Miten pärjäämme näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni tuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pettynyt";29776435]Älä valehtele.

Sinun tyylisi tunnistaa kyllä. Pisteitä siitä, että jaksat jatkaa ketjua :)[/QUOTE]

No sit sä voit kertoa, kuka mä olen tai sitten voit poistua ketjusta valheinesi?
Tämä on ihan oikea tilanne.

Ei tuohon ole mitään ratkaisua. Miehen oma päätös on olla tuloton yrittäjä. Jos miehen äidille ei kuulu Suomen sosiaaliturva niin se ei sitten kuulu. Jos sinä haluat/päätät tuon koko poppoon elättää niin se on sinun päätöksesi. Jos ette halua muuttaa mitään (esim. mies mennä edes osa-aikaisesti muualle töihin / laittaa yritys jäihin / jne), niin ei mikään muutu. Sitten näette nälkää tms., ja se päätös on ihan teidän omanne. Jopa Suomessa yksilö(t) joutuu sen verran kantamaan itsestään vastuuta. En oikein ymmärrä mitä edes haluaisit meidän sanovan? Sellaista se on jos yhden palkalla yrittää elättää 4 ihmistä?

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä miksi;29776564:
Ei tuohon ole mitään ratkaisua. Miehen oma päätös on olla tuloton yrittäjä. Jos miehen äidille ei kuulu Suomen sosiaaliturva niin se ei sitten kuulu. Jos sinä haluat/päätät tuon koko poppoon elättää niin se on sinun päätöksesi. Jos ette halua muuttaa mitään (esim. mies mennä edes osa-aikaisesti muualle töihin / laittaa yritys jäihin / jne), niin ei mikään muutu. Sitten näette nälkää tms., ja se päätös on ihan teidän omanne. Jopa Suomessa yksilö(t) joutuu sen verran kantamaan itsestään vastuuta. En oikein ymmärrä mitä edes haluaisit meidän sanovan? Sellaista se on jos yhden palkalla yrittää elättää 4 ihmistä?

No lähinnä kysymys ehkä oli, että kuuleeko meille joku tuki. Me nyt kuitenkin asumme Suomessa ja olemme maksaneet veromme Suomeen vuosikausia. Mieheni varmaan saisi sitten jotain sossun tukea, jos jättäsiin hänet. Naurettavaahan se olisi, kun haluamme olla kuitenkin perhe.

Sun ehdotus siis olisi, että mieheni laittaa yrityksensä jäihin ja alkaa työttömäksi? Mun mielestä on tosi hassua, että ihmisiä kannustetaan olemaan sohvaperunana.

[QUOTE="Minna";29776601]Kuka hoitaa, jos itse olet töissä ja mies siellä toimistolla?[/QUOTE]

Miehen äiti ja mun oma äiti. Toinen siis eläkeläinen ja toinen työssäkäyvä.

[QUOTE="Pettynyt";29776586]En usko, että neljästä tonnista menee noin paljon veroa kuin kerroit.[/QUOTE]

Ei se kaikki ole veroa, vaan veroprosentti olikohan nyt 30% ja ne loput on niitä sivumaksuja. Tuon verran me tienaan käteen. Halutko valokuvan palkkakuitista, jos et usko?

Siis yli 10 prosenttia vaan noin 6 prosenttia.

Mut ihan sama, jatka vaan :)

Mä voin postata tähän ketjuun kyllä palkkakuittini illalla, kun pääsen täältä töistä kotiin. En muista ulkoa veroprosettiani ja noita sivukuluja. Jännää, miten kovapäisiä ihmiset jaksavat olla. Eikö se nyt ole aika yhdentekevää, tienaako 100e enemmän vai vähemmän, kun rahat eivät riitä, se on pointti.

Mä voin postata tähän ketjuun kyllä palkkakuittini illalla, kun pääsen täältä töistä kotiin. En muista ulkoa veroprosettiani ja noita sivukuluja. Jännää, miten kovapäisiä ihmiset jaksavat olla. Eikö se nyt ole aika yhdentekevää, tienaako 100e enemmän vai vähemmän, kun rahat eivät riitä, se on pointti.

Ne "sivukulut" ovat kyllä kaikille samat..

Jos miehesi pystyy maksamaan toimistokulut ym. niin varmaan sitten niitä tulojakin on, joten ehkä se tilanne siitä kohenee.

Aika moni tässä maassa joutuu pärjäämään pienillä ja jopa pienemmillä tuloilla kuin mainitsemasi summa. Silloin täytyy esimerkiksi etsiä edullisempi asumismuoto. Kun perheessä on yrittäjä, mitään tukia ei tipu, valitettavasti.

Kai silä miehen äidillä on muitakin sukulaisia? Olisko välillä jonkun muun vuoro huolehtia mummosta ja mummon lääkekuluista. Eihän nyt voi oletaaa että yksi suomalainen nainen elättää koko suvun. Jollei kyse ole trollipeikosta.

Miksi suostuit siihen että mies alkaa yrittäjäksi jos nuo mummon lääkekulut oli olemassa jo silloin?

Eikö miehen kannattaisi ryhtyä työttömäksi ja sinä aikana tehdä tuota pohjustustyötä yritystään varten?

No tämä on toki yksi vaihtoehto mut varmaan se vika vaihtoehto koska en kyllä haluaisi alkaa perheessämme tukihuijariksi. Jos mies olisi työtön, nousisi perheemme tulot lähes 2x.

Musta on kyllä käsittämätöntä, että ihmisen pitäisi maata sohvalla, jotta elintaso nousee.

[QUOTE="Pettynyt";29776757]Ne "sivukulut" ovat kyllä kaikille samat..

Jos miehesi pystyy maksamaan toimistokulut ym. niin varmaan sitten niitä tulojakin on, joten ehkä se tilanne siitä kohenee.

Aika moni tässä maassa joutuu pärjäämään pienillä ja jopa pienemmillä tuloilla kuin mainitsemasi summa. Silloin täytyy esimerkiksi etsiä edullisempi asumismuoto. Kun perheessä on yrittäjä, mitään tukia ei tipu, valitettavasti.[/QUOTE]

Mieheni ei maksa toimistokuluja, vaan hänen yhtiökumppani on ne maksanut 1v eteenpäin. On sovittu, että mieheni saa palkkaa, kun yritys saa asiakkaita ja tuloja on tarpeeksi. Tämä ei tapahdu heti. On normaalia, että yrittäjä joutuu tekemään ensin töitä saadakseen yrityksen kannattavaksi.

Musta olisi kans kiva, että saataisiin halvempi asunto, mutta sellaista ei tipu ainakaan kaupungilta. Lisäksi ne on sit kauempana ja sit jo tarttisin auton, koska busseja ei kulje aina työaikana. Nykyään ei tarvitse.

Siis sillä sun palkallahan elättää hienosti oman perheen mutta ei miehen äitiä. Se kai tässä on se pointti. Joko miehen äidille oma asunto ja sinne asumaan ja sossu tms maksaa. Tai sitten miehen sukulaiset ottaa hänestä vastuuta. Tuskin se mummo ihan yksin maailmassa on ja rahatta. Jotenkinhan nämä asiat on hoidettu siellä mistä hän on kotoisin.

Mutta peruskuvio mikä kaikissa provoissa. Tarinaa tippuu pikkuhiljaa sitä mukaa kun edelliset argumentit on yritetty todistaa vääriksi.

Lisäksi annetaan virheellistä tietoa esim siitä nettopalkasta. Sivukulut on kaikille samoja ja minä olin se jonka palkka on alle 4000 ja saan enemmän käteen kuin esimerkissäsi. Lisäksi saan lapsilisän. Noin kaksi tekevät jo useamman satasen lisää rahaa kuukaudessa. Sillä pitäisi kolmihenkisen perheen elää hienosti.

[QUOTE="Pettynyt";29776780]Työnantajasi ei varmaan tykkäisi hyvää, jos tietäisi, että käytät työaikaasi näinkin paljon omien juttujesi kirjoittamiseen :)[/QUOTE]

Ihan tiedoksi, että mä teen tässä samalla ihan sujuvasti tuottavaa työtä, joten ei tarvitse vaivata tällä asialla päätäsi.

Sun ehdotus siis olisi, että mieheni laittaa yrityksensä jäihin ja alkaa työttömäksi? Mun mielestä on tosi hassua, että ihmisiä kannustetaan olemaan sohvaperunana.
Starttiraha on hyvä rahallinen apu aloittavalle yrittäjälle, mutta sen saamiseksi on omat ehtonsa. Ilmeisesti yrityksen perustaminen on lähtenyt niin vauhdikkaasti käyntiin, ettei ole ollut aikaa / halua selvitellä tukikuvioita. Jälkikäteen sitä ei voi saada.

Yhteistyössä