Miten suhtautuisitte jos mies ilmoittaisi suhteen alussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin voit tehdä ja hyvä niin. Mutta jos alat ensitreffeillä potentiaalisen kumppanin kanssa luetella useampiakin asioita tyyliin "näin olen päättänyt, näin tehdään", niin haaveeksi jäänee minkäänlainen parisuhde.
Eli mielestäsi ensitreffeillä kannattaa antaa ymmärtää, että tehdään vain lapsia yhdessä, vaikka tietää, että on jo hedelmätön, antaa ymmärtää, että mennään vain naimisiin, vaikka ikinä ei ole minkäänlaista aikomustakaan mennä enää uudestaan naimisiin, jne? Sitten tiputellaan näitä pommeja suhteen mittaan?

Kaverini erosi miehestä, joka kymmenen vuoden avioliiton jälkeen totesi, ettei halua lapsia, ei ole koskaan halunnutkaan, mutta ei koskaan myöntänyt asiaa kaverilleni, koska tiesi, että kaverini niitä halusi, ja että kaverini lähtee samantien etsimään seuraavaa, jos saa tämän kuulla. Tietenkään parisuhdetta ei tule sellaisten ihmisten välille, joiden toivomukset tulevaisuudelta eroavat täysin, EIKÄ TARVITSEKAAN TULLA. Kyllä sellainen ihminen löytyy, jolla on samat toiveet tulevaisuudelta, joten on aivan tarpeetonta ruveta valehtelemaan päästäkseen parisuhteeseen.

Mitä ilmaista se on, jos maksat siitä puolet?
Talousasiat eivät tosiaan taida olla vahvin puolesi :D
Niin.... miksi maksaa olemassa olevasta jos ei ole pakko. Ja käyttää se raha muuhun. Mikään ei ole typerämpää kuin siirellä rahaa puoliskolta toiselle. Kun sen rahan voi sijoittaa mun tapauksessa metsään (ja mökkiin joka nyt ei sijoitus ole mutta tärkeä paikka niin minulle kuin miehelle).

Voisinhan mä tietty ostaa mieheltä puolet talosta. Siihen meniskin mun säästöt. Mies vois sit rällätä ne. Mitä siitä hyötyisin? Öö sen että eron tullen saisin ehkä jäädä asumaan taloon -jos maksaisin miehen ulos. Sitten mulla olis kyllä talo. Miehellä rahat...

Nyt jos erotaan, mies saa talon. Mulle jää metsä &mökki. Ja silloin kaadan puut metsästä, niistä saan pesämunan uuteen kotiin säästöjen ohella.

Eli mielestäsi ensitreffeillä kannattaa antaa ymmärtää, että tehdään vain lapsia yhdessä, vaikka tietää, että on jo hedelmätön, antaa ymmärtää, että mennään vain naimisiin, vaikka ikinä ei ole minkäänlaista aikomustakaan mennä enää uudestaan naimisiin, jne? Sitten tiputellaan näitä pommeja suhteen mittaan?

Kaverini erosi miehestä, joka kymmenen vuoden avioliiton jälkeen totesi, ettei halua lapsia, ei ole koskaan halunnutkaan, mutta ei koskaan myöntänyt asiaa kaverilleni, koska tiesi, että kaverini niitä halusi, ja että kaverini lähtee samantien etsimään seuraavaa, jos saa tämän kuulla. Tietenkään parisuhdetta ei tule sellaisten ihmisten välille, joiden toivomukset tulevaisuudelta eroavat täysin, EIKÄ TARVITSEKAAN TULLA. Kyllä sellainen ihminen löytyy, jolla on samat toiveet tulevaisuudelta, joten on aivan tarpeetonta ruveta valehtelemaan päästäkseen parisuhteeseen.
Kuka idiootti nyt ylipäänsä puhuu naimisiinmenosta ja lapsista ensitreffeillä???
Ei kukaan normaali tyyppi.
Se tässä se oleellinen juttu on.

Niin.... miksi maksaa olemassa olevasta jos ei ole pakko. Ja käyttää se raha muuhun. Mikään ei ole typerämpää kuin siirellä rahaa puoliskolta toiselle. Kun sen rahan voi sijoittaa mun tapauksessa metsään (ja mökkiin joka nyt ei sijoitus ole mutta tärkeä paikka niin minulle kuin miehelle).

Voisinhan mä tietty ostaa mieheltä puolet talosta. Siihen meniskin mun säästöt. Mies vois sit rällätä ne. Mitä siitä hyötyisin? Öö sen että eron tullen saisin ehkä jäädä asumaan taloon -jos maksaisin miehen ulos. Sitten mulla olis kyllä talo. Miehellä rahat...

Nyt jos erotaan, mies saa talon. Mulle jää metsä &mökki. Ja silloin kaadan puut metsästä, niistä saan pesämunan uuteen kotiin säästöjen ohella.
Niin, sinulla on mökki ja metsää, onko ap:llä? Jos hänellä ei vielä ole asuntoa/muuta omaisuutta, kannattaa olla todella tarkkana, että oikeasti laittaa kuukausittain rahaa säästöön normi-asumiskustannusten verran, eikä maksella ylimääräistä juoksevista menoista.

Ja veikkaanpa, että jos joku nainen täällä kertoisi, että "kerroin rehellisesti miehelle heti ensitapaamisella, että haluan sitten naimisiin joku päivä", niin kaikki ymmärtävät, miksi mies ei enää soittanut :D
Kyllä mun nykyinen aviomies soitti. Vaikka ekoilla treffeillä puhuttiinkin tulevista haaveista kuten naimisiin meno. Ja niinhän siinä kävikin sitten muutaman vuoden päästä.

Jos ei olisi soittanut, niin sittehän meillä olis ollut eri haaveet ja toiveet jo heti lähtö hetkellä.

Juurikin näin. Ja mitä aikaisemmassa vaiheessa, sitä parempi.

Ei parisuhdetta pidä perustaa myöskään ajatukselle että ehkä mä muutun joskus. Että jos minusta nyt tuntuu etten halua lasta (ja mulla on jo).... niin että eihän sitä tiedä mitä viiden vuoden päästä...

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Niin, sinulla on mökki ja metsää, onko ap:llä? Jos hänellä ei vielä ole asuntoa/muuta omaisuutta, kannattaa olla todella tarkkana, että oikeasti laittaa kuukausittain rahaa säästöön normi-asumiskustannusten verran, eikä maksella ylimääräistä juoksevista menoista.
Tietenkin. Ei se, että saa asua toisen omistamassa talossa tarkoita etteikö rahaa kannata säästään. Kaikkiehan niin olettaisi tekevän. Juoksevat menot toki pitää omalta osalta kattaa.

Ei vaan ole yksi eikä kaksi naista jotka eivät ole yhtään omaa taloutta miettineet vaan olleet vuosikausia lasten verukkeella kotona. Sitten on ukko kyllästynyt aikuisen elättämiseen ja ottanut eron. Ei silloin siis ihme että nainen hakee uutta miestä joka ottaisi elätettäväksi ja jonka mukana parhaimmillaan saisi puoli taloa naimakaupan kautta.

Kyllä mun nykyinen aviomies soitti. Vaikka ekoilla treffeillä puhuttiinkin tulevista haaveista kuten naimisiin meno. Ja niinhän siinä kävikin sitten muutaman vuoden päästä.

Jos ei olisi soittanut, niin sittehän meillä olis ollut eri haaveet ja toiveet jo heti lähtö hetkellä.
Haaveista puhuminen yleisellä tasolla on ihan eri asia, kun sanoa, että "haluan sitten naimisiin kanssasi.

Tietenkin. Ei se, että saa asua toisen omistamassa talossa tarkoita etteikö rahaa kannata säästään. Kaikkiehan niin olettaisi tekevän. Juoksevat menot toki pitää omalta osalta kattaa.

Ei vaan ole yksi eikä kaksi naista jotka eivät ole yhtään omaa taloutta miettineet vaan olleet vuosikausia lasten verukkeella kotona. Sitten on ukko kyllästynyt aikuisen elättämiseen ja ottanut eron. Ei silloin siis ihme että nainen hakee uutta miestä joka ottaisi elätettäväksi ja jonka mukana parhaimmillaan saisi puoli taloa naimakaupan kautta.
Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun toinen osapuoli on maksanut muut menot toisen maksaessa asunnon, ja eron/kuoleman kohdatessa jäänyt täysin tyhjän päälle.

Ei parisuhdetta pidä perustaa myöskään ajatukselle että ehkä mä muutun joskus. Että jos minusta nyt tuntuu etten halua lasta (ja mulla on jo).... niin että eihän sitä tiedä mitä viiden vuoden päästä...
Ei elämää kannata elää myöskään niin, että parikymppisenä lyö lukkoon kaikki; haluan tätä, en halua tätä, ja sitten fakkiutuneena pakkomielteisesti pitää päätöksistään kiinni.

Ei elämää kannata elää myöskään niin, että parikymppisenä lyö lukkoon kaikki; haluan tätä, en halua tätä, ja sitten fakkiutuneena pakkomielteisesti pitää päätöksistään kiinni.
Käsitykseni mukaan ap on eronnut ja lapsellinen. Samoin mies. Ei kyse 20 vuotiaista.

Ja jos haluaakin pitää kiinni 20 vuotiaana tehdyistä päätöksistä niin ketä se haittaa? Ei ketään... PAITSI JOS ON PIMITTÄNYT päätöksensä vaikkapa puolisoltaan.

Ympyrä siis päättyy tähän. Asioista pitää puhua, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Vai pystytkö sinä määrittämään monensillako treffeillä "saa" puhua että ei halua naimisiin? Vai pitääkö mennä ihan suhteeseen saakka ennen kuin itse toteaa ettei edelleenkään halua naimisiin... vai 3 vuoden suhteen jäljeen iskeä pommi etten oikeastaan ole koskaan halunnut naimisiin, mutta koetin muuttua tämän 3 vuotta - turhaan

• Tykkää
Niinhän se on.
Ja ympyrä (pitkän jänkkäyksen jälkeen) sulkeutuu: onneksi ap ei ole niin tyhmä, että ryntää suin päin suhteeseen, ilman että miettii näitä asioita (y)
Tätähän koko ketjullinen on toitotettu. Mies ei ole oikea ap:lle. Mutta se ei tee ko miehestä huonoa. Päin vastoin. On naisia jotka ovat itsenäisiä eivätkä häiriinny siitä ettei mies halua vaihtaa kotiaan, naimisiin tai lasta.

• Tykkää
Eräs ystäväni päätyi ensitapaamisella sänkyyn, ja molemmat puhuivat ensitreffeillä naimisiin menosta ja lasten hankkimisesta. Menivät parin vuoden päästä naimisiin ja hankkivat lapsia ja ovat edelleen onnellisina yhdessä parinkymmenen vuodenkin jälkeen. Näin toimitaan, kun molemmat ovat aikuisia ja tietävät mitä haluavat. Ei ole tarvetta vedättää toista ja piilotella tulevaisuudensuunnitelmiaan, vaan molemmat voivat kertoa heti suoraan tavoitteistaan. Jos molemmilla on samat tavoitteet, kannattaa parisuhteeseen ryhtyä.

Niin - niin tuo mies varmaan on puhunutkin. Ei vaan mennyt kuten ap toivoi - hön ehkä odotti juuri haavepuheita avioliitosta jne.
En odota haavepuheita avioliitosta. En välttämättä edes halua koskaan naimisiin. En vain pidä siitä että minulle sanellaan nämä asiat ennenkuin on kysytty edes sukunimeä.

Hyvä mies hän on. Suorastaan erinomainen. Mutta aistin että mielipiteissään ja periaatteissaan kovapäinen. Siksi en usko jatkoon... siitä saa joku "itsenäinen" nainen hyvän kumppanin.... kateeksi melkein käy. Minun on kuitenkin ajateltava pientä lastani. Meillä ei ole mitään turvaa tai suojaa. Pakko on päästää tämä ihana mies menemään.