V
"vierailulla"
Vieras
Voi ap vaihdetaanko anoppeja, meillä anoppia ei oikeasti kiinnosta lapsenlapset. Tai siis meidän lapset, miehen sisaruksen lapsia hoidetaan ja paijataan. Anoppi on itse sanonut että tyttären lapset ovat aina läheisempiä, tätä esimerkkiä noudattaen luonut tilanteen näin. Olemme kyllä yrittäneet, lasten takia. Mutta eipä ole hirveän kiva lasten kuulla kuinka paljon paremmin serkku tekee jotain tai halaa niin kivasti. Lapsille on keksinyt jos jonkilaista käytöshäirötä ja ongelmaa, vaikka todellisuudessa juurikin siinä suosikkiperheessä on lapsilla näitä ongelmia.Hyväksyy täysin lasten serkun huonon käytöksen, ja keksii vain jonkun syyn ettei siihen tarvitse puuttua kun lapsella oli niin huono päivä vaikka. Meidän lapset ovat liian lällyjä, kun eivät siedä lyömistä, lelujen repimistä ja nimittelyä ja äitinä olen antanut huonoa esimerkkiä kun en ole tarpeeksi ankara. Lapsilta tentataan harrastus, koulu yms menestyksen ja selvästi vain hyvät asiat hyväksyy ja kehuskelee niillä perheen ulkopuolisille. Lupaa lapsille kaikkea, että yökylään pääsette jotka sitten petetään, kun ei ole muistanutkaan. Minussa hän on nähnyt oikeastaan vikaa aivan kaikessa, arvostelu alkoi siitä hetkestä kun aloimme seurustella ja hän saattaa myös keksiä asioita joita olen tehnyt tai sanonut ja kasvattanut olen ainakin ihan väärin. Hän on itse aikanaan hoidattanut omat lapsensa äidillään, eikä siis ole ymmärrä miksi lasten kanssa siivotaan, käydään kaupassa, tehdään pihatöitä, ja kodin puuhasteluja eli suomeksi eletään yhteistä arkea, ja pitää minua marttyyrina joka pakottaa miehen elämään näin. Enkä nyt valitettavasti kärjistä asioita yhtään.