monta päivää uskaltaa katsella kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
kuumeista lasta? Nyt 3 päivä menossa,yleikunto hyvä,korkeaa kuumetta on ja päänsärkyä,kurkkukipua jne. Laskee kyllä lääkkeellä,mut nousee takas,kun lääkkeen vaikutus loppuu. En oo hysteerinen,enkä aattele,et tyttö tahän kuolee. Muut perheessä vielä terveitä,joten kai jos ois sikaa,oltais jo kaikki sairaita.

Normaalisti sitä oon vienyt 3 kuumepäivän jälkeen näytille lääkäriin,mut tuskin nyt ees ottavat,kun tää tauti jyllää kaikkialla. Mietin vaan,et kestääköhän tää viikon vai kaksi,kun sitkeetä tuntuu olevan monella.

Mites muilla? Kaunko lapset on poteneet tautia? Onhan se sikatautikin mahsollinen,kun ei oo normaalia nuhaa ym. flunssaa. Testaako ne ees sitä mitenkään,jos ei oo riskiryhmäläinen? Oon ymmärtänyt,et kotona pitäis vaan sairastaa,mikä tietysti ihan ok,jos vointi hyvä.

Jos tää nyt sit onkin sikaa,niin onko järkeä sit rokottaa ens viikolla?

meillä siarastu to ja ma mentiin lääkäriin.. pojalla todettiin sikaflunssan jälkeinen korvatulehus.. eli ihan hvyäkin on käydä näytillä.. meillä poika ei mitenkään korviaan valitellut..

THL:n suositus on että rokote, kannattaa ottaa varmuuden vuoksi, ellei ole varmistettu että oli sikainfluenssaa...

Veisin varmaan viim. huomenna lapsen lääkäriin, jos ei kuume ala alenemaan ja lapsen kunto kohentua.

Meillä osa lapsista sairasti lievillä oireilla (yhden kaverilla todettiin testillä sikainf.). Mä olisin halunnut testauttaa, mutta pandemiapolilla ei enää testejä tehdä. Sain ohjeeksi kuitenkin viedä rokotuksille, koska testeillä tautia ei meillä ole todettu. Kaksi on jo saanut piikin. Piikistä ei mitään oireita (ainoastaan pistokohta hieman hellänä).

todennäköisesti tosiaan koko perhe sairastuu jos yhdellä sikaa. mut se ei välttämättä oireile kaikilla siltikään. kolmen kuumepäivän jälkeen veisin näytille lääkäriin. tosin jos lapsen olo ihan ok eikä ole ihan nuutunut, niin ei varmaan syytä huoleen.

4-5 päivää meillä oli kuumetta, kokonaisuudessaan potivat parisen viikkoa, koska yskä oli hirveä ja ulkoilma sai aikaan aina pahan yskänkohtauksen. En tiedä mikä tauti oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaus kysymykseesi:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
monta päivää uskaltaa katsella kotona

Kyllä mä ainakin jaksan katsella lastani päiväkausia, viikkoja, kuukausia ja vuosia. Ja syystäkin: eipä sitä voi poiskaan antaa!

Ei kysynyt, kauanko jaksaisi vaan kauanko uskaltaisi....

oishan se pitänyt arvata,et täällä saa TÄLLÄISIÄ kommentteja.

Kiitos asiallisista vastauksista. Sisko on just käynyt lääkärissä ja ottivat siltä possunäytteen,vastaus selviää illalla,joten jos sillä on possutauti,sit varmaan vien lääkäriin,kun kuitenkin ollaan oltu tekemisissä samojen ihmisten kanssa...

Yhteistyössä