus harvoin saatan jostakin valittaa, lähinnä tuosta viikonloppuaamujen nukkumisesta. tosin hällä on arkiaamuisin herätys jo ennen viittä, senkin toisaalta ymmärrän, että nukkuu, mutta kun tahtois joskus itsekin nukkua pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
No meillä mies esim. leipoo pullat ja sämpylät, niihin mie en osallistu pitkällä tikullakaan kun en osaa. :ashamed: Ruokaa laittaa ja siivoaa siinä missä minäkin, ja ruokakaupassa käy vaikkapa töistä tullessaan, tai sit mennään koko porukalla. Pyykinpesu taitaa olla ainut mihin ei osallistu olleskaan, paitsi laittaa kyllä kuivumaan. =)

Saiskos kopion :-) MUn mies ei laita ruokaa ei käy itsekseen kaupassa jne...

Heippa!

Tämä ei sitten ole mikään feikkijuttu, aina saa lukea, että kaikki on sellaisia. Meillä vanhoilla vanhemmilla on vielä puolitoistavuotias lapsi (aikuiset lapset ovat jo maailmalla) ja ei kai niitä suurempia ongelmia taida kotitöiden jakamisessa olla. Minä laitan aina ruuan miehelle valmiiksi, koska hän ei ole sitä koskaan tehnyt. Jos hän on kotona jonakin päivänä lapsen kanssa, teen tietenkin myös niin. Meillä töitten takia on onnellinen tilanne. lapsi on hoidossa vain 5 tuntia päivässä. Vien hänet aamulla ja mies hakee puolen päivän aikaan pois. Tulen kotiin ennen kuin mies lähtee työhönsä. Koti on useinkin hävityksen kauhistus, harmittaa, en voi kieltää. Mutta ihanaa on se, että isä on täysillä lapsen kanssa ja he leikkivät kaikenlaista. Lapsikin on huomannut, että äidin kanssa tehdään erilaisia juttuja kuin isän kanssa. Äidin kanssa siivotaan, tehdään ruokaa, pestään pyykkiä jne. Aika aikaa kutakin. Tuntuuko kamalalle? Joka päivä käymme hänen kanssaan kävelyllä+ leikkimässä ulkona, joten ei se minusta niin kamalaa ole. Minä olen kuitenkin lapsen kanssa enimmän osan hänen ajastaan. Isä ei ole nukuttanut häntä vielä yhtään kertaa, eikä tarvitsekaan. Lapselle sopii paremmin, että nukuttajana toimii aina sama henkilö. Meillä on aina omat rutiinimme.

Arkiviikolla ei kylla osallistu kodinhoitoon ollenkaan, taalla on paljon pidemmat tyopaivat kuin Suomessa. Viikonloppuisin jos ei ole tyomatkalla niin osallistuu kylla normaaliin kodinhoitoon.

Yhteistyössä