Miten tuo menee, minkä ikäisen kanssa voi jäädä kotiin sairastamaan? Onko se ALLE 10v vai saako vielä 10v:n mutta alle 11v:n kanssa jäädä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä ja mieheni henk koht voidaan jäädä mutta päivä on sitten palkaton. Palkan saa vain silloin kun hoitaa alle 10v sairasta lasta.

Ok, luulisi sen näin olevan yleisestikin....minusta esim 12v on aivan liian pieni olemaan 8-9h yksin kotona vaikka 40 kuumeessa oksentaen....

Jos TES sanoo että ALLE 10v niin se oikeus päättyy tasan silloin, kun lapsi täyttää 10. Toki voit myöhemminkin palkatta tarvittaessa kotona lapsesi kanssa olla, mutta näin sanoo laki.

Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
Jos TES sanoo että ALLE 10v niin se oikeus päättyy tasan silloin, kun lapsi täyttää 10. Toki voit myöhemminkin palkatta tarvittaessa kotona lapsesi kanssa olla, mutta näin sanoo laki.

Eli mahdollisuus on olla vaikka sen 12-vuotiaan kanssa? Mutta se vain on palkatonpäivä *vääntää rautalangasta* :D

No sinun esimiehesi luvalla ( ja minä annan tarvittaessa luvan) saa olla, mutta palkatta. Eihän siitä mitään tule, siis työnteosta, jos lapsi tosi sairaana kotona, toisaalta pikkunuhaan kukaan niitä palkattomia kyselekään.

Minulle tuli ainakin sairausloman palkka ajalta jonka olin 14v lapsen kanssa kotona, jolla oli korkea kuume ja illalla oli ollut hengenahdistusta. Lääkäri kirjoitti lapun, jossa oli merkintä vaatii seurantaa.

Minulle tuli ainakin sairausloman palkka ajalta jonka olin 14v lapsen kanssa kotona, jolla oli korkea kuume ja illalla oli ollut hengenahdistusta. Lääkäri kirjoitti lapun, jossa oli merkintä vaatii seurantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alle 10v on tietysti ALLE 10v.

Kysyinkin, että onko se laki mikä lie, että alle 10v vai vaan 10v.... :whistle:
Miten sen asian voisi lakiin ilmaista ilman partikkelia?

Joo, kyllä se noin minunki mielestä on....en itsekään siihen mitään keksinyt...varmistelin vain :D :whistle:
Mutta voisihan se olla tyyliin "maksimissaan 10v"...silloinhan se kattaisi iän aina 11v päivään asti....

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ok, selvis =)
Pitää jo tämäkin asia valmiiksi pohtia, kun meidän kakkonen pian sen 10v täyttää, että miten sitten toimitaan, kun kovasti kipeeksi tulee (astmalapsi).... =)

No tässä on sellainen porsaanreikä, että JOS lapsen astma ei pysy hallinnassa, niin sairaalan erikoislääkäri VOI kirjoitaa sinulle pidennetyn oikeuden hoitaa todella sairasta lasta kotona. Kyse on ns vammaisenlapsen pidennetystä hoito-oikeudesta. Mutta en kyllä ole kuullut sitä astmaatikoille kirjoitettavan, esim. epileptikoille kylläkin silloin, kun ei vielä tiedetä, miten epilepsia käyttäytyy sairataessa.

täytyyhän sairaat yli 10-vuotiaat lapsetki hoitaa. muutenhan siinä syyllistyy heitteillejättöön. toivottavasti jokaisessa tes:ssä löytyis pykälä 'pakottava perhesyy', jonka nojalla saisi jäädä sairaat lapset hoitamaan ja vielä palkallisena. eli siis tes:ssä lukee se saako tuosta palkkaa vai ei.

Yhteistyössä